Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 lipca 2009, 08:32

autor: Marek Grochowski

Mass Effect 2 i system rozwoju postaci

W poniedziałek informowaliśmy o pomysłach, które BioWare chce wykorzystać w grze Mass Effect 2, by w jak największym stopniu zintegrować ją z wydarzeniami, jakie były udziałem gracza w pierwszej odsłonie kosmicznego cRPG. Dzięki magazynowi Computerworld dowiedzieliśmy się, co producenci ME2 planują w kwestii rozwoju postaci.

W poniedziałek informowaliśmy o pomysłach, które BioWare chce wykorzystać w grze Mass Effect 2, by w jak największym stopniu zintegrować ją z wydarzeniami, jakie były udziałem gracza w pierwszej odsłonie kosmicznego cRPG. Dzięki magazynowi Computerworld dowiedzieliśmy się, co producenci ME2 planują w kwestii rozwoju postaci.

Mass Effect 2 i system rozwoju postaci - ilustracja #1

W wywiadzie opublikowanym na witrynie czasopisma jeden z przedstawicieli BioWare, Casey Hudson, ujawnił, że w grze zaimplementowany zostanie system, który pozwoli nam prowadzić dalej bohaterów z „jedynki” – z zachowaniem ich zebranego dotychczas doświadczenia czy cech charakteru. Nie oznacza to wprawdzie, że ME2 przejdziemy napakowanymi do granic możliwości herosami, ale jeśli któryś z nich miał np. naturę buntownika, zostanie to w grze odzwierciedlone (a konkretniej: wczytane z naszych save’ów). Jest to o tyle ciekawa informacja, że wcześniej Hudson utrzymywał, iż nasi przyjaciele z „jedynki” nie będą grywalni w kontynuacji, lecz zastąpieni nowymi, reprezentującymi premierowe rasy istotami.

Plan zachowania umiejętności nie obejmuje głównego bohatera, komandor(a) Shepard(a), gdyż w przypadku tej postaci autorzy zamierzają wyzerować wszelkie pozyskane dotychczas talenty i kazać graczowi na nowo je zdobywać. Naturalnie zostanie to wytłumaczone fabularnie, przy czym BioWare nie zdecyduje się raczej na zaserwowanie odbiorcom historii „Shepard + amnezja”, a ponadto dokona pewnych zmian w sposobie rozwijania i wykorzystywania zdolności naszego podopiecznego.

Studio podrasuje też niemal wszystkie inne elementy rozgrywki, takie jak: sterowanie, celowanie, używanie mocy, a nawet ekran ekwipunku. Efekty prac programistów zobaczymy na początku przyszłego roku, kiedy to Mass Effect 2 zadebiutuje na sklepowych półkach w wersji PC i X360.