Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 16 lipca 2009, 08:40

autor: Piotr Doroń

O popularności usługi Home

Start systemu Home, do którego doszło przed siedmioma miesiącami, był dosyć sporym wydarzeniem na rynku gier. Bardzo szybko grupa zainteresowanych posiadaczy PlayStation 3 przekonała się jednak, że w owym czasie usługa nie oferowała zbyt wielu ciekawych funkcji i możliwości. Nieustanne uzupełnianie Home wpłynęło na systematyczny wzrost popularności usługi.

Start systemu Home, do którego doszło przed siedmioma miesiącami, był dosyć sporym wydarzeniem na rynku gier. Bardzo szybko grupa zainteresowanych posiadaczy PlayStation 3 przekonała się jednak, że w owym czasie usługa nie oferowała zbyt wielu ciekawych funkcji i możliwości. Nieustanne uzupełnianie Home wpłynęło na systematyczny wzrost popularności usługi.

O popularności usługi Home - ilustracja #1

Strefa Buzz! w Home.

Z informacji przekazanych przez Petera Edwarda z firmy Sony wynika, że obecnie z Home korzysta od 25 do 30% spośród wszystkich kont założonych w ramach PlayStation Network. Edward zauważył jednak, że nie jest to dokładna liczba, ponieważ zmienia się ona bardzo dynamicznie. Jest to oczywiście rezultatem ciągłych aktywacji nowych kont w ramach Home. Zgodnie z oczekiwaniami, na wzrost zainteresowania usługą największy wpływ miała rozbudowa jej funkcji – w tym udostępnianie pokoi poświęconych poszczególnym grom i wiele innych.

Nie tak dawno informowaliśmy Was, że z Home skorzystało już siedem milionów osób. W przypadku gdybyśmy chcieli oszacować na podstawie przedstawionych w tej wiadomości danych liczbę kont PSN, wyszłoby nam, że jest ich od 23 do 28 milionów. Ciężko oczywiście przełożyć to na faktyczną ilość sprzedanych PlayStation 3. Głównym tego powodem jest fakt, że część użytkowników PSN posiada więcej kont niż jedno. W chwili obecnej możemy co najwyżej podać nieoficjalne dane serwisu VGChartz.com. Wynika z nich, że aktualnie na świecie jest około 22,5 miliona właścicieli PS3.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej