Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 czerwca 2009, 10:00

autor: Piotr Doroń

Najciekawsze informacje o Max Payne 3

Weekendowe informacje o trzeciej odsłonie Maxa Payne’a wprawiły wielu naszych Czytelników w niemałe osłupienie. Do gustu nie przypadł im w szczególności wygląd bohatera oraz fakt, że Nowy Jork – miasto pełniące jedną z głównych ról w obu poprzednich odsłonachodsłonach – zastąpiony został przez brazylijskie Sao Paolo. Dzisiaj chcielibyśmy uzupełnić poprzednią wiadomość o kolejne fakty.

Weekendowe informacje o trzeciej odsłonie Maxa Payne’a wprawiły wielu naszych Czytelników w niemałe osłupienie. Do gustu nie przypadł im w szczególności wygląd bohatera oraz fakt, że Nowy Jork – miasto pełniące jedną z głównych ról w obu poprzednich odsłonach – zastąpiony został przez brazylijskie Sao Paolo. Dzisiaj chcielibyśmy uzupełnić poprzednią wiadomość o kolejne fakty zawarte w ostatnim numerze magazynu Game Informer oraz powtórzyć te najważniejsze.

Najciekawsze informacje o Max Payne 3 - ilustracja #1

Potwierdzona została więc informacja, że Max Payne nie przemówi głosem Jamesa McCaffrey’a – zwyczajnie nie pasował on do odmienionego bohatera. Dotychczasowy aktor wcielający się w upadłego, nowojorskiego policjanta zastąpiony został przez kogoś innego. Kogo? Przedstawiciele Rockstar Games nie chcieli tego ujawnić. Oznajmili jedynie, że nie jest to znana osoba, dodając przy tym, iż świetnie radzi sobie z oddaniem emocji, które targają wątłym psychicznie Maxem. Fani serii nie powinni się przy tym niczego obawiać – monologi Payne’a oraz wszelkie dialogi utrzymane zostaną w podobnej konwencji, co w przypadku dwóch pierwszych odsłon.

Dwie pierwsze części zasłynęły m.in. ze świetnie przygotowanego świata gry. Nowy Jork był brudny, mroczny i niezwykle nieprzyjazny. Czy słoneczne Sao Paolo kojarzące się głównie z piłką nożną i plażami godnie zastąpi Wielkie Jabłko? Twórcy z Rockstar Vancouver są pewni, że tak właśnie się stanie. W tym też celu udali się do brazylijskiej metropolii – pozyskali w ten sposób wiele potrzebnych informacji oraz zrobili mnóstwo zdjęć. Ma to im pomóc w umiejętnym odwzorowaniu klimatu Sao Paolo – ukazaniu niezwykłego City, pełnego strzelistych drapaczy chmur, a także przedstawieniu nam życia, jakie wiodą najubożsi Brazylijczycy, zamieszkujący dzielnice biedy, czyli tzw. slumsy. Duża liczba misji rozgrywać będzie się mimo wszystko za dnia, co będzie ogromną zmianą w porównaniu do dwóch pierwszych odsłon. Czy nie zabiją one klimatu rozgrywki? Autorzy są pewni, że nie, zapewniając, iż noir to nie tylko barwy i lokacje, ale przede wszystkim styl.

Ułatwić to zadanie ma silnik graficzny RAGE, na bazie którego stworzono choćby Grand Theft Auto IV. Dzięki niemu autorzy będą w stanie nie tylko oddać do naszej dyspozycji żyjącą metropolię, ale również dać nam możliwość uczestnictwa w efektownych, bardzo realistycznych strzelaninach – ich wyjątkowość ma się objawiać m.in. w tym, w jaki sposób na celne strzały reagować będą przeciwnicy (odpowiadać za to będzie technologia NaturalMotion Euphoria).

Gracz będzie mógł oczywiście wykorzystywać elementy otoczenia w charakterze osłon. Będziemy musieli jednak pamiętać, że w większości przypadków nie będą one trwałe i po kilku/kilkunastu strzałach najpewniej ulegną zniszczeniu. Wówczas warto będzie pojmać przeciwnika i użyć go jako żywej tarczy. W grze zastosowanie znajdzie również system strzałów ostatniej szansy – Max zanim wyda ostatnie tchnienie będzie mógł oddać strzał w kierunku swojego potencjalnego zabójcy. Jeśli akcja powiedzie się, to wraz z przypływem adrenaliny główny bohater MP3 odzyska część energii i będzie kontynuować walkę. Wyjątkowo udane akcje nagrodzone zostaną ujęciem znad pocisku zmierzającego do celu.

Fakt, iż Max Payne 3 powstaje na bazie RAGE nie wpłynie automatycznie na metamorfozę w kierunku kolejnej produkcji z otwartym, sandboxowym światem. Twórcy poinformowali jednak, że w wielu sytuacjach będziemy mogli skorzystać z kilku alternatywnych dróg prowadzących do celu.

Twórcy poinformowali ponadto, że w grze zastosowanie znajdzie specjalna wersja systemu QTE (quick time events). Różnica polegać będzie na tym, że przez cały czas trwania takowej akcji będziemy mieć kontrolę nad Maxem. W odpowiednich momentach będziemy musieli jednak wykonać dokładnie określone czynności – np. ślizg pod spadającą belką. W grze znajdzie się także opcja sieciowa, choć w artykule Game Informera nie padła żadna wskazówka mogąca zasugerować jej kształt.

Przypominamy, że Max Payne 3 zostanie wydany zimą bieżącego roku w wersjach na konsole PlayStation 3, Xbox 360 oraz PC. Więcej informacji na temat dzieła Rockstar Vancouver znajdziecie w naszych poprzednich wiadomościach.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej