Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 czerwca 2009, 10:42

autor: Szymon Liebert

Street Fighter IV na PC rozebrany na czynniki pierwsze

Yoshinori Ono z firmy Capcom w jednym z wywiadów przybliżył nieco bardziej techniczne kwestie i szczegóły pecetowego Street Fightera IV. Autor wskazał punkty, w których ta edycja będzie lepsza i bardziej rozbudowana od wydanych wcześniej wersji na konsole (Xbox 360 i PlayStation 3). Z wypowiedzi wynika, że w grę w dość komfortowych warunkach pograją także posiadacze nieco starszego sprzętu.

Yoshinori Ono z firmy Capcom w jednym z wywiadów przybliżył nieco bardziej techniczne kwestie i szczegóły pecetowego Street Fightera IV. Autor wskazał punkty, w których ta edycja będzie lepsza i bardziej rozbudowana od wydanych wcześniej wersji na konsole (Xbox 360 i PlayStation 3). Z wypowiedzi wynika, że w grę w dość komfortowych warunkach pograją także posiadacze nieco starszego sprzętu.

Ono powiedział, że gdy przetestowano grę na pececie z kartą GTX280 w rozdzielczości 1680x1050 i Anti-Aliasingiem 4x osiągnięto wynik ponad 100 klatek animacji na sekundę. Konsolowe i automatowe wersje działały natomiast w rozdzielczości 1280x720, więc w tych ustawieniach nawet starsze pecety poradzą sobie doskonale i wygenerują podobno stałe 60 klatek na sekundę. To oczywiście bardzo dobry wynik.

W wywiadzie opisano również proces tworzenia specyficznej oprawy wizualnej produkcji oraz sposób zastosowania poszczególnych efektów i rozwiązań. Street Fighter IV w wersji na PC wykorzysta możliwości podwójnych kart (SLI, Crossfire) oraz wielordzeniowe procesory (w pewnym zakresie), ale twórca zapewnił, że gra została przystosowana do płynnego działania także na słabszych sprzętach.

Street Fighter IV na PC rozebrany na czynniki pierwsze - ilustracja #1

Street Fighter IV na komputery osobiste otrzyma znacznie więcej rozmaitych ustawień, które wpłyną na szybkość działania. Dzięki temu, jak zapewnia wspomniany autor, będzie można dostosować jakość do posiadanego sprzętu i znaleźć kompromis między efektami a wydajnością. Z bijatyką poradzą sobie podobno nawet laptopy i inne komputery posiadające słabsze procesory graficzne.

Yoshinori Ono podkreślił, że na potrzeby gry opracowano specjalny silnik graficzny. Sporo uwagi poświęcono shaderom oraz animacji. Początkowa wersja produkcji – przeznaczona na automaty – hulała na pececie i wykorzystywała DirectX 9. Dziesiąta edycja tej technologii nie została wzięta pod uwagę w przypadku późniejszej edycji na pecety, bo tak naprawdę nie wpłynęłaby na jej wygląd.

Wymagania sprzętowe pecetowego Street Fightera IV podawaliśmy w połowie ubiegłego miesiąca. Posiadacze komputerów osobistych otrzymają wraz z nią dodatkowe filtry graficzne. Dzieło będzie wykorzystywało platformę Games for Windows Live i zostanie wydane na początku lipca tego roku. Niestety wciąż nie wiemy, kto wyda grę w Polsce – na razie nie ma oficjalnego dystrybutora.