Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 31 marca 2009, 14:41

autor: Szymon Liebert

Sony obniża cenę PlayStation 2

Dowiedzieliśmy się, że firma Sony postanowiła obniżyć cenę swojej konsoli poprzedniej generacji, czyli PlayStation 2. Ta niezwykle popularna platforma sprzedała się już podobno w nakładzie 136 milionów egzemplarzy na całym świecie od premiery w 2000 roku. Wygląda na to, że koncern zamierza dalej wspierać swoje dzieło, będące przecież jednym z najpopularniejszych sprzętów do grania na świecie.

Uaktualnienie: Jak dowiedzieliśmy się w Polskim oddziale firmy Sony, cena konsoli PlayStation 2 w naszym kraju utrzyma się na niezmienionym poziomie, czyli 469PLN.

Dowiedzieliśmy się, że firma Sony postanowiła obniżyć cenę swojej konsoli poprzedniej generacji, czyli PlayStation 2. Ta niezwykle popularna platforma sprzedała się już podobno w nakładzie 136 milionów egzemplarzy na całym świecie od premiery w 2000 roku. Wygląda na to, że koncern zamierza dalej wspierać swoje dzieło, będące przecież jednym z najpopularniejszych sprzętów do grania na świecie.

Od 1 kwietnia tego roku PlayStation 2 będzie dostępna za niecałe 100 dolarów w USA i za 100 euro w Europie. Obniżka ominie Wielką Brytanię. Wraz z tym posunięciem marketingowym Sony stara się zachęcić potencjalnych nabywców konsoli, zapowiadając dalszy rozwój oferty produktów z nią związanych, przeznaczonych dla rozmaitych odbiorców. W trwającym już roku ilość gier na PS2 wzrośnie do 1900.

Jack Tretton, prezes amerykańskiego oddziału Sony Computer Entertainment, zapewnił, że PlayStation 2 jest najlepszym dowodem na skuteczność i przywiązanie do planu 10-letniego. Według tej polityki produkt firmy będzie wspierany i rozwijany na wysokim poziomie właśnie przez taki okres czasu. Zdaniem pana prezesa druga generacja konsol PlayStation wyznaczyła standardy na międzynarodowym rynku.

Podobno ciesząca się sporym wsparciem deweloperów PlayStation 2 wciąż dobrze sprzedaje się na całym świecie. Prezes podkreśla, że ta platforma poszerzyła rynek odbiorców i pomogła popularyzować technologię DVD. Teraz podobne zadanie czeka PlayStation 3, która miałaby uczynić Blu-Ray standardem w segmencie domowej rozrywki. Naturalnie nowsza konsola to także wiele ciekawych gier i aplikacji.

Plan dziesięcioletni w przypadku PlayStation 2 niedługo dobiegnie końca. Sony zapowiada ciągłe wsparcie dla tej platformy. Można to udowodnić obecnością takich produkcji, jak: MLB 09 THE Show, MotorStorm: Arctic Edge oraz wielu dzieł tworzonych przez współpracujących z koncernem wydawców. Firma poinformowała również, że aż 250 najlepiej sprzedających się tytułów jest dostępnych po niższych cenach.

Trudno nie zgodzić się z wieloma słowami prezesa Sony. PlayStation 2 rzeczywiście spopularyzowała takie dzieła, jak: Guitar Hero, Metal Gear Solid, Final Fantasy, Grand Theft Auto czy God of War. Według danych z grudnia ubiegłego roku konsoli udało się przekroczyć 50 milionów sprzedanych egzemplarzy w USA.

PlayStation 2 trzyma się mocno i powoli zbliża do końca swojej drogi, który według planu miałby nastąpić w 2010 roku. Czas więc chyba skupić się na ważniejszej obecnie konsoli, czyli PlayStation 3. Mocniejszy sprzęt na razie obniżek nie uświadczy, bo firma wciąż traci pieniądze. W zamian fani mogą spodziewać się ciekawej oferty na ten rok - wystarczy wymienić takie pozycje, jak Uncharted 2 i God of War 3 oraz nowe przygody Ratcheta i Clanka.