Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 marca 2009, 09:00

autor: Maciej Śliwiński

Nowe obrazki z Diablo III - zaprezentowano interfejs

W sieci pojawiły się nowe obrazki prezentujące jeden z najbardziej oczekiwanych tytułów - Diablo III. Blizzard zaprezentował na nich przede wszystkim nowy wygląd interfejsu użytkownika. Dzięki temu zobaczymy, jak będzie wyglądał nowy ekran ekwipunku oraz drzewko rozwoju postaci.

W sieci pojawiły się nowe obrazki prezentujące jeden z najbardziej oczekiwanych tytułów - Diablo III. Blizzard zaprezentował na nich przede wszystkim nowy wygląd interfejsu użytkownika. Dzięki temu zobaczymy, jak będzie wyglądał nowy ekran ekwipunku oraz drzewko rozwoju postaci.

Obrazki zostały opublikowane na stronie BizzCast.com, na której pracownicy Blizzarda regularnie odpowiadają na pytania fanów związane z nadchodzącymi tytułami: Starcraft II oraz Diablo III, a także na te dotyczące już wydanych gier, jak na przykład World of Warcraft. Poza najnowszymi screenami, na stronie znajdziecie też interesujący wywiad z dwójką grafików, która przygotowuje Diablo III.

Jeśli chodzi o same obrazki, możemy powiedzieć jedno: interfejs w Diablo III to dopieszczone, podrasowane i nieco uaktualnione menu użytkownika znane z poprzedniej części. Jednym słowem – stare dobre Diablo. Pierwszy z nowych obrazków prezentuje wygląd ekranu ekwipunku. Wydaje się, że najważniejszą zmianą, jaka w nim zaszła, jest podział naszego ekwipunku na trzy rodzaje. Pierwszy z nich to sprzęt mieszczący się w plecaku naszego bohatera – jak można się domyśleć, do niego będą trafiać bronie, zbroje oraz wszelkiego rodzaju większe przedmioty. Drugim nowym elementem będzie sakiewka, która posłuży do kolekcjonowania takich elementów, jak: runy, zwoje czy mikstury many i życia. Ostatnią zakładką w menu inwentarza jest skrzynia, w której prawdopodobnie będziemy przechowywać przedmioty, których w aktualnej misji nie potrzebujemy.

Dwa obrazki prezentujące prawostronne menu inwentarza pokazują również wygląd okienek, w których będą wyświetlane specyficzne dane określonego przedmiotu. Tutaj także zaszły praktycznie same kosmetyczne zmiany, a samo okienko dalej jest przejrzyste i schludne. Znajdziemy w nim nazwę oraz wizerunek przedmiotu, jego właściwości oraz cenę.

Ostatni z udostępnionych obrazków prezentuje prawostronne menu, czyli ekran rozwoju umiejętności postaci. Opiera się on dalej na znanym z poprzedniej części drzewku, w którym kolejne wybory umiejętności odblokowują poprzednie. Warto zwrócić uwagę na zakładki na górze tego okna, gdzie możemy zmieniać podklasy naszej postaci. Zaprezentowane screeny pochodzą z rozgrywki Barbarzyńcą i widać na nich możliwość zmiany drzewek rozwoju na trzy subklasy: Berserka, Battlemastera oraz Juggernauta. Na dole okna widnieje zaś ilość punktów zainwestowanych w rozwój danej podklasy. Można więc się domyślać, że gracz będzie mógł dowolnie inwestować punkty doświadczenia w rozwijanie umiejętności przeznaczonych dla różnych podklas postaci.

Wielkich zmian nie przeszedł również dolny pasek interfejsu, wyświetlający nasz aktualny stan zdrowia, wybrane ataki, umiejętności oraz czary. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że w przypadku Barbarzyńcy zabrakło kuli odpowiedzialnej za stan many. Blizzard jakiś czas temu zapowiedział, że ta klasa postaci nie będzie korzystała z energii magicznej. Czary u Barbarzyńcy zastąpiono systemem furii, podobnym do tego znanego z klasy Wojownika w World of Warcraft.

Nowe obrazki z Diablo III - zaprezentowano interfejs - ilustracja #1
Nowe obrazki z Diablo III - zaprezentowano interfejs - ilustracja #2
Nowe obrazki z Diablo III - zaprezentowano interfejs - ilustracja #3