Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 2 lutego 2009, 13:30

autor: Filip Grabski

The Vitrue 100 – internetowa lista najpopularniejszych marek w grudniu 2008

Jeszcze nie zakończyły się wszelkiego rodzaju podsumowania ubiegłego roku. Tym razem przed nami lista marek, o których najwięcej się mówiło w Internecie w grudniu 2008 roku.

Jeszcze nie zakończyły się wszelkiego rodzaju podsumowania ubiegłego roku. Tym razem przed nami lista marek, o których najwięcej się mówiło w Internecie w grudniu 2008 roku.

Firma Vitrue postanowiła sprawdzić, jak przedstawia się popularność ponad 2000 przeróżnych marek. W tym celu stworzyła wskaźnik SMI (Social Media Index), dzięki któremu możliwe stało się codzienne sprawdzanie internetowych rozmów i dzielenia się informacjami o danej marce. Algorytm pozwolił uzyskać prosty wynik bazujący na częstości użycia nazwy, wielkości środowiska dla danego medium oraz zasięgu rozmów o danej marce (zwracano również uwagę na skrótowce lub niepełne nazwy, tak by uzyskać pełen obraz sytuacji). W skrócie – opracowana lista prezentuje marki, o których najwięcej się mówiło w całym Internecie – czy to na forach, czy w artykułach, materiałach promocyjnych, lub recenzjach.

Pierwsza dziesiątka tego zestawienia prezentuje się następująco:

  1. iPhone
  2. CNN
  3. Apple
  4. Disney
  5. Xbox
  6. Starbucks
  7. iPod
  8. MTV
  9. Sony
  10. Dell

Jak widać branża elektroniczna ma tutaj całkiem niezłą reprezentację – 6 pozycji (z czego aż trzy należą do firmy Steve’a Jobsa). Tuż za pierwszą dziesiątką znalazł się Microsoft, zaś z innych gigantów: Nintendo na miejscu 13, PlayStation na 15, a IBM dopiero na 77 miejscu. Pełne zestawienie znajduje się po tym adresem. Czas na kolejne prześciganie się „kto lepszy”?

The Vitrue 100 – internetowa lista najpopularniejszych marek w grudniu 2008 - ilustracja #1

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej