Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 stycznia 2009, 15:15

autor: Szymon Liebert

Electronic Arts zamyka jeden z oddziałów Pandemic?

Według informacji zagranicznych serwisów, wydawca Electronic Arts zamknął jeden z kilku oddziałów dewelopera Pandemic. Australijski odłam studia był odpowiedzialny chociażby za serię Destroy All Humans oraz podobno pracował w przeszłości nad grą na podstawie filmu Mroczny Rycerz. Czy to początek końca współpracy wydawcy z tym deweloperem?

Według informacji zagranicznych serwisów, wydawca Electronic Arts zamknął jeden z kilku oddziałów dewelopera Pandemic. Australijski odłam studia był odpowiedzialny chociażby za serię Destroy All Humans oraz podobno pracował w przeszłości nad grą na podstawie filmu Mroczny Rycerz. Czy to początek końca współpracy wydawcy z tym deweloperem?

Firma Pandemic Studios połączyła się z BioWare w 2005 roku, chociaż na mocy umowy oba podmioty zachowały własną markę i sporą niezależność. W 2007 roku ogłoszono, że studia dołączą do Electronic Arts. Wszystko było na dobrej drodze – ekipa z Pandemic pracowała nad nowymi projektami, lecz już wkrótce pojawiły się skazy. W sierpniu 2008 roku rzekomo anulowano jeden z projektów – wspomnianą grę powiązaną z filmem Mroczny Rycerz. Podobno australijski zespół pracujący nad tym dziełem nie podołał zadaniu.

W tym tygodniu premierę ma nowe dzieło amerykańskiego ramienia Pandemic - Władca Pierścieni: Podbój (The Lord of the Rings: Conquest) – które wydaje się dość ciekawą propozycją dla miłośników prozy Tolkiena i filmów Petera Jacksona. Australijski oddział dewelopera z Brisbane obecnie tworzył rzekomo grę w konwencji reality show na Wii, zatytułowaną The Next Big Thing. Według źródła Kotaku nie zwolniono pracowników, lecz całe studio, dając do zrozumienia, że jego pracownicy powinni zacząć poszukiwania nowego wydawcy.

Trudno powiedzieć więc na ile sprawa dotyczy oddziału Pandemic mieszczącego się z Los Angeles i odpowiedzialnego za wspomnianą już grę w realiach Władcy Pierścieni oraz chociażby niedawne całkiem udane Mercenaries 2: World in Flames. Można przypuszczać, że firmie Electronic Arts średnio uśmiecha się zamykanie studia zakupionego zaledwie kilkanaście miesięcy temu, jednak wobec kryzysu gospodarczego czasem trzeba podejmować i takie decyzje. O losach studia Pandemic poinformujemy gdy tylko będziemy wiedzieć coś więcej.