autor: Marek Grochowski
Infogrames i Namco Bandai zacieśniają współpracę
Koncern Infogrames, właściciel marki Atari, w oficjalnym oświadczeniu prasowym poinformował dziś, że zamierza odsprzedać grupie Namco Bandai 34% udziałów w swoich kanałach dystrybucyjnych na terenie Europy i Azji, starając się zwiększyć w ten sposób zyski z gier wydawanych na tamtejszych rynkach przez obie firmy.
Koncern Infogrames, właściciel marki Atari, w oficjalnym oświadczeniu prasowym poinformował dziś, że zamierza odsprzedać grupie Namco Bandai 34% udziałów w swoich kanałach dystrybucyjnych na terenie Europy i Azji, starając się zwiększyć w ten sposób zyski z gier wydawanych na tamtejszych rynkach przez obie firmy. W tym celu do życia powołane zostanie nowe przedsiębiorstwo, skupiające się na dystrybucji premierowych tytułów oraz zawieraniu kontaktów handlowych z kolejnymi partnerami.
Infogrames, będąc głównym udziałowcem spółki, zobowiąże się do stałego rozwijania firmy, by z sukcesami podbijała ona branżę elektronicznej rozrywki zarówno poprzez gry wypuszczane w tradycyjnej (pudełkowej) formie, jak i projekty rozprowadzane za pośrednictwem sieci. David Gardner, szef Infogrames, bardzo cieszy się na myśl o kooperacji z Namco: „Ta transakcja wzmocni nasze partnerskie stosunki i zagwarantuje silne portfolio produktów”.
Formalności związane ze zmianą dotychczasowego modelu dystrybucji i zakładaniem nowej firmy potrwają najpóźniej do lutego przyszłego roku. Co ciekawe, zapis w umowie pomiędzy Infogrames i Namco pozwala, by z końcem czerwca 2012 roku druga z korporacji zyskała prawo do kupna pozostałych 66% udziałów w całym projekcie, stając się tym samym jego wyłącznym właścicielem.