Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 lipca 2008, 09:16

autor: Dorota Drużko

Usługa Games for Windows LIVE całkowicie za darmo, DirectX 11 oficjalnie zaanonsowany

Na trwającej właśnie imprezie Gamefest Microsoft wyjawił swoje najbliższe plany, które z pewnością zainteresują pecetowych graczy. Po pierwsze gigant z Redmond rezygnuje z wszelkich opłat za korzystanie z usługi Games for Windows LIVE. Zmiana ta dotyczy zarówno obecnych gier wykorzystujących jej potencjał jak i tych będących dopiero w trakcie produkcji.

Na trwającej właśnie imprezie Gamefest Microsoft wyjawił swoje najbliższe plany, które z pewnością zainteresują pecetowych graczy. Po pierwsze gigant z Redmond rezygnuje z wszelkich opłat za korzystanie z usługi Games for Windows LIVE. Zmiana ta dotyczy zarówno obecnych gier wykorzystujących jej potencjał, jak i tych będących dopiero w trakcie produkcji. Oznacza to, że od teraz następujące opcje dostępne są całkowicie za darmo: system Achievementów, automatyczne dobieranie partnera o podobnych umiejętnościach do sieciowych potyczek (TruSkill matchmaking), możliwość wspólnej zabawy razem z posiadaczami Xboxów 360, czat głosowy, lista przyjaciół zawierająca użytkowników obydwu platform. W dodatku do końca roku windowsowy Live zostanie wzbogacony o Marketplace - czyli, wzorem konsolowego odpowiednika, będzie to miejsce, z którego pobierzemy między innymi dodatkowe zawartości do wydanych już gier (w zależności od dewelopera, płatne lub nie) oraz dema i trailery nadchodzących produkcji. Microsoft planuje także uczynić interfejs użytkownika bardziej przyjaznym oraz zmniejszyć techniczne wymagania dla twórców pragnących wykorzystać jego sieciową usługę w swoich dziełach.

Microsoft poinformował także o tym, czego powinniśmy oczekiwać po DirectX 11. Przede wszystkim znacznie lepiej wykorzysta on potencjał wielordzeniowych procesorów oraz umożliwi przeniesienie części obliczeń niezwiązanych z renderowaniem obrazu na GPU. Ponadto ma wspierać teselację, która znacznie poprawi jakość grafiki, na tyle, że zatrą się granice pomiędzy pre-renderowanymi cut-scenkami a właściwą grą. Z pewnością dobrą wiadomością jest też fakt, iż nowy DirectX będzie kompatybilny z obecnymi kartami graficznymi przystosowanymi do DX10 i 10.1 oraz oczywiście nowym sprzętem zaprojektowanym specjalnie pod niego. Jak można było się tego spodziewać, dostępny będzie dla użytkowników Visty oraz przyszłych edycji Windowsa.

Nasi wysłannicy na E3 przeprowadzili także wywiad z Kevinem Unangstem, globalnym dyrektorem Games for Windows:

  1. wywiad z szefem Games for Windows