Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 maja 2008, 21:30

autor: Piotr Doroń

PlayStation Day - wieści z konferencji prasowej firmy SCEE

Konferencja prasowa zorganizowana przez firmę Sony Computer Entertainment Europe w Londynie, dobiegła szczęśliwego końca. Producent konsol marki PlayStation ujawnił w jej trakcie kilka istotnych, z punktu widzenia Europejczyka, informacji. Najważniejsze z nich chcielibyśmy Wam zaprezentować w czytanej właśnie przez Was relacji.

Konferencja prasowa zorganizowana przez firmę Sony Computer Entertainment Europe w Londynie, dobiegła szczęśliwego końca. Producent konsol marki PlayStation ujawnił w jej trakcie kilka istotnych, z punktu widzenia Europejczyka, informacji. Najważniejsze z nich chcielibyśmy Wam zaprezentować w czytanej właśnie przez Was relacji. Więcej znajdziecie z pewnością w obszernym materiale, który pojawi się na łamach GOL-a po powrocie naszego wysłannika z Londynu.

Zacznijmy od wystąpienia Kaza Hiraia, szefa całej grupy Sony Computer Entartainment. Merytoryczną część swojego wystąpienia rozpoczął on mianowicie od ujawnienia daty premiery długo oczekiwanej, oryginalnej produkcji o tytule LittleBigPlanet. Pozycja określana mianem Gry 2.0 trafi do sprzedaży na początku października bieżącego roku. Niedługo potem szerokiej publiczności, a raczej grupie użytkowników PS3, zaprezentowana zostanie pełna wersja programu Home. Kaz, ujawniając tę informację, przeprosił wszystkich zainteresowanych za tak spore opóźnienie, kończąc tym samym swoje wystąpienie.

Wówczas na scenie pojawił się szef SCEE, David Reeves, i oznajmił wszystkim zgromadzonym, iż długo oczekiwana kontynuacja Killzone nie ukaże się na rynku szybciej, niż w lutym 2009 roku. Opóźnienie nie zostało wyjaśnione, lecz wielu użytkowników internetu zakłada, że jest to związane z chęcią zapobiegnięcia kolizji na linii Killzone 2Resistance 2 (premiera pod koniec roku). Obie produkcje reprezentują ten sam gatunek i z pewnością mogłyby podkraść sobie nawzajem sporo potencjalnych nabywców.

Potwierdzona została także informacja przedstawiona przez polski oddział Sony Computer Entertainment – 12 czerwca do sprzedaży trafi specjalny zestaw zawierający konsolę PlayStation 3 w stalowej wersji kolorystycznej (z dyskiem o pojemności 40 GB) oraz egzemplarz gry Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots.

Wracając do Resistance 2 – sporo nowych wiadomości ujawnił w trakcie konferencji główny producent dzieła Insomniac, Ted Price, będący jednocześnie szefem studia. Zostaliśmy poinformowani, że twórcy projektując kontynuację Resistance: Fall of Man skupili się czterech pojęciach: społeczności, kampanii, kooperacji i rywalizacji. W pierwszym przypadku główne skrzypce zagra serwis MyResistance.com, wokół którego toczyć będzie się życie fanów gry. Zostanie on w pełni skorelowany z systemem rozgrywki i wewnątrzgrowymi statystykami. Kampania charakteryzować będzie się głębokimi i zazębiającymi się wątkami fabularnymi, dzięki którym zapoznamy się z przeszłością Hale’a, głównego bohatera produkcji Insomniac. Ponadto rozwiązana zostanie kwestia narodzin Chimer. Na spore dopracowanie możemy także liczyć w przypadku trybu kooperacji, który powstanie z myślą o grupie maksymalnie ośmiu graczy. W tym przypadku będą oni mogli liczyć na całkowicie odrębny zestaw misji, a tym samym odmienną fabułę. Wiele radości dostarczy również opcja wieloosobowa, której najważniejszym elementem ma być wsparcie dla nawet sześćdziesięcioosobowych bitew pomiędzy armiami ludzi i Chimer (z dynamicznie generowanymi zadaniami dla każdej ze stron). Premiera Resistance 2 nastąpi w listopadzie.

W ramach konferencji przedstawiono nam także kilka informacji na temat MotorStorm Pacific Rift (przy okazji poznaliśmy oficjalny tytuł). Kontynuacja zeszłorocznego bestsellera od Sony spodoba się szczególnie tym osobom, które czuły niedosyt związany z marnym wykończeniem części pierwszej. W Pacific Rift natkniemy się na szesnaście długich i wymagających tras, po których jednocześnie będzie się ścigać do dwudziestu pojazdów. Wśród nich znane nam już monster trucki, które zapewne będą robić furorę wśród miłośników zmagań sieciowych.

Po prezentacji Resistance 2 i MotorStorm Pacific Rift na scenę powrócił Reeves, który poinformował, że już we wrześniu wystartuje na terenie Europy tutejsza wersja usługi PlayTV. Zestaw, składający się m.in. z małego, czarnego urządzenia, umożliwi nam nagrywanie na dysk twardy PS3 programów telewizyjnych. Cena PlayTV została ustalona na poziomie 99 Euro. Po chwili dowiedzieliśmy się, że na rynek już niedługo trafią kolejne produkcje wykorzystujące kamerę EyeToy – przygodowa EyeToy: Heroes oraz bardzo dziewczęca EyeToy: Pom Pom Party. Więcej na ich temat już wkrótce.

Kolejny etap konferencji poświęcony został różnorakim statystykom. Zostaliśmy wówczas poinformowani, iż PlayStation 3 sprzedało się w Europie w liczbie 5 milionów egzemplarzy i wyprzedziło tym samym Xboksa 360 koncernu Microsoft. A przynajmniej tak twierdzi Reeves, dodając przy tym, że najnowsza platforma Sony utrzymuje tempo sprzedaży podyktowane przed kilkoma laty przez PlayStation 2. PSP nabyło w Europie 12 milionów graczy, z kolei PS2 – 48 milionów. Jak na tym tle wypadają usługi sieciowe PlayStation 3? Z PlayStation Network korzysta regularnie 3,2 miliona użytkowników. Do chwili obecnej pobrali oni aż 57 milionów plików zlokalizowanych na serwerach PlayStation Store.

Ostatnia z ważniejszych informacji dotyczy usługi Go!View przeznaczonej dla posiadaczy PSP. Wystartuje ona 30 czerwca i pozwoli zainteresowanym osobom na pobieranie z sieci różnego rodzaju produkcji filmowych (w systemie wideo na żądanie).

Konferencja Sony Computer Entertainment Europe nie zaskoczyła nas niczym szczególnym. Najwidoczniej jednak nie taki był cel jej organizacji. Pod względem liczby zaprezentowanych gier oraz informacji o już ujawnionych produkcjach zaspokoiła nas bowiem w sporym stopniu.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej