Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 lutego 2008, 12:16

Wiedźmin znalazł już 600 tysięcy nabywców!

750 tysięcy – tyle egzemplarzy gry Wiedźmin trafiło w dniu premiery, 26 października 2007 roku, do sprzedaży na całym świecie (mogliśmy o tym przeczytać m.in. w wywiadzie Michała Kicińskiego z redaktorami Pulsu Biznesu). Od tego czasu minęło trzy miesiące i firma CD Projekt RED z dumą informuje, że w tym czasie udało się sprzedać 600 tysięcy pudełek z grą.

750 tysięcy – tyle egzemplarzy gry Wiedźmin trafiło w dniu premiery, 26 października 2007 roku, do sprzedaży na całym świecie (mogliśmy o tym przeczytać m.in. w wywiadzie Michała Kicińskiego z redaktorami Pulsu Biznesu). Od tego czasu minęło trzy miesiące i firma CD Projekt RED z dumą informuje, że w tym czasie udało się sprzedać 600 tysięcy pudełek z grą.

Oczywiście firma jest niezwykle zadowolona z osiągniętego wyniku. Taki poziom sprzedaży skomentował szef studia CD Projekt RED, Adam Kiciński „Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętego wyniku. Naszym celem było przekroczenie miliona sztuk w ciągu pierwszego roku sprzedaży. Sześćset tysięcy sprzedanych egzemplarzy w ciągu zaledwie trzech miesięcy zbliżyło nas mocno do tego ambitnego celu. Jest to dużym sukcesem, tym bardziej, że grę stworzył zupełnie nowy zespół i jest to nasz debiut zarówno, jako producenta gier komputerowych, jak i w działaniu na globalną skalę. Zadania nie ułatwiał też fakt, że marka Wiedźmin była zupełnie nieznana w wielu krajach, a konkurowaliśmy przecież często z grami od wielu lat obecnymi na rynku. Mimo tego, śmiało mogę powiedzieć, że z tej próby wyszliśmy zwycięsko. Tak naprawdę dopiero teraz, gdy pokonaliśmy wiele początkowych barier będziemy mogli rozwinąć skrzydła jako twórcy gier, co oczywiście zamierzamy uczynić. Oczywiście taki sukces nie byłby możliwy bez wsparcia naszych wydawców, firm Atari, Noviy Disk i wydawniczej części CD Projekt, które włożyły wiele pracy w wypromowanie gry na poszczególnych rynkach.

Nie ulega wątpliwości, że dzieło rodzimego producenta odniosło zasłużony sukces na całym świecie. Nasz serwis nagrodził je oceną 92/100 i rekomendacją GRY-OnLine, podobnie też przychylnie przyjęli je zachodni recenzenci (patrz serwis GameRankings – średnia 81%, czy Metacritics – średnia 81/100). Pozostaje tylko pogratulować.

Na tym nie kończą się najnowsze wieści z firmy CD Projekt. Adam Kiciński ujawnia też rąbka tajemnicy jeśli chodzi o najbliższe plany:

Planujemy ciągłe wsparcie gry, narzędzie dla modderów, kolejne patche, a na późną wiosnę szykujemy również sporą niespodziankę, o której poinformujemy na naszej konferencji prasowej już niedługo, bo 18 lutego! Wciąż pracujemy nad udoskonalaniem gry i będziemy bardzo aktywnie wspierać społeczność fanów, która cały czas się rozrasta. Nie mogę niestety zdradzić dalszych planów, ale zapewniam, że nie spoczęliśmy na laurach i mamy bardzo obiecujące plany. Postawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę i na pewno nie zamierzamy jej obniżać w przyszłości.

Oczywiście, z niecierpliwością oczekujemy wspomnianej konferencji. Nasz przedstawiciel został na nią zaproszony i gdy tylko dowiemy się coś więcej na temat dalszych planów związanych z marką Wiedźmin, natychmiast Was o tym poinformujemy.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej