Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 września 2007, 16:44

autor: Artur Falkowski

SKATE debiutuje na rynku

Gra SKATE, odpowiedź Electronic Arts na popularną serię produkcji sygnowanych nazwiskiem Tony’ego Hawka, trafiła na amerykańskie półki sklepowe. Twórcy wiedząc o tym, jak silna jest konkurencja, postanowili ukazać skateboarding z nieco innej strony i stworzyć grę w możliwie wierny sposób oddającą specyfikę jazdy na deskorolce.

Gra SKATE, odpowiedź Electronic Arts na popularną serię gier sygnowanych nazwiskiem Tony’ego Hawka, trafiła na amerykańskie półki sklepowe. Twórcy, wiedząc o tym, jak silna jest konkurencja, postanowili ukazać skateboarding z nieco innej strony i stworzyć grę w możliwie wierny sposób oddającą specyfikę jazdy na deskorolce. Recenzenci mający okazję przetestować wspomniany tytuł uznali, że było to dobre posunięcie. Teraz czas na to, by wypowiedzieli się główni zainteresowani, czyli gracze.

SKATE debiutuje na rynku - ilustracja #1

Niestety na razie przetestować nową markę EA mogą jedynie posiadacze konsoli X360. Wersja gry przeznaczona dla konsoli PlayStation 3 pojawi się w Ameryce dopiero 24 września. Jeżeli chodzi o Europę, to edycja SKATE na X360 zadebiutuje na naszym rynku 21 września, a na PS3 5 października.

Warto zauważyć, że już samo demo, które trafiło 15 sierpnia na Xbox LIVE Marketplace, cieszy się sporą popularnością. Do tej pory zostało pobrane przez ponad sześćset tysięcy osób. Można było w nim przetestować nowatorską mechanikę jazdy (sterowanie ułożeniem deski za pomocą prawej gałki analogowej) oraz zabawić się w filmowca sportów ekstremalnych; nagrywać swoje wyczyny, poddawać filmik lekkiej obróbce, a następnie publikować go, by pochwalić się innym.

SKATE debiutuje na rynku - ilustracja #2

Niedługo podobne demo trafi do oferty PlayStation Store, więc i posiadacze PS3 będą mogli przetestować grę w praktyce. Ciekawostką jest fakt, że w wersji gry na tę platformę sprzętową wprowadzony zostanie system sterowania korzystający z czujników wychylenia wmontowanych w kontroler SIXAXIS.

Współpracujący przy powstawaniu gry znany skater Danny Way przyznał, że jest bardzo zadowolony z końcowego rezultatu. Według niego twórcom udało się w doskonały sposób oddać prawdziwy klimat skatingu.