Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 sierpnia 2007, 13:29

autor: Artur Falkowski

Peter Molyneux o walce w Fable 2

Przygotowywana przez Lionhead na X360 gra Fable 2 cieszy się sporym zainteresowaniem zarówno ze strony mediów, jak i fanów. Co ciekawe, taki stan rzeczy wynika po części z tego, że szykuje się niezłe cRPG, a po części z chęci sprawdzenia, na ile zapowiedzi twórcy produkcji Petera Molyneux – znanego z tego, że lubi obiecywać złote góry – okażą się prawdziwe.

Przygotowywana przez Lionhead na X360 gra Fable 2 cieszy się sporym zainteresowaniem zarówno ze strony mediów, jak i fanów. Co ciekawe, taki stan rzeczy wynika po części z tego, że szykuje się niezłe cRPG, a po części z chęci sprawdzenia, na ile zapowiedzi twórcy produkcji, Petera Molyneux – znanego z tego, że lubi obiecywać złote góry – okażą się prawdziwe. Tym razem w wywiadzie udzielonym serwisowi IGN Molyneux powiedział co nieco na temat systemu walki w Fable 2.

Jak pewnie zorientowani w temacie doskonale już wiedzą, walka w nowym dziele Lionhead opierać się będzie na jednym przycisku. Twórcy postanowili rozwiązać to w ten sposób, że przy użyciu „X” będziemy atakować wręcz bądź bronią białą, wciskając „Y” skorzystamy z broni długodystansowej (łuki, kusze), natomiast „B” posłuży nam do wykonywania ataków magicznych. W trakcie potyczki będziemy mogli dowolnie łączyć ataki, co ma sprawić, że ten z pozoru prosty system okaże się rozbudowany i ciekawy.

Molyneux zapytany o to, czy wszystkie kombinacje ciosów będą dostępne od początku rozgrywki odparł, że tak było w Fable, natomiast w sequelu nowe umiejętności i techniki ataku będą pojawiały się wraz z rozwojem bohatera.

Ataki będą zależały od tego, jaką bronią je wykonamy. Do studia deweloperskiego został zaproszony mistrz walki bronią białą, który zadbał o to, by pomimo prostego sterowania ten aspekt rozgrywki był przedstawiony w realistyczny sposób. Ciekawostką jest fakt, że nasz styl walki będzie zależał nie tylko od wykorzystywanego rodzaju broni, ale również od postury bohatera. Inaczej bić się będzie ociężały grubasek, a inaczej szczupły atleta.

Jedno z pytań dotyczących zróżnicowania ataków dotyczyło tego, czy charakter protagonisty będzie miał wpływ na styl jego walki (np. osoba zła miałaby być bardziej brutalna i stosować więcej nieczystych zagrań). Molyneux odpowiedział, że nie wiadomo jeszcze, czy takie rozwiązanie zostanie wprowadzone do gry, ale twórcy zastanawiają się nad taką ewentualnością.

Wspomniany wywiad tematycznie pokrywa się z drugą częścią Lionhead Video Diaries, programów dokumentalnych, w których twórcy opowiadają o postępie w pracach nad Fable 2 i przybliżają graczom poszczególne elementy rozgrywki. Program jest do ściągnięcia z oficjalnej strony firmy. Można go również pobrać za darmo z Xbox LIVE Marketplace.