Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lipca 2007, 07:02

Futbol amerykański szybszy na Xboksach 360

Trzy produkcje sportowe, które zadebiutują na rynku w najbliższym czasie, będą działać na Xboksach 360 szybciej i płynniej niż w wersjach na konsole PlayStation 3. Mowa tu o tytułach podejmujących temat gry w futbol amerykański: Madden NFL 08, NCAA Football 08 oraz All-Pro Football 2K8. Za stworzenie pierwszych dwóch programów odpowiada firma EA Sports Games, a za trzeci 2K Sports.

Trzy produkcje sportowe, które zadebiutują na rynku w najbliższym czasie, będą działać na Xboksach 360 szybciej i płynniej niż w wersjach na konsole PlayStation 3. Mowa tu o tytułach podejmujących temat gry w futbol amerykański: Madden NFL 08, NCAA Football 08 oraz All-Pro Football 2K8. Za stworzenie pierwszych dwóch programów odpowiada firma EA Sports Games, a za trzeci 2K Sports.

Futbol amerykański szybszy na Xboksach 360 - ilustracja #1

W wersji na konsolę PlayStation 3, wszystkie wymienione wyżej gry pracują z prędkością trzydziestu klatek na sekundę, natomiast w przypadku Xboksów 360, animacja jest dwa razy szybsza. Producenci tych programów nie są w stanie (EA Sports Games) lub po prostu nie chcą (2K Sports) wyjaśnić, dlaczego na teoretycznie słabszym urządzeniu gra prezentuje się znacznie lepiej, niż u mocniejszej konkurentki. Odpowiedź zna natomiast firma Sony Computer Entertainment, która po raz kolejna daje do zrozumienia, że to nieudolność programistów jest główną przyczyną takiego obrotu sprawy.

Dave Karraker z amerykańskiego oddziału koncernu przytacza przykład gry NBA 07. Wersja na PlayStation 3, opracowana bez udziału kanadyjskiego studia Electronic Arts, Inc., pracuje w rozdzielczości 1080p z prędkością 60 klatek na sekundę. A więc da się. Czemu potrafi zrobić to Sony Computer Entertainment, a nie potrafią zrobić tego inni? Zdaniem Karrakera problem leży w podejściu do tworzenia gier. Autorzy oprogramowania rozrywkowego najwyraźniej nie dostrzegają faktu, że Xbox 360 i PlayStation 3 to zupełnie różne urządzenia pod względem architektury. Dlatego też produkty konwertowane bezpośrednio z wynalazku koncernu Microsoft wypadają blado na konkurencyjnej konsoli firmy Sony. A tak najprawdopodobniej jest w przypadku gier, o których mowa powyżej...

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej