Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 listopada 2001, 11:19

autor: Tomasz Pyzioł

Medieval: Total War - kolejny hit z Creative Assembly

Firma Activision przejęła prawa do kontynuacji znanej serii gier strategicznych Totat War, tworzonych przez zespół Creative Assembly. Po ostatnim tytule Shogun: Total War Warlord Edition, wydanym jeszcze przez Electronic Arts, kolejna grą będzie Medieval: Total War. Usatysfakcjonowani powinni być ci, którym nie bardzo odpowiadała japońska tematyka cyklu Shogun, gdyż przeniesiemy się w bardziej nam znane realia średniowiecznej Europy.

Firma Activision przejęła prawa do kontynuacji znanej serii gier strategicznych Totat War, tworzonych przez zespół Creative Assembly. Po ostatnim tytule Shogun: Total War Warlord Edition, wydanym jeszcze przez Electronic Arts, kolejna grą będzie Medieval: Total War. Usatysfakcjonowani powinni być ci, którym nie bardzo odpowiadała japońska tematyka cyklu Shogun, gdyż przeniesiemy się w bardziej nam znane realia średniowiecznej Europy.

Gra Shogun: Total War zdobyła liczne nagrody i wyróżniania (m.in. za najlepszą grę strategiczną 2000 w plebiscycie serwisu GameSpot), stając się bestsellerem bijącym rekordy sprzedaży. Tym bardziej dziwi zrezygnowanie przez Electronic Arts z tak dochodowego tytułu na rzecz Activision. Premiera gry przewidziana jest na przyszły rok.

W Medieval: Total War będziemy mogli kontrolować jedną z dwunastu najsilniejszych potęg militarnych istniejących w tamtych czasach. Sama rozgrywka będzie łączyć elementy militarne z handlem, dyplomacją oraz zarządzaniem surowcami. Całość wykonana będzie na ulepszonym engine z Shoguna, dzięki czemu na polu bitwy zobaczymy nawet 10 tys. walczących ze sobą jednostek. Przygotowane zostanie sto różnych typów wojsk, wśród nich rycerze, piechota oraz maszyny oblężnicze. Wojska wyposażone zostaną w autentyczną broń używaną w średniowieczu. Zobaczymy więc łuki, muszkiety, działa czy katapulty.

Akcja toczyć się będzie oczywiście w całkowicie trójwymiarowym otoczeniu oddającym takie tereny jak pustynie, lasy, równiny czy góry. Kampanie wzorować się będą na historycznych wydarzeniach średniowiecznej Europy, jak krucjaty, wojna z Mongołami czy też wojna stuletnia. Co ciekawe, oprócz rozgrywki w czasie rzeczywistym będzie możliwość gry w trybie turowym, w którym gracze mogą budować własne imperium, tworząc strategiczne alianse, ustalając trasy handlowe, odkrywając nowe wynalazki, budując zamki czy tworząc potęgę militarną zarówno lądową jak i morską. Do rozgrywki wieloosobowej mają być przygotowane specjalne mapy, umożliwiające grę w wielu ciekawych trybach (m.in. King of the Hill, Siege and Assassin).