Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 września 2006, 11:01

autor: Artur Falkowski

Ninja Gaiden 2 potwierdzony przez Tomonobu Itagakiego

Serwis internetowy IGN przeprowadził ostatnio wywiad z jedną z ciekawszych osobistości przemysłu gier video – z Tomonobu Itagakim, szefem Team Ninja, studia odpowiedzialnego za serię Dead or Alive. Wywiad co prawda w większości dotyczył gry Dead or Alive Xtreme 2, ale dzięki niemu dowiedzieliśmy się także tego, na co wszyscy czekali – oficjalnego potwierdzenia prac nad Ninja Gaiden 2.

Serwis internetowy IGN przeprowadził ostatnio wywiad z jedną z ciekawszych osobistości przemysłu gier video – z Tomonobu Itagakim, szefem Team Ninja, studia odpowiedzialnego za serię Dead or Alive oraz Ninja Gaiden. Wywiad co prawda w większości dotyczył gry Dead or Alive Xtreme 2, ale dzięki niemu dowiedzieliśmy się także tego, na co wszyscy czekali – oficjalnego potwierdzenia prac nad Ninja Gaiden 2.

Tomonobu Itagaki jest dużą indywidualnością. Legendarne stały się jego ciemne okulary, których nie zdejmuje nawet w pomieszczeniach, czy podczas wywiadów. Jest pewny siebie, pedantyczny i mocno wymagający, nie zważa na potrzeby graczy, tworząc gry dopracowane, ale zarazem ekstremalnie trudne (vide Ninja Gaiden). Nie zawsze jest skory do udzielania wywiadów. Jeśli już do tego dochodzi, to często jego odpowiedzi są lakoniczne i niewiele wyjaśniające.

Tym razem jednak IGN miał szczęście. Itagaki okazał się być w dobrym nastroju i podzielił się informacjami nie tylko o kontynuacji Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball, lecz także opowiedział nieco o nowych konsolach: Xboksie 360 oraz PLAYSTATION 3.

Ninja Gaiden 2 potwierdzony przez Tomonobu Itagakiego - ilustracja #1
WaveRace 64 powraca, tym razem jako jedna z gier DoAX2

W trakcie rozmowy o tworzeniu gier na X360 rozmówca w pewnym momencie przyznał, że, podczas prac nad Ninja Gaiden 2, wielordzeniową strukturę procesora należy wykorzystać do podniesienia inteligencji przeciwników, podczas gdy w grze DoAX2, która nastawiona jest na to, by ładnie wyglądać, cała moc obliczeniowa idzie w animację detali.

Zapytany o to, czy Team Ninja pracować będzie nad grami na nową konsolę Sony odpowiedział, że owszem są takie plany. W dalszym ciągu jednak największe wsparcie udzielane będzie X360, a posiadacze PLAYSTATION 3 będą musieli poczekać, ponieważ wszystkie produkcje najpierw ukażą się na konsolę Billa Gatesa.