Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 sierpnia 2006, 09:18

Crysis – jak szybko, to tylko z Vistą i 64-bitowym CPU

Całkiem niedawno, bo około 3 tygodnie temu, w Internecie pojawiły się wstępne jeszcze wymagania sprzętowe nowego tytułu twórców, niezapomnianego Far Cry, czyli Crysis. Wielu graczy powaliły one na kolana, ale to jeszcze nie koniec ciekawostek w odniesieniu do tej produkcji.

Całkiem niedawno, bo około 3 tygodnie temu, w Internecie pojawiły się wstępne jeszcze wymagania sprzętowe nowego tytułu twórców, niezapomnianego Far Cry, czyli Crysis. Wielu graczy powaliły one na kolana, ale to jeszcze nie koniec ciekawostek w odniesieniu do tej produkcji.

Całkiem niedawno, w jakiś tydzień po pojawieniu się opisywanych powyżej wymagań sprzętowych, na serwisie GameSpot, opublikowano artykuł, w którym skupiono się na technikaliach i technologiach związanych z Crysisem. Możemy w nim przeczytać wypowiedzi szefa studia Crytek, Cevata Yerli, dotyczące oczekiwanych Windowsów Vista oraz pakietu DirectX, a także różnic w działaniu gry na procesorach 32 i 64 bitowych.

Po pierwsze, osoby, których komputer wyposażony jest w 64-bitowy procesor mogą spodziewać się o 10-15% szybszego działania gry, aniżeli będzie to miało miejsce na maszynach 32-bitowych. Yerli tłumaczy ten fakt tym, iż Crytek opanował już programowanie i optymalizację kodu nowych procesorów (patrz patch do Far Cry wprowadzający wsparcie 64-bitów). Ponadto ciekawe jest to, że Crysis będzie działał lepiej na Windowsach Vista niż na XP, i to nawet przy wykorzystaniu pakietu DirectX 9. Przyczyną są ponoć dużo lepsze sterowniki urządzeń w DX9 dedykowanym nowym oknom.

Cały artykuł znajduje się tutaj. Zapraszam do zapoznania się z jego zawartością.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej