Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 23 czerwca 2006, 10:20

Studio Pterodon pod skrzydłami Illusion Softworks

Od momentu opublikowania na rynku gry Vietcong 2, niewiele słychać o czeskim studiu Pterodon. Ostatnie informacje o naszych południowych sąsiadach pochodziły z listopada ubiegłego roku i dotyczyły współpracy z firmą Illusion Softworks, odpowiedzialną za powstanie programu o nazwie Mafia.

Od momentu opublikowania na rynku gry Vietcong 2, niewiele słychać o czeskim studiu Pterodon. Ostatnie informacje o naszych południowych sąsiadach pochodziły z listopada ubiegłego roku i dotyczyły współpracy z firmą Illusion Softworks, odpowiedzialną za powstanie programu o nazwie Mafia.

Według zachodnich serwisów informacyjnych, przedstawicielom Illusion Softworks tak spodobali się twórcy Vietcongu, że postanowili przejąć niezależne dotąd studio i to już dziewięć miesięcy temu! Teoretycznie rzecz biorąc studio Pterodon wciąż istnieje, ale w praktyce wygląda to zupełnie inaczej. Niemal wszystkich pracowników przeniesiono do siedziby Illusion Softworks i przydzielono im obowiązki związane z tworzeniem nowego produktu o nazwie Enemy in Sight. Ten ostatni produkt miał zostać opublikowany przez Atari, ale koncern sprzedał go innemu wydawcy – jakiemu? Tego na razie nie wiadomo.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej