Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 września 2005, 07:28

Klasyczny pomysł rodem ze Space Invaders ewoluuje na PSP

W marcu bieżącego roku wspomnieliśmy na łamach naszego serwisu o nowej odsłonie legendarnego cyklu Space Invaders, przeznaczonej tylko i wyłącznie na Nintendo DS. Okazuje się, że producent tamtej gry – firma Rising Star Games – wyda „najeźdźców z kosmosu” również na PSP.

W marcu bieżącego roku wspomnieliśmy na łamach naszego serwisu o nowej odsłonie legendarnego cyklu Space Invaders, przeznaczonej tylko i wyłącznie na Nintendo DS. Okazuje się, że producent tamtej gry – firma Rising Star Games – wyda „najeźdźców z kosmosu” również na PSP.

Space Invaders Evolution zapoczątkuje nową linię produktów stworzonych z myślą o przenośnej konsoli firmy Sony, która z powodzeniem eksploatowana jest już na Nintendo DS – tyle, że tam nazywa się ona Revolution. Mimo podobieństwa nazwy oraz ogólnego charakteru rozgrywki nie należy jednak spodziewać się identycznego produktu – widać, że Rising Star Games nie idzie na łatwiznę. Tak naprawdę Space Invaders Evolution zaoferuje zupełnie nowe doznania, luźno oparte o słynny pierwowzór.

Klasyczny pomysł rodem ze Space Invaders ewoluuje na PSP - ilustracja #1

Zamiast u dołu ekranu, nasz myśliwiec poruszać się będzie po okrągłej orbicie. Celem zmagań w każdej misji jest zniszczenie statku-matki, który będzie wysyłać przeciwko graczowi hordy mniejszych jednostek. Eksterminacja tych ostatnich jest oczywiście jak najbardziej wskazana, a nawet konieczna, gdyż tylko w ten sposób uzyskamy unikatowy atak, pozwalający rozłożyć największy ze statków na czynniki pierwsze.

Żeby było jeszcze ciekawiej, programiści Rising Star Games zaimplementowali w pełni trójwymiarowy silnik, który wykorzysta wszystkie dobrodziejstwa konsoli PlayStation Portable. Jeśli komuś znudzi się niekonwencjonalna potyczka w tym trybie, może wrócić do korzeni i postrzelać do wroga klasycznie, jak w oryginalnym Space Invaders. Program zawierać będzie ponadto dwa warianty rozgrywek wieloosobowych, ale w tym momencie szczegóły na ich temat nie są znane.

Gra ukaże się już niedługo, bo w listopadzie bieżącego roku.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej