Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 maja 2005, 09:10

Gears of War - PeCetowcy mogą pomarzyć...

„Gears of Wars to ekskluzywny tytuł na Xbox 360” – w taki oto sposób Mark Rein z Epic Games wylał kubeł zimnej wody na głowy PeCetowców. Mimo wcześniejszych zapowiedzi pana Allarda z firmy Microsoft odnośnie wydania gry również na „blaszaki”, nie jest to prawda.

„Gears of Wars to ekskluzywny tytuł na Xbox 360” – w taki oto sposób Mark Rein z Epic Games wylał kubeł zimnej wody na głowy PeCetowców. Mimo wcześniejszych zapowiedzi pana Allarda z firmy Microsoft odnośnie wydania gry również na „blaszaki”, nie jest to prawda.

Rein w oficjalnym oświadczeniu dotyczącym tej sprawy jest bezlitosny. Twierdzi, że Epic Games zamierza stworzyć grę, która stanie się znakiem firmowym nowej konsoli (podobnie jak kiedyś Halo) i w żadnym stopniu nie koncentruje się nad równoległym przeniesieniem jej na PeCety. Wiceprezes koncernu nie przekreśla jednak definitywnej absencji Gears of War na „blaszkach”. Być może dokonana zostanie konwersja programu, tak jak to niegdyś było z Halo, ale na pewno nie w najbliższym terminie. Nadzieję podtrzymuje sam Microsoft, który wyraził zainteresowanie takim pomysłem.

Gears of War jest kolejnym elektroniczno-rozrywkowym przedsięwzięciem twórców bestsellerowej serii Unreal. W odróżnieniu od marki Unreal Tournament i Unreal Championship developerzy postanowili skupić się na trybie zabawy jednoosobowej, chociaż nie zaniedbano również opcji multiplayer, oferującej przykładowo interesujący system kooperacji z drużyną komandosów.

Rozgrywka łączy najlepsze cechy produktów typu FPS z elementami gatunku survival horror, a zatem w pewnym sensie przypomina Doom 3 i pamiętny cykl System Shock. Dość istotne są także wątki taktyczne, ponieważ trzeba umiejętnie przemieszczać się po wirtualnym polu walki i stosunkowo często wykorzystywać rozmaite osłony (istnieje nawet możliwość przewracania stołów lub filarów, celem tworzenia barier ochronnych i prowadzenia zza nich tzw. ślepego ognia). Natomiast całość utrzymano w futurystycznym klimacie (akcja toczy się na planecie Sera, bardzo przypominającej Ziemię), chociaż dostępny arsenał broni jawi się, jako zdecydowanie konwencjonalny (karabin, strzelba, granaty etc.).

Więcej informacji na temat Gears of War znajdziecie w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej