Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 października 2004, 10:22

autor: Maciej Myrcha

Będzie sequel Galactic Civilizations

Na początku roku 2003 firma Stardock wypuściła na rynek "kosmiczną" strategię, Galactic Civilizations, która uzyskała znakomite wyniki sprzedaży a także doczekała się bardzo dobrych recenzji w prasie branżowej. Serwis HomeLAN przeprowadził wywiad z Bradem Wardellem, prezesem Stardock, w którym poruszono m.in. sprawę sequela tej gry.

Na początku roku 2003 firma Stardock wypuściła na rynek "kosmiczną" strategię, Galactic Civilizations, która uzyskała znakomite wyniki sprzedaży a także doczekała się bardzo dobrych recenzji w prasie branżowej. Serwis HomeLAN przeprowadził wywiad z Bradem Wardellem, prezesem Stardock, w którym poruszono m.in. sprawę sequela tej gry.

Według pana Wardella Galactic Civilizations II stanie się "flagowym" tytułem firmy na dłuższy czas. W związku z tym wszelkie wysiłki przy produkcji zostaną skupione na tym, aby gra rzeczywiście była świetna i wciągająca, nawet po kilku latach. W planach jest więc zmiana silnika graficznego na w pełni trójwymiarowy a także zniesienie pewnych ograniczeń z pierwszej części gry, jak przykładowo projektowanie statków, możliwość gry innymi cywilizacjami itp.

Akcja Galactic Civilizations II zostanie umieszczona niedługo po wydarzeniach znanych z Altarian Prophecy. Gracz wcieli się w postać przywódcy Zjednoczonej Ziemi w 23 wieku. Imperium Drengin podczas powolnego lecz sukcesywnego podboju galaktyki przypadkowo odkrywa prawdę o losie Prekursorów, rasy "super istnień", która zamieszkiwała kosmos w zamierzchłych czasach. Rasa Prekursorów, znana obecnie jako Dread Lords, staje się największym zagrożeniem dla wszystkich cywilizacji, niestety nie potrafią się one zjednoczyć i wspólnie stawić czoła wrogowi. Imperium Drengin i jego sprzymierzeńcy toczą samotną walkę z Dread Lords, ale nieważne kto wygra tę wojnę - ludzkość musi zjednoczyć się i powstrzymać zwycięzcę tego konfliktu.

W przeciwieństwie do swego prekursora, Galactic Civilizations II zaoferuje nam kampanię i nie będzie bardzo liniowa. Będziemy więc mogli nie ukończyć danej misji i podążać alternatywną ścieżką. W grze znajdziemy 10 cywilizacji, z których każda posiada własne, unikalne cechy, programiści umożliwili graczom również tworzenie nowych ras. Wszechświat gry będzie porównywalny z częścią pierwszą, natomiast zmieni się nieco sposób klasyfikacji planet i jej użycia. Planety nadal oznaczane są klasą ( tym razem w zakresie 1-40), jest ona jednak wykorzystywana do określenia wielkości przestrzeni "budowlanej" na danej planecie. Tak więc tym razem będziemy musieli zastanowić się co chcemy wybudować, i w którym miejscu to postawić.

Beta wersja Galactic Civilizations II powinna ukazać się zimą tego roku, podczas gdy finalna wersja gry przewidziana jest na rok przyszły, firma ma również w planach publiczne beta testy.