Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 czerwca 2004, 11:08

Jagged Alliance 3D i Jagged Alliance 3 - pierwsze szczegóły

Po kilku dniach od niezwykle optymistycznej wieści, dotyczącej produkcji dwóch nowych odsłon serii Jagged Alliance, dotarły do nas pierwsze informacje na ich temat. Ich źródłem jest rosyjskojęzyczne forum zespołu MISTland, któremu firma Strategy First powierzyła developing Jagged Alliance 3D oraz Jagged Alliance 3.

Po kilku dniach od niezwykle optymistycznej wieści, dotyczącej produkcji dwóch nowych odsłon serii Jagged Alliance, dotarły do nas pierwsze informacje na ich temat. Ich źródłem jest rosyjskojęzyczne forum zespołu MISTland, któremu firma Strategy First powierzyła developing Jagged Alliance 3D oraz Jagged Alliance 3.

Poniżej kluczowe kwestie dotyczące JA3 i JA3D, jakie przedstawili panowie z MISTlandu:

  • Jagged Alliance 3D, będzie używał usprawnionego silnika graficznego, znanego z gry ALFA Antiterror (nadal produkowana), aczkolwiek moduł sztucznej inteligencji i inne logiczne procedury, zostaną napisane od podstaw.
  • Szefem projektu jest Yaroslav Astakhov. Pełni on również rolę szefa projektu ALFA Antiterror.
  • Taktyczne możliwości znane z Jagged Alliance 2, jak: poruszanie się, strzelanie, czy ukrywanie, pojawią się w nowych odsłonach serii, a ponadto zostaną bardziej rozbudowane.
  • Jagged Alliance 3D, poza turowym trybem walki, będzie grą toczoną w czasie rzeczywistym, podobnie jak Paradise Cracked.
  • W porównaniu do Jagged Alliance 2.5: Unfinished Business, w nowych grach pojawi się większa ilość broni. Otrzymamy więcej ciężkiego uzbrojenia, aczkolwiek autorzy nie planują zaimplementowania futurystycznych zabawek.
  • Firma Strategy First cały czas bezpośrednio nadzoruje oba projekty.
  • Autorzy kładą szczególny nacisk na to, by gry były atrakcyjne dla wielu osób, a nie tylko dla zatwardziałych fanów serii (jak to miało miejsce w przypadku Jagged Alliance 2: Wildfire). Celem jest bardzo ładna oprawa audiowizualna oraz duża grywalność.

I to wszystko. Czekamy na więcej... :)

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej