Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 6 kwietnia 2004, 10:48

Gazety i papierowe magazyny odchodzą do lamusa...?

Firma Knowledge Networks zajmująca się m.in. badaniami rynku konsumenckiego (pełne informacje o charakterze jej działalności znajdziecie tutaj) ogłosiła wyniki swego badania, dotyczącego wpływu poszczególnych mediów na społeczeństwo (w tym przypadku amerykańskie). Jak można było przewidzieć telewizja i radio to nadal dwa rodzaje mediów, przy których ludzie spędzają najwięcej swego czasu, ale, co poniekąd zaskoczyło niektórych, tak wydawałoby się wszechmocne wydawnictwa papierowe straciły na znaczeniu. Okazało się, że znacznie popularniejsze są: Internet oraz Gry Video.

Firma Knowledge Networks zajmująca się m.in. badaniami rynku konsumenckiego (pełne informacje o charakterze jej działalności znajdziecie tutaj) ogłosiła wyniki swego badania, dotyczącego wpływu poszczególnych mediów na społeczeństwo (w tym przypadku amerykańskie). Jak można było przewidzieć telewizja i radio to nadal dwa rodzaje mediów, przy których ludzie spędzają najwięcej swego czasu, ale, co poniekąd zaskoczyło niektórych, tak wydawałoby się wszechmocne wydawnictwa papierowe straciły na znaczeniu. Okazało się, że znacznie popularniejsze są: Internet oraz Gry Video.

Badania miały charakter telefonicznej ankiety o zasięgu ogólnokrajowym. Wyniki są następujące:

% ilość dziennego czasu spędzonego przy danym medium

 

Osoby pomiędzy 12-64 rokiem życia

Mężczyźni pomiędzy 18-34 rokiem życia

Mężczyźni pomiędzy 12-17 rokiem życia

TV

51%

42%

45%

Radio

26%

28%

17%

Internet

14%

19%

16%

Gry Video (tylko konsole)

3%

6%

15%

Gazety

4%

3%

3%

Magazyny

3%

2%

3%

Jak widać, zwłaszcza młodzi ludzie pomiędzy 12 – 34 rokiem życia spędzają w Internecie i przy grach około 1/4 swojego czasu codziennie, przy czym u nastolatków większe znaczenie ma rozgrywka (gry), zaś dla osób starszych sam Internet. Co ważniejsze ów procentowy udział przy pozycji gry video, mówi tylko o czasie spędzonym na graniu w gry konsolowe i nie obejmuje czasu spędzonego przy grach PC, grach Internetowych, grach na urządzenia przenośne, komórki, itp. Oznacza to, że udział tego medium w codziennym życiu jest jeszcze większy. Wysoka pozycja telewizji i radia nie jest dla nikogo zaskoczeniem, aczkolwiek pracownicy Knowledge Networks zauważają nieznaczny spadek ich znaczenia w stosunku do lat wcześniejszych. Co się zaś tyczy gazet i magazynów to małą ilość czasu jaką spędzają przy nich amerykanie tłumaczyć należy pojawieniem się nowych, bardzo atrakcyjnych form rozrywki (gry), źródeł informacji (Internet).

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej