Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 marca 2020, 12:13

autor: Daria Bocheńska

Left 4 Dead 3, Portal VR? Valve rozwiewa wątpliwości

Chris Remo i Robin Walker, game designerzy z Valve, w wywiadzie dla IGN wyjaśnili, dlaczego wciąż nie powstała ani kolejna odsłona cyklu Left 4 Dead, ani Portal w technologii VR.

W SKRÓCIE:
  1. Valve od lat nie pracowało nad serią Left 4 Dead;
  2. wykorzystywano tylko assety z cyklu podczas prac nad silnikiem Source 2;
  3. Portal nie wyjdzie na VR ze względu na specyfikę tytułu i trudności z jej przeniesieniem na tę technologię.

Pogłoski na temat tego, że Valve pracuje nad trzecią odsłoną cyklu Left 4 Dead, zostały zdementowane przez deweloperów jeszcze w styczniu, jednak przyznali oni wówczas, że testowali możliwości tytułu oraz to, jak sprawdziłby się na silniku Source 2. Dwójka game designerów z Valve, Chris Remo i Robin Walker, wystąpiła w IGN Unfiltered, by rozwiać wszystkie wątpliwości i przy okazji wyjaśnić, czemu nie zobaczymy Portal w technologii VR.

Left 4 Dead 3, Portal VR? Valve rozwiewa wątpliwości - ilustracja #1
Valve nadal pozostaje w skomplikowanej relacji z liczbą 3.

Twórcy, zapytani, co mieli na myśli przez sprawdzanie potencjału serii Left 4 Dead, wytłumaczyli, że z początku korzystali z budynków i fragmentów poziomów z gry, żeby rozpocząć konstruowanie i sprawdzić renderowanie na silniku Source 2. Część materiału wyciekła, przez co fani natychmiast zaczęli dyskutować i robić sobie nadzieję na trzecią odsłonę cyklu. Niestety Valve nie pracuje i od lat nie pracowało nad Left 4 Dead. Twórcy potrzebowali jedynie narzędzi do dalszej pracy nad silnikiem, która według Walkera, jest wyjątkowo trudna.

Budowanie nowej technologii jest niesamowicie trudną rzeczą. Jeśli nie wiesz, czym będzie gra, to nie wiesz, jaką technologię stworzyć. Ale dopóki nie stworzysz tej technologii, nie dowiesz się, jaką grę możesz zrobić. To chodzenie w kółko.

Left 4 Dead 3, Portal VR? Valve rozwiewa wątpliwości - ilustracja #2
Deweloperzy starają się brać pod uwagę gry, które jak najlepiej dopasują się do danej technologii.

Nie tylko podczas pracy nad Source 2 Valve sięgnęło po swoje starsze projekty. Walker wspomina, że praca z ukończonymi grami i sprawdzanie z ich pomocą nowych technologii to standardowa procedura studia.

Kiedy próbujesz wynaleźć coś nowego, pierwszą myślą powinno być: jakie są narzędzia, które zdobyliśmy w przeszłości i mogłyby nam pomóc tutaj?

Dlatego jeszcze zanim deweloperzy podjęli decyzję o stworzeniu Half-Life: Alyx, Portal był kolejną grą, z którą eksperymentowali, sprawdzając jej potencjał. Wielu fanów tytułu uważa, że doskonale sprawdziłby się on w wirtualnej rzeczywistości, jednak od strony projektowania doświadczenia nie jest to takie proste.

Już na początku twórcy zauważyli, że Portal jest raczej problematyczny do przełożenia na technologię VR. Od trudności z kontrolowaniem ruchu gracza po chorobę lokomocyjną. Przejście poziomu w Portalu często wymagało tego, by postać została przesunięta czy pchnięta i podczas testów nie wychodziło to za dobrze. Do tego ze względu na specyfikę gry, prawdopodobnie po zaadaptowaniu jej do wirtualnej rzeczywistości cała masa zagadek musiałaby zostać usunięta, przez co pomysł upadł.

Cała idea korzystania z istniejących, skończonych projektów polega na nauce i próbach zrozumienia technologii. Jeśli zaczniemy od usuwania najbardziej interesujących elementów z projektu, który sprawdzamy, to nie wydaje mi się, aby praca z nim była dobrym wyborem.

  1. Valve powinno zrobić Left 4 Dead 3. To pomysł warty miliony
  2. Oficjalna strona Valve