Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 lutego 2020, 11:51

autor: Damian Gacek

Broken Lines - drugowojenny XCOM z datą premiery

W tym miesiącu swoją premierę będzie mieć gra Broken Lines od niewielkiego duńskiego studia PortaPlay. Tytuł jest taktycznym RPG-iem, który zabierze nas w czasy alternatywnej II wojny światowej. Naszym zadaniem będzie pokierować oddziałem żołnierzy za liniami wroga.

Skrót newsa

  • Broken Lines to taktyczny RPG, którego akcja toczy się podczas alternatywnej wersji II wojny światowej.
  • Tytuł zadebiutuje 25 lutego na PC. W przyszłości planowane jest również wydanie gry na inne platformy sprzętowe: PS4, Xbox One, Nintendo Switch oraz tablety.
  • Dodatkową zachętą do zakupu może być polska wersja językowa (napisy).
  • Gra ma oferować nieco inne, bardziej dynamiczne podejście do gatunku taktycznych RPG-ów.
  • Produkcja ma kłaść duży nacisk na opowiadaną historię oraz decyzje podejmowane przez gracza.

Broken Lines to dzieło niewielkiego duńskiego studia PortaPlay, a jego wydawcą jest firma Super.com. Pierwotnie tytuł miał wyjść w zeszłym roku, jednak – jak to z grami bywa - kalendarz nie zawsze współgra z planami wydawniczymi. Najnowszą i wszystko wskazuje na to, że ostateczną datą premiery na PC jest 25 lutego. Twórcy pomyśleli również o polskich graczach i na premierę zaoferują napisy w naszym języku. Gra ma również wyjść na inne platformy sprzętowe (PS4, Xbox One, Nintendo Switch, a nawet tablety), jednak dokładny termin wydania nie jest znany.

Broken Lines to taktyczna gra RPG, która została zainspirowana ciepło przyjętym tytułem indie - Frozen Synapse: Prime. Twórcy chcieli jednak stworzyć dynamiczniejszą rozgrywkę niż w wymienionym tytule, co postanowili osiągnąć poprzez ograniczenie mikrozarządzania.

W grze - nieco inaczej niż w tradycyjnych taktycznych strategiach typu XCOM - nie mamy wydawać osobnych poleceń odnośnie ruchu oraz ataku. Głównym zadaniem będzie zaplanowanie akcji naszego podwładnego, a on - w pełni świadom otoczenia - podejmie samodzielne działania w przypadku napotkania wroga. Zarówno nasi żołnierze, jak i wrogowie mają poruszać się jednocześnie. Gra ma posiadać również funkcję autopauzy w przypadku zmiany sytuacji na planszy (np. gdy wojacy zauważą nowe wrogie jednostki). Zadaniem gracza będzie ustalenie strategii, zaplanowanie drogi i sposobu poruszania się postaci oraz wybranie umiejętności specjalnych (każdy członek oddziału ma mieć unikalne zdolności). Oczywiście nigdy nie będzie można być pewnym, że wszystko pójdzie zgodnie z planem, dlatego ważnym elementem rozgrywki ma być dynamiczne reagowanie na zmieniające się warunki na polu bitwy.

Taktyczne decyzje mają mieć znaczenie – zawsze lepiej mieć osłonę przed ostrzałem, niż jej nie mieć. - Broken Lines - drugowojenny XCOM z datą premiery - wiadomość - 2020-02-12
Taktyczne decyzje mają mieć znaczenie – zawsze lepiej mieć osłonę przed ostrzałem, niż jej nie mieć.

W grze naszym zadaniem będzie poprowadzić oddział żołnierzy, akcja gry osadzona jest w alternatywnej wizji II wojny światowej. Samolot bohaterów rozbił się gdzieś we Wschodniej Europie na tyłach wroga. Rozbitkowie podejmą próbę przetrwania bez możliwości nawiązania kontaktu z dowództwem. Tytuł w dużej mierze ma skupiać się na opowiadanej historii. Każda z oddanych nam pod komendę postaci ma mieć własny charakter, potrzeby i zdanie. Od naszych decyzji zależeć będzie to, jakimi ludźmi się staną i jaki czeka ich koniec. Kupimy nową broń czy raczej zapasy? Decyzje mają mieć znaczenie.

Podobnie jak w grze Darkest Dungeon bohaterowie mają mieć wskaźnik morale, którego zaniedbanie może doprowadzić do nieprzewidzianych konsekwencji, a w najgorszym razie do dezercji bądź śmierci podwładnego.

Tak prezentuje się nasza drużyna w pełnym składzie, ale to czy, wszyscy dotrwają do końca, ma być zależne tylko od nas. - Broken Lines - drugowojenny XCOM z datą premiery - wiadomość - 2020-02-12
Tak prezentuje się nasza drużyna w pełnym składzie, ale to czy, wszyscy dotrwają do końca, ma być zależne tylko od nas.

Przedstawione powyżej mechaniki oczywiście nie wyczerpują tego, co twórcy mają w planach. Dają jednak pewien pogląd na to, jak ta gra ma wyglądać. Biorąc pod uwagę leniwy początek roku, produkcja PortaPlay może okazać się ciekawym umilaczem czasu w oczekiwaniu na większe tytuły – o ile będzie zrobiona przyzwoicie. Broken Lines nie jest pierwszym tytułem studia, który trafił na PC – ich wcześniejsza gra, taktyczny RPG o tytule Tales from the Void, nigdy nie zyskała rozgłosu. Wszystko wskazuje na to, że tym razem historia potoczy się inaczej.

Damian Gacek

Damian Gacek

Absolwent Filologii Angielskiej oraz English in Public Communication. W swoim portfolio ma artykuł naukowy dotyczący tłumaczenia gier wideo. Z GRYOnline.pl współpracuje od 2019 roku, pisząc dla różnych działów. Obecnie zajmuje się głównie poradnikami i okazjonalnie wspiera newsroom. Autor przeglądu Małe ale Wielkie. Elektroniczną rozrywką interesuje się od dziecka. Uwielbia RPG-i oraz strategie, często nurza się również w odmętach produkcji indie. W wolnych chwilach pracuje nad książką oraz uczy się edycji filmów.

więcej