futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 26 maja 2019, 15:15

autor: Konrad Hazi

PSVR 2 nie zadebiutuje razem z PlayStation 5

Starszy wiceprezes Sony w dziale badań i rozwoju - Dominic Mallinson - zdradził, że PlayStation VR 2 nie zadebiutuje równocześnie z PS5. Prace rozwojowe jednak trwają i można się spodziewać, że nowa wersja gogli wirtualnej rzeczywistości będzie dużym krokiem naprzód.

Jeszcze trochę przyjdzie nam poczekać na PlayStation VR 2. - PSVR 2 nie zadebiutuje razem z PlayStation 5 - wiadomość - 2019-05-27
Jeszcze trochę przyjdzie nam poczekać na PlayStation VR 2.

Dotychczas pojawiło się sporo wiadomości na temat zapowiadanej konsoli PlayStation 5. Dowiedzieliśmy się między innymi, że będzie ona wspierała ray-tracing, obsługiwała rozdzielczość 8K oraz że będzie wyposażona w dysk SSD, który pozwoli na skrócenie czasu wczytywania gier. Z drugiej strony wiemy już, że w najbliższym czasie nie uświadczymy nowego zestawu PlayStation VR.

Sony się nie spieszy…

Podczas rozmowy z portalem CNET szef działu Sony odpowiedzialnego za rozwój PlayStation – Dominic Mallinson - zdradził co nieco na temat przyszłości PSVR oraz kompatybilności bieżących zestawów z nową konsolą.

Jak się okazuje, obecnie dostępne gogle VR będą kompatybilne z PlayStation 5. Mallinson przyznał również, że jeszcze trochę przyjdzie nam poczekać na nowy zestaw wirtualnej rzeczywistości od Sony i na pewno nie zadebiutuje on wraz z nową konsolą.

Nie ma powodu, by debiut nowego zestawu VR zbiegł się z premierą nowej konsoli. Z punktu widzenia konsumenta bombardowanie wieloma, wieloma nowymi rzeczami i mówienie, że musisz kupić to czy tamto, nie jest czymś pożądanym i nie chcemy wysyłać takiej wiadomości. Z pewnych względów to dobrze, jeśli pomiędzy premierami jest nieco przerwy – stwierdził Mallinson.

Osoby posiadające bieżącą generację PSVR nie muszą się zatem martwić o kompatybilność. Mallinson przyznaje jednak, że kolejna generacja będzie dużym krokiem naprzód. Sony dąży do tego, by zestaw był lżejszy, wygodniejszy i miał mniej kabli – chce się pozbyć „bałaganu”. Wśród kwestii, na które kładziony jest największy nacisk, wymienia się między innymi mechanizm śledzenia ruchu oczu, rozwój kontrolerów PS Move czy, w dalszej perspektywie, wprowadzenie mieszanej rzeczywistości.

Mallinson mówi otwarcie, że pomimo nie najgorszej sprzedaży PSVR, wciąż daleko, by mówić, że technologia wirtualnej rzeczywistości zdobyła dużą popularność. Dlatego tak ważne jest, by system ewoluował. Problemem pozostaje jednak cena, która rośnie wraz z wprowadzanymi ulepszeniami. W związku z tym może się okazać, że na przykład wersja bezprzewodowa zestawu okaże się opcją, za którą będzie trzeba sporo dopłacić.