futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 9 lutego 2019, 09:04

autor: Adrian Werner

Spotify zacznie bez ostrzeżenia dawać bany za blokowanie reklam

Spotify zmieni wkrótce sposób traktowania użytkowników blokujących reklamy. Firma zamierza bez ostrzeżenia dawać bany na konta, na których wykryte zostaną ad blockery.

Zmiany wejdą w życie 1 marca. - Spotify zacznie bez ostrzeżenia dawać bany za blokowanie reklam  - wiadomość - 2019-02-09
Zmiany wejdą w życie 1 marca.

Walka z blokowaniem reklam robi się coraz ostrzejsza. Specjalizujący się w streamingu muzyki serwis Spotify poinformował, że wkrótce zacznie banowanie użytkowników, u których wykryte zostanie stosowanie ad blockerów. Dotyczy to jedynie kont darmowych, gdyż jedną z zalet subskrypcji jest brak reklam.

Obecnie po wykryciu ad blockera konto ulega zawieszeniu, a użytkownicy otrzymują e-mail z ostrzeżeniem. Pełna funkcjonalność zostaje przywrócona, jeżeli osoba wyłączy program blokujący reklamy lub wykupi subskrypcję.

Nowe zasady wejdą w życie 1 marca tego roku. Od tego dnia po wykryciu blokowania reklam Spotify od razu nałoży ban na konto, bez żadnych wcześniejszych ostrzeżeń lub e-maili.

Firma wreszcie zaczęła generować zyski. - Spotify zacznie bez ostrzeżenia dawać bany za blokowanie reklam  - wiadomość - 2019-02-09
Firma wreszcie zaczęła generować zyski.

Spotify twierdzi, że około 2% użytkowników korzystających z darmowych kont stosuje ad blockery. Osoby te nie generują żadnych przychodów dla firmy oraz artystów udostępniających utwory w serwisie.

Przypomnijmy, że przedwczoraj Spotify pochwaliło się, że liczba użytkowników serwisu przekroczyła 207 mln. 36% spośród nich, czyli 96 mln osób, opłaca subskrypcję. Ostatni kwartał ubiegłego roku był pierwszym, w którym firma wykazała zysk zamiast strat.

Ostatnie tygodnie to dla firmy okres dużych inwestycji. Kilka dni temu wykupiła ona specjalizujące się w podcastach serwisy Gimlet i Anchor. Spotify zamierza w tym roku zainwestować w tę kategorię ok. 400-500 mln dolarów.

  1. Oficjalna strona Spotify

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej