Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 listopada 2018, 10:04

autor: Adrian Werner

Fallout 76 z 33-procentową przeceną raptem 9 dni po premierze

W Humble Store pecetową wersję gry Fallout 76 można obecnie kupić o 33% taniej. Tak duża obniżka ceny raptem dziewięć dni po premierze sugeruje, że tytuł może sprzedawać się znacznie poniżej oczekiwań.

Tak duża przecena dziewięć dni po premierze nie wróży nic dobrego. - Fallout 76 z 33-procentową przeceną raptem 9 dni po premierze - wiadomość - 2018-11-23
Tak duża przecena dziewięć dni po premierze nie wróży nic dobrego.
FALLOUT 76 W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Bethesda Game Studios
  2. Wydawca: Bethesda Softworks
  3. Gatunek: RPG/survival sandbox
  4. Platformy: PC, XONE, PS4
  5. Data premiery: 14 listopada 2018 r.

Zeszłotygodniowego debiutu Fallout 76, czyli sieciowego survivala autorstwa studia Bethesda, nie można zaliczyć do udanych. Produkcja zadebiutowała w fatalnym stanie technicznym, a recenzje są mało przychylne. Rodzi się więc pytanie, czy wszystkie te problemy przełożą się na niską sprzedaż. Niestety, gra nie jest dostępna na Steamie, więc zazwyczaj przydatny w takich sytuacjach serwis SteamSpy tym razem nam nie pomoże. Natomiast dobrą wskazówką, że projekt nie sprzedaje się tak jak oczekiwali tego twórcy, jest fakt, że właśnie został on mocno przeceniony.

Cena wersji pecetowej w sklepie Humble Bundle została obniżona o 33% (40% dla posiadaczy abonamentu Humble Monthly). Podobną okazję oferuje m.in. Green Man Gaming. Są to tylko kilkudniowe promocje, ale większość popularnych gier na tak duże rabaty musi czekać przynajmniej kilka miesięcy. Do tego Bethesda zazwyczaj nie jest skora do agresywnych przecen własnych produkcji. Ilustruje to dobrze trwająca jesienna wyprzedaż na Steamie, gdzie kilkuletnie już gry Fallout 4 oraz The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition można kupić o 50% taniej.

33-procentowa obniżka ceny wersji pecetowej Fallout 76 raptem dziewięć dni po premierze wygląda więc na desperację wydawcy. W przypadku tej produkcji presja na dobre wyniki sprzedaży jest tym większa, że jest to tytuł sieciowy, który aby żyć i rozwijać się potrzebuje wypełnionych po brzegi serwerów. Jeśli będą z tym problemy, to tytuł może wpaść w spiralę utraty popularności, której nie zdoła przerwać bez przejścia na model free-to-play.

Przypomnijmy, że Fallout 76 ukazał się 14 listopada w wersjach na PC oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Gra została przyjęta chłodno – edycja pecetowa posiada obecnie średnią ocen na poziomie 55% według serwisu Metacritic. Z konsensusem tym zgadza się nasz redaktor, który wystawił produkcji notę 5.5/10.

Po premierze deweloperzy szybko przystąpili do łatania gry. Pierwsza z aktualizacji ukazała się kilka dni temu i przyniosła wiele wyczekiwanych zmian, poprawiając błędy, likwidując limit FPS-ów oraz modyfikując fizykę gry tak, aby działała niezależnie od tego, ile klatek na sekundę wyświetla nasz komputer. Większość niedoróbek technicznych zostanie najpewniej usunięta w ciągu kilku miesięcy, ale problemy tytułu sięgają głębiej, obejmując takie elementy jak kiepski system walki, czy ubogie mechanizmy survivalowe. Przerobienie Fallouta 76 na coś autentycznie dobrego będzie wymagało ogromu prac i trudno powiedzieć, czy Bethesda podoła temu zadaniu.

Warto na koniec wspomnieć, że nie tylko cyfrową wersję pecetową można obecnie kupić w promocji. W Polsce wydania pudełkowe, także konsolowe, przeceniono w wybranych sklepach, takich jak MediaExpert, Empik, czy Euro RTV AGD.

  1. Oficjalna strona serii Fallout
  2. Recenzja gry Fallout 76 – zlepek wszystkiego i niczego
  3. Wszystko o Fallout 76

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej