Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 października 2018, 13:32

autor: Adrian Werner

Atomic Heart - nowe wideo pokazuje zalety ray tracingu

Mundfish wypuściło zapis dema technologicznego retrofuturystycznego FPS-a Atomic Heart, które koncentruje się na pokazaniu zalet ray tracingu.

Na grę długo jeszcze poczekamy. - Atomic Heart - nowe wideo pokazuje zalety ray tracingu - wiadomość - 2018-10-28
Na grę długo jeszcze poczekamy.
ATOMIC HEART W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Mundfish
  2. Wydawca: Mundfish
  3. Gatunek: FPS
  4. Platformy: PC, XONE, PS4
  5. Data premiery: najpewniej dopiero w 2020 r.

Jeśli chodzi o technologię napędzającą gry, niewiele rzeczy wywołało w tym roku tak duże emocje jak ray tracing. Najnowszym przykładem możliwości tego rozwiązania stało się demo Atomic Heart, czyli FPS-a osadzonego w retrofuturystycznej wersji Związku Radzieckiego.

Filmik trwa ponad cztery minuty i koncentruje się na pokazaniu symulacji światła oraz cieni. Najciekawszymi momentami są porównania scen z włączonym i wyłączonym efektem ray tracingu. Różnice są duże, a do tego pozostałe elementy gry również prezentują się bardzo atrakcyjnie.

Oczywiście, w rzeczywistości wielu deweloperów jest w stanie uzyskać podobne efekty końcowe bez ray tracingu. Wymaga to jednak sporego nakładu pracy. Upowszechnienie tej technologii oraz sprzętu zdolnego ją udźwignąć mocno ułatwi więc życie twórcom, pozwalając im skoncentrować się na innych aspektach produkcji.

Przypomnijmy, że Atomic Heart zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Niestety, na razie nie wiemy, kiedy dokładnie ukaże się ta produkcja. Wiadomo jedynie, że w ostatnim kwartale przyszłego roku udostępniona zostanie wersja beta.

Projekt powstaje w moskiewskim studiu Mundfish. Deweloper zadebiutował w lipcu tego roku projektem Soviet Lunapark VR, czyli zręcznościówką przeznaczoną do zabawy w wirtualnej rzeczywistości, której akcja toczy się w tym samym uniwersum co Atomic Heart.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej