Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 sierpnia 2018, 10:35

Cuphead sprzedał się w 3 milionach kopii

Cuphead osiągnął kolejny kamień milowy. Niezależna platformówka inspirowana klasycznymi kreskówkami, sprzedała się w 3 milionach egzemplarzy. Z tej okazji na PC oraz Xboksie One trwa promocja na tytuł.

Pod koniec ubiegłego roku informowaliśmy, że Cuphead, czyli niezależna platformówka stylistycznie nawiązująca do klasycznych filmów animowanych z pierwszej połowy XX wieku, rozeszła się w 2 milionach egzemplarzy. Biorąc jednak pod uwagę wysokie oceny w mediach branżowych i ciepłe przyjęcie ze strony graczy, było tylko kwestią czasu, aż wynik ten zostanie poprawiony. I faktycznie, dzieło StudioMDHR potrzebowało ośmiu miesięcy, by osiągnąć kolejny kamień milowy. Jak podali deweloperzy, Cuphead sprzedał się na PC oraz Xboksie One w 3 milionach kopii.

Nie wszyscy są zachwyceni sukcesem Cupheada - Cuphead sprzedał się w 3 milionach kopii - wiadomość - 2018-08-10
Nie wszyscy są zachwyceni sukcesem Cupheada

Przedstawiciele StudioMDHR serdecznie podziękowali graczom za wsparcie i by uczcić kolejny sukces przygotowali kilka atrakcji. Po pierwsze, na Steamie i w oficjalnym sklepie Microsoftu można zakupić egzemplarz Cupheada po promocyjnej cenie. Wersję na PC dostaniecie za 57,59 złotych (oferta będzie ważna do jutra, do godziny 18:00 czasu polskiego), a na Xboksa One za 73,99 złotych (oferta wygaśnie za dwa dni). Po drugie, na oficjalnych kontach StudioMDHR na Twitterze i Facebooku będą rozdawane specjalne upominki. Deweloperzy chcą jednak zaskoczyć swoich fanów i nie zdradzili, o jakie fanty im chodzi. Nie podali również, kiedy konkretnie rozpocznie się cała akcja. Zachęcili za to do śledzenia mediów społecznościowych, by być na bieżąco.

Jest się czego bać – bossowie w Cuphead nie należą do najprostszych do pokonania. - Cuphead sprzedał się w 3 milionach kopii - wiadomość - 2018-08-10
Jest się czego bać – bossowie w Cuphead nie należą do najprostszych do pokonania.

Produkcja Cupheada rozpoczęła się jeszcze w 2010 roku. Podczas prac twórcy ze StudioMDHR postawili wszystko na jedną kartę. Ze względu na rosnące koszty gry zostali zmuszeni do zaciągnięcia kredytów pod hipotekę własnych domów. Na szczęście dla nich, premiera tytułu, która miała miejsce pod koniec września 2017 roku, okazała się sporym sukcesem. Już w dwa tygodnie od debiutu tytuł rozszedł się w milionie egzemplarzy. Deweloperzy zaczęli cieszyć się wsparciem zarówno ze strony streamerów, w tym popularnego speedrunera o pseudonimie The Mexican Runner, jak i artystów rysunkowych pokroju Jamesa Baxtera, odpowiedzialnego między innymi za animacje do filmów Król Lew, Książę Egiptu oraz Droga do El Dorado.

Mimo ogłoszenia kolejnego sukcesu twórcy Cupheada nie zamierzają spoczywać na laurach. W produkcji jest obecnie dodatek do gry, zatytułowany The Delicious Last Course. Wprowadzi on do podstawowej wersji nowe poziomy, bossów oraz kolejną grywalną postać - Miss Chalice. Ponadto bracia Chad i Jared Moldenhauer, czyli założyciele StudioMDHR zasugerowali, że być może w przyszłości pojawi się również sequel przygód Cupheada i jego przyjaciela, Mugmana. Fanom nie pozostaje zatem nic innego, jak czekać na kolejne oficjalne informacje.

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej