Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 lipca 2018, 20:30

Monster Hunter World – problemy z wydajnością na PC?

Użytkownik forum Resetera FluffyQuack podzielił się swoimi wrażeniami z sesji z pecetowym wydaniem Monster Hunter: World. Internauta miał okazję przetestować grę na komputerze z kartą GeForce GTX 1080, jednak nawet to nie wystarczyło do uzyskania stabilnych 60 klatek na sekundę na najwyższych ustawieniach w 1440p.

Pecetowe Monster Hunter: World zaoferuje taką samą grafikę, co na konsolach. - Monster Hunter World – problemy z wydajnością na PC? - wiadomość - 2018-07-26
Pecetowe Monster Hunter: World zaoferuje taką samą grafikę, co na konsolach.

Dwa tygodnie temu informowaliśmy o dacie premiery i wymaganiach sprzętowych Monster Hunter: World. Ogłoszeniu towarzyszyła wiadomość, że nowa odsłona popularnej serii zaoferuje identyczną oprawę wizualną, co edycje konsolowe, co dla niektórych było rozczarowaniem. Ostatnie doniesienia raczej nie poprawią im nastroju. Użytkownik forum Resetera o pseudonimie FluffyQuack miał okazję zapoznać się z pecetową edycją gry i otrzymał pozwolenie od Capcomu na podzielenie się swoimi wrażeniami w sieci. Internauta udostępnił garść wysokiej rozdzielczości screenów oraz poinformował o możliwości wyłączenia ograniczeń animacji (gra pozwala na ustawienie blokady 30 lub 60 klatek na sekundę, ale wspiera też wyższą liczbę FPS-ów). Problem w tym, że przy najwyższych ustawieniach i rozdzielczości 1440P Monster Hunter: World nie działa w stabilnych 60 klatkach na sekundę – nawet na karcie GeForce GTX 1080.

Nawet bardzo wydajny pecet ma problemy z utrzymaniem 60 klatek na sekundę przy najwyżzych ustawieniach.

Zapewne pierwszym odruchem dla wielu będzie posądzenie o ten wynik słabego procesora, jednak trudno za taki uznać posiadany przez FluffyQuacka Intel i7-4790K, do tego wsparty przez 16 GB pamięci RAM. Nie ma więc wątpliwości, że wina leży po stronie gry. Użytkownik wspomniał też o ustawieniu „Volume Rendering Quality” – po jego wyłączeniu jakość animacji w głównej lokacji wzrastała z 45-60 klatek na sekundę do 65-100 FPS-ów. Dlatego FluffyQuack zaleca natychmiastowe zrezygnowanie z tej opcji, zwłaszcza że jej wpływ na wygląd gry jest dyskusyjny. Wypada dodać, że problemy z wydajnością nie dotyczą wyłącznie maksymalnych ustawień – różnica między minimalną liczbą klatek na sekundę na wysokich a średnich detalach wynosiła zaledwie 5 FPS-ów.

Źródło: Resetera.

Oczywiście nie można wykluczyć, że Capcom wciąż nie zakończył optymalizacji gry. Z pewnością cieszy wiadomość o możliwości uzyskania 60 i więcej FPS-ów (co wcale nie jest częste w przypadku portów z konsol). Nasuwa się tylko pytanie, ile osób będzie w stanie cieszyć się tym na wyższych ustawieniach. Monster Hunter: World zadebiutuje na PC 9 sierpnia.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej