Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 lipca 2018, 19:06

Hellblade Senua's Sacrifice otrzyma tryb VR

Studio Ninja Theory zapowiedziało tryb VR do gry Hellblade: Senua's Sacrifice. W środę 31 lipca gracze otrzymają darmową aktualizację, która pozwoli na przejście gry z wykorzystaniem zestawów Oculus Rift oraz HTC Vive.

Za tydzień posiadacze zestawów VR będą mogli doświadczyć historii Senuy w nieco inny sposób. - Hellblade Senua's Sacrifice otrzyma tryb VR - wiadomość - 2018-07-25
Za tydzień posiadacze zestawów VR będą mogli doświadczyć historii Senuy w nieco inny sposób.

Po czerwcowych wieściach o kolejnym sukcesie Hellblade: Senua’s Sacrifice studio Ninja Theory przygotowało małą niespodziankę dla nabywców. Dziś zapowiedziano dodanie wsparcia wirtualnej rzeczywistości dla zestawów HTC Vive oraz Oculus Rift, co nastąpi w środę 31 lipca. Twórcy obiecują możliwość przejścia całej gry, plus eksperymentalne tryby oraz możliwości dostosowania ustawień pod własne preferencje. Wszystko to będzie dostępne w ramach darmowej aktualizacji dla osób, które zakupiły bądź zakupią produkcję.

Warto zaznaczyć, że dodanie wsparcia VR to nie jest nowy pomysł. Już na wczesnym etapie produkcji twórcy testowali zastosowanie tej technologii, stąd choćby stereoskopowy zwiastun z 2016 roku. Co ciekawe, zespół szybko przekreślił perspektywę pierwszej osoby, jako że chciano uniknąć problemów mdłości wynikających z ruchu kamery oraz konieczności zastosowania teleportacji przy przemieszczaniu postaci gracza. Dlatego wersja VR również wykorzysta widok TPP – ruchy głową posłużą jedynie do kontrolowania widoku i pozycji bohaterki.

Niektórych może dziwić brak wsparcia dla zestawu PlayStation VR, przebijającego popularnością produkty HTC i Oculusa. Sęk w tym, że twórcy zalecają posiadanie bardzo wydajnego sprzętu (minimum GeForce GTX 1080), jako że grę zoptymalizowano do działania w 90 klatkach na sekundę, co – niestety – dyskwalifikuje urządzenie Sony. Nie bez znaczenia może być też wykupienie Ninja Theory przez Microsoft w zeszłym miesiącu.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej