Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość kompendia 15 października 2018, 19:06

autor: Fulko de Lorche

Wszystko o Call of Duty: Black Ops 4 (oceny, wymagania sprzętowe, trofea) - akt. #4

Niniejszy artykuł stanowi kompendium wiedzy na temat gry Call of Duty: Black Ops IIII. Jest to sieciowa gra akcji FPP stworzona przez studio Treyarch z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Tekst będzie uzupełniany o kolejne informacje oraz materiały udostępniane przez twórców.

[Aktualizacja #4]: Ocena gry przez media i graczy (dział 1.1), trofea i osiągnięcia (1.2), informacja o sterownikach (5.1)

[Aktualizacja #3]: Mapy multiplayerowe (dział 3.1); nowe informacje o trybie Blackout po beta-testach (dział 3.3), kompletne wymagania sprzętowe (dział 5.1), Day One patch i szczegóły instalacji (dział 5.2).

[Aktualizacja #2]: Nowe wydanie specjalne Mystery Box Edition (dział 6.1.); nowy zwiastun fabularny trybu Zombie oraz przygody Blood of the Dead (dział 8.).

[Aktualizacja #1]: Informacje o testach beta oraz ich harmonogram (dział 7.); aktualizacja informacji o dostępnych wariantach rozgrywki w podstawowym trybie wieloosobowym (dział 3.1.).

1. Informacje ogólne

Spis treści:

1. Informacje ogólne (1.1 Ocena gry, 1.2 Trofea i osiągnięcia)

2. Fabuła

3. Tryby rozgrywki (3.1 Klasyczny multiplayer, 3.2 Zombie, 3.3 Blackout battle royale)

4. Mechanika

5. Technikalia (5.1 Wymagania sprzętowe, 5.2 Day One patch)

6. Edycje specjalne i DLC (6.1 Edycje specjalne 6.2 Black Ops Pass)

7. Beta-testy (7.1 Harmonogram testów beta, 7.2 Dostęp do testów beta)

8. Multimedia

Pierwsza oficjalna zapowiedź Call of Duty: Black Ops IIII nastąpiła 6 lutego 2018 roku. Jest to kolejna gra z serii po Call of Duty: WWII oraz kontynuacja Call of Duty: Black Ops III. Twórcy tym razem postanowili położyć główny nacisk na rozgrywkę wieloosobową, zrezygnowano więc całkowicie z fabularnej kampanii dla pojedynczego gracza, w to miejsce rozbudowując tryby i funkcje multiplayerowe.

Za produkcję odpowiada nierozłączne z serią Black Ops studio Treyarch. Wydawcą globalnym jest Activision Blizzard, natomiast polskim Cenega.

Premiera gry miała miejsce 12 października 2018 roku.

[Aktualizacja #4]:

1.1 Ocena gry

Call of Duty: Black Ops IIII zostało bardzo dobrze przyjęte przez media o grach, natomiast według oceny graczy gra jest przeciętna. Try dni po premierze średnia ocen z recenzji skalkulowana przez serwisy Metacritic i GameRankings wynosiła:

Metacritic - Media o grach (%) / opinia graczy (w skali 1-10):

PC – 83% / 5.0

PlayStation 4 – 87% / 5.1

Xbox One – 88.5% / 4.1

GameRankings:

PC – 80.00%

PlayStation 4 – 92.43%

Xbox One – 88.50%

1.2 Trofea i osiągnięcia

W wersji podstawowej Call of Duty: Black Ops IIII dla PlayStation 4 do odblokowania są 53 trofea: 1 platynowe, 1 złote, 7 srebrnych i 44 brązowe. Dodatkowy (Classified) etap w trybie Zombie, dostępny w dniu premiery dzięki przepustce Black Ops zawiera dodatkowe 10 trofeów: 1 srebrne i 9 brązowych.

W wersji podstawowej gry dla Xbox One do odblokowania są 52 osiągnięcia o łącznej wartości 1000 punktów. Dodatkowy (Classified) etap w trybie Zombie, dostępny w dniu premiery dzięki przepustce Black Ops zawiera dodatkowe 10 osiągnięć o łącznej wartości 165 punktów.

2. Fabuła

Akcja Black Ops IIII została usytuowana pomiędzy wydarzeniami z Black Ops II i Black Ops III.

W tej odsłonie całkowicie pominięto fabularną kampanię dla pojedynczego gracza. Wprowadzenie w historię świata gry ma się odbywać podczas solowych misji dedykowanych poszczególnym klasom postaci w trakcie rozgrywki wieloosobowej. Nie mamy w tej chwili całkowitej pewności, jak będą one wyglądać.

Całkowity brak kampanii fabularnej ma zastąpić wprowadzenie w postaci solowych misji w trybie multiplayer. - Wszystko o Call of Duty: Black Ops 4 (data premiery, wymagania sprzętowe, mapy) - akt. #3 - wiadomość - 2018-10-15
Całkowity brak kampanii fabularnej ma zastąpić wprowadzenie w postaci solowych misji w trybie multiplayer.

3. Tryby rozgrywki

3.1 Klasyczny multiplayer

Podstawą zabawy ma być klasyczny tryb wieloosobowy, który w tej odsłonie serii będzie się opierał na starciach pięcioosobowych drużyn. Twórcy gry dokładają starań, aby w centrum uwagi graczy znajdowały się możliwości oferowane przez dziesięciu dostępnych specjalistów, czyli modyfikowalne klasy postaci. Rozgrywka w tej formie ma stanowić także podwalinę pod warstwę narracyjną, która będzie oscylować głównie wokół historii i charakteru poszczególnych specjalistów w trakcie solowych misji.

Specjaliści

Podstawowy tryb wieloosobowy będzie umożliwiać grę jednym z dziesięciu dostępnych specjalistów, z których każdy dysponuje unikalnymi umiejętnościami oraz własnym zapleczem fabularnym. Wybierając przed rozgrywką konkretnego specjalistę, gracz będzie tym samym decydować o roli, jaką będzie pełnić w drużynie.

Najnowsza odsłona Black Ops opiera się głównie na klasowości i specjalizacjach poszczególnych postaci. - Wszystko o Call of Duty: Black Ops 4 (data premiery, wymagania sprzętowe, mapy) - akt. #3 - wiadomość - 2018-10-15
Najnowsza odsłona Black Ops opiera się głównie na klasowości i specjalizacjach poszczególnych postaci.

W gronie dostępnych specjalistów znalazło się dziesięć postaci. Sześć z nich to bohaterowie powracający z Call of Duty: Black Ops III:

  • Prophet

Mistrz walki dystansowej, snajper, który korzysta z przewagi technologicznej, by rozpraszać i eliminować wrogów z bezpiecznego dystansu.

  • Ruin

Ekwipunek: Grapple Gun – wyrzutnia harpunów, która pozwala na błyskawiczne przemieszczanie się na polu bitwy.

Umiejętność: Grav Slam – potężne uderzenie z wyskoku wywołujące obrażania obszarowe.

  • Battery

Ekwipunek: Cluster Granade – granat rozpryskowy, który przykleja się do płaskich powierzchni.

Umiejętność: War Machine – wyrzutnia granatów, które mogą kilkukrotnie odbijać się od otoczenia. Wybuchają z kilkusekundowym opóźnieniem lub przy kontakcie z wrogiem.

  • Seraph

Ekwipunek: Tac-Deploy – przekaźnik, który pozwala członkom drużyny na ponowne rozmieszczenie swoich postaci w wybranej lokalizacji.

Umiejętność: Annihilator – rewolwer wysokiego kalibru zadający zwiększone obrażenia dzięki pociskom penetrującym pancerz.

  • Nomad

Mistrz sztuki przetrwania, który podczas bitwy korzysta z kamuflażu oraz wsparcia ogara bojowego.

  • Firebreak

Ekwipunek: Reactor Core – działające obszarowo pole emitujące śmiertelne promieniowanie, które rani oraz czasowo obniża maksymalny poziom zdrowia przeciwników.

Umiejętność: Purifier – miotacz ognia o ograniczonym zasięgu, który jest w stanie podpalać wrogów.

Pozostałą czwórkę stanowią całkiem nowi dla serii bohaterowie:

  • Recon

Ekwipunek: Sensor Dart – sensory umożliwiające lokalizację wrogów na mapie. Oznaczeni wrogowie są widoczni dla wszystkich członków drużyny.

Umiejętność: Vision Pulse – elektryczny impuls, który czasowo odkrywa położenie przeciwników znajdujących się w jego zasięgu. Odkryci w ten sposób przeciwnicy są widoczni dla wszystkich członków zespołu.

  • Ajax

Ekwipunek: 9-bang – taktyczny granat błyskowy, który oślepia i ogłusza wrogów.

Umiejętność: Ballistic Shield – wytrzymała tarcza z wbudowanym karabinem maszynowym.

  • Torque

Ekwipunek: Razor Wire – drut kolczasty, który rani i spowalnia próbujących go sforsować wrogów.

Umiejętność: Barricade – wykorzystujące mikrofale pole siłowe, które spowalnia i rani pobliskich wrogów. Może być aktywowane i dezaktywowane w dowolnym momencie.

  1. Crash
  2. System operacyjny: Windows 7 lub nowszy (64-bit)
  3. Procesor: Intel Core i3-4340 / AMD FX-6300
  4. Pamięć RAM: 8 GB
  5. Karta graficzna: GeForce GTX 660 2 GB / GeForce GTX 1050 2 GB lub Radeon HD 7950 2 GB

Ekwipunek: Assault Pack – mobilny zasobnik ze specjalną amunicją do wykorzystania przez wszystkich członków drużyny. Zabijanie przeciwników za pomocą tej amunicji umożliwia zdobycie dodatkowych punktów.

Umiejętność: Tak-5 – działająca nawet przez ściany umiejętność leczenia, opatrywania ran i zwiększania maksymalnego poziomu zdrowia członków zespołu.

Mapy

Podstawowy tryb wieloosobowy umożliwia rywalizację na zróżnicowanych mapach, pośród których znalazły się odnowione wersje lokacji znanych z poprzednich części gry.

[Aktualizacja #3]: Ostatecznie potwierdzono 14 map dla trybu multiplayer w dniu premiery: 10 nowych i 4 stare.

Nowe mapy:

  1. Frequency - Chiny - stacja nasłuchowa ukryta głęboko w górach prowincji Hunan,
  2. Contraband - Kolumbia - centrum przerzutowe przemytników broni, położone na niezbadanej wyspie w pobliżu wybrzeża,
  3. Seaside - Hiszpania - zacofane, przybrzeżne miasteczko, spacyfikowane przez wojsko w wyniku antyrządowych protestów,
  4. Payload - Islandia - baza międzykontynentalnych, rakietowych pocisków balistycznych, skryta głęboko w masywie górskim,
  5. Hacienda - Hiszpania - usytuowany nad cichym jeziorem dom z winnicą szefa zbrodniczego syndykatu,
  6. Gridlock - Japonia - centrum miasta, zablokowane w wyniku nieudanego napadu na bank,
  7. Arsenal - USA - zakład produkcyjny potężnego kontrahenta wojskowego,
  8. Icebreaker - Arktyka - zaginiona atomowa łódź podwodna z zapasem uranu, który chcą przejąć Rosjanie,
  9. Morocco - Maroko - mała wioska, opanowana przez rebeliantów chcących przejąć rządowe samoloty z zaopatrzeniem, latające nad Saharą,
  10. Militia - Alaska - dzikie okolice cieśniny Beringa, gdzie wspierani przez Rosjan antyrządowi ekstremiści potajemnie zgromadzili broń.
Niektóre mapy i lokacje są doskonale znane fanom poprzednich części serii. - Wszystko o Call of Duty: Black Ops 4 (data premiery, wymagania sprzętowe, mapy) - akt. #3 - wiadomość - 2018-10-15
Niektóre mapy i lokacje są doskonale znane fanom poprzednich części serii.

Stare mapy:

  1. Jungle - Wietnam - duszne gęstwiny dżungli (Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Black Ops III),
  2. Slums - Panama - zniszczone miejskie ulice w slumsach (Call of Duty: Black Ops II, Call of Duty: Black Ops III),
  3. Firing Range - Kuba - amerykańska baza treningowa w zatoce Guantanamo (Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Black Ops III),
  4. Summit - Rosja - ośrodek badawczy w górach Ural (Call of Duty: Black Ops, Call of Duty: Black Ops III)

Od listopada 2018 roku dostępna będzie za darmo 15-ta mapa - Nuketown - również znana już z poprzednich części serii.

Warianty rozgrywki w podstawowym trybie wieloosobowym

Każda z map w trybie wieloosobowym będzie umożliwiała rozgrywkę w wybranym wariancie gry: [akt. #1]

  1. Control - w tym trybie zabawy wszyscy członkowie zespołu dążą do spełnienia określonych celów, korzystając ze wspólnej puli żyć.
  2. Team Deathmatch – drużynowy wariant rozgrywki multiplayer, w którym kilkuosobowe drużyny ścierają się w celu zdobyciu jak największej ilości punktów. Punkty są przyznawane za skuteczne zabójstwa dokonane na członkach przeciwnego zespołu. Każda rozgrywka jest ograniczona czasowo.
  3. Domination – ten tryb polega na zajmowaniu określonych punktów na mapie. Przejęcie wszystkich wyznaczonych obszarów zapewnia drużynie zwycięstwo w meczu.
  4. Hardpoint – podczas rozgrywki w trybie Hardpoint gracze rywalizują o przejęcie, a następnie obronę określone punktu na mapie. Większa ilość czasu spędzonego przez członków drużyny w wyznaczonym punkcie równa się większej ilości zdobytych punktów. Sporny punkt, który musimy przejąć i bronić, w trakcie jednej rozgrywki zmienia swoje położenie wielokrotnie.
  5. Search & Destroy – gra w tym trybie polega na rywalizacji dwóch drużyn, z których jedna przyjmuje rolę atakujących, a druga broniących. Zespół atakujący w danej rundzie może odnieść zwycięstwo przez wyeliminowanie wszystkich członków drużyny przeciwnej lub przed detonację bomby w określonym punkcie mapy. Zadaniem obrońców jest niedopuszczenie do eksplozji podłożonych przez przeciwników ładunków wybuchowych lub eliminacja wszystkich graczy drużyny przeciwnej zanim zdążą podłożyć ładunek. Każdy z graczy dysponuje jedynie jednym życiem podczas każdej rundy.

3.2 Zombie

Kooperacyjny tryb Zombie został rozbudowany w stosunku do tego, co widzieliśmy w poprzednich odsłonach gry. Ten tryb rozgrywki pozwoli na dużą swobodę podczas personalizacji zasad, na których rozgrywane będą misje PvE. Mechanika gry może być dostosowana za pomocą mutacji (eng. Custom Mutations), które obejmują ponad 100 różnych zmiennych, takich jak ogólny poziom trudności, szybkość ruchu zombie, poziom zdrowia, obrażeń itp. Przed przystąpieniem do rozgrywki gracze będą mogli dobierać preferowany ekwipunek, umiejętności oraz specjalne cechy.

Kampanie kooperacyjne trybu Zombie

Wraz z premierą udostępnione będą trzy kampanie, z których każda ma swoją warstwę fabularną oraz unikalnych bohaterów. Dwa pierwsze epizody, które zaznajamiają nas z całkiem nową opowieścią, wprowadzają także nowych bohaterów: Scarlett, Shaw, Diego oraz Bruno. Scarlett Rhodes jest zdecydowaną kobietą, która pragnie za wszelką cenę rozwikłać zagadkę zaginięcia jej ojca, co naprowadza ją na trop tajemniczego artefaktu, mającego moc zagrażającą całej ludzkości. Wraz ze swymi trzema lojalnymi kompanami wyrusza na wyprawę, której ważną częścią będą podróże w czasie i walka z hordami nieumarłych.

W stosunku do poprzednich odsłon tryb Zombie również doczekał się sporych zmian. - Wszystko o Call of Duty: Black Ops 4 (data premiery, wymagania sprzętowe, mapy) - akt. #3 - wiadomość - 2018-10-15
W stosunku do poprzednich odsłon tryb Zombie również doczekał się sporych zmian.

Epizody dostępne wraz z premierą gry:

  1. Voyage of Despair - ten epizod zabierze graczy na pokład statku RMS Titanic. Oprócz nieuchronnej katastrofy w postaci zderzenia z wierzchołkiem góry lodowej, na pasażerów czyha równie śmiertelne zagrożenie. Za sprawą tajemniczego przedmiotu wszyscy na pokładzie, prócz postaci kierowanych przez graczy, przemieniają się w krwiożercze zombie.
  2. IX - podczas tej przygody gracze zostają przeniesieni do starożytnego Rzymu, gdzie jako gladiatorzy uzbrojeni w miecze, włócznie i tarcze stają do walki na arenie. Głównymi przeciwnikami będą oczywiście nieumarli. Ten epizod umożliwia walkę w zwarciu za pomocą broni białej, co jest swego rodzaju odejściem od schematu tradycyjnej strzelanki.
  3. Blood of the Dead - to odświeżona wersja kampanii Mob of the Dead, którą znamy z poprzednich części gry. Gracze lądują w więzieniu Alcatraz. Ten epizod rozwija historię opowiedzianą w poprzednich grach z serii. Do dyspozycji graczy mają zostać oddani dobrze znani bohaterowie: Dempsey, Nikolai, Takeo i Richtofen.

3.3 Blackout (battle royale)

Nowy tryb Blackout będzie opierać się na zasadach rozgrywki battle royale. Jest zamiennikiem tradycyjnej kampanii fabularnej dla pojedynczego gracza. Na potrzeby tego trybu tworzona jest mapa, która swoimi wymiarami ma przekroczyć wszystko, co widzieliśmy do tej pory w serii gier Call of Duty. Zapowiedziano, że jej rozmiar ma być 1500 razy większy od klasycznej i dobrze znanej fanom mapy Nuketown i ma być wypełniona lokacjami znanymi z poprzednich odsłon cyklu.

Blackout to nowy tryb rozgrywki, który pojawi się w miejscu kampanii fabularnej. - Wszystko o Call of Duty: Black Ops 4 (data premiery, wymagania sprzętowe, mapy) - akt. #3 - wiadomość - 2018-10-15
Blackout to nowy tryb rozgrywki, który pojawi się w miejscu kampanii fabularnej.

Rozgrywka w tym trybie umożliwi nie tylko walkę na lądzie, ale także na morzu i w powietrzu dzięki wyspecjalizowanym pojazdom. W tym trybie będziemy mieli możliwość grania postaciami z poprzednich części gry, a dodatkowym urozmaiceniem ma być obecność zombie na polu bitwy.

Według nieoficjalnych informacji Blackout umożliwi rywalizację maksymalnie 60 graczy. Możliwa ma być także gra drużynowa dla pięciu sześcioosobowych zespołów.

[Aktualizacja #3]: W trakcie beta-testów na PC (15-17 września 2018 roku) w rozgrywce w Blackout mogło wziąć udział maksymalnie 80 osób, pod koniec testów zwiększono liczbę graczy do 100. Walka odbywała się na jednej mapie, składającej się z morza, portu, lądu przeciętego rzeką, jeziora z tamą, fabryk i terenów zurbanizowanych, a także lokacji znanych z poprzednich części cyklu (Firing Range, Array, Hydro Dam, przeniesione na wyspę Nuketown). Gracze dostarczani byli na pole bitwy helikopterami transportowymi i sami decydowali, w którym momencie chcą opuścić maszyny. Skok z dużej wysokości kontrolowany był przy użyciu wingsuita i spadochronu.

Oprócz walki z żywym przeciwnikiem (solo lub w dwu- lub czteroosobowych drużynach), uczestnicy zabawy potykali się ze sterowanymi przez komputer zombie. Ich duże skupiska występowały w Lighthouse, Rivertown, Asylum i na wyspie Nuketown. Na obecnym etapie członkowie drużyny byli podatni na sojuszniczy ogień. Partner z teamu po zlikwidowaniu żołnierza sterowanego przez gracza mógł wykorzystać jego ekwipunek.

Gracze mogli używać wielu rodzajów broni oraz gadżetów wspomagających w walce. Standardowo wyposażeni byli w pięć slotów (dwa na broń, po jednym na dodatkowy przedmiot i dopałki zdrowia i pancerza), a liczba ta podwajała się po znalezieniu plecaka. W odróżnieniu od klasycznego trybu wieloosobowego ulepszenia, oprócz normalnego zużywania się, posiadały limit czasowy działania. Przykładowo wzmocnienia typu medic (szybciej uzdrawia, ożywieni przez gracza kompani mają więcej zdrowia) czy outlander (zwiększa prędkość poruszania i redukuje obrażenia zadane przez okrąg) są aktywne tylko przez dwie minuty.

Do dyspozycji grających w Blackout oddano cztery typy pojazdów: łódź motorową, helikopter, ciężarówkę i quada (ATV).

4. Mechanika

Call of Duty: Black Ops IIII jest odejściem od chłodno przyjętej przez fanów futurystycznej wersji rozgrywki. Porzucono całkiem mechanikę biegania po ścianach, wykonywania podwójnych skoków i wszystkich nadnaturalnych elementów, które sprawiały, że bohaterowie gry bardziej przypominali superbohaterów niż prawdziwych żołnierzy piechoty. Nowy tryb Blackout dodaje możliwość korzystania z pojazdów lądowych, ziemnych i powietrznych. Tradycyjny tryb multiplayer da graczom możliwość modyfikacji i ulepszania broni za pomocą tak zwanych modułów operatora.

5. Technikalia

Call of Duty: Black Ops IIII docelowo zmierza na platformy PC, XONE oraz PS4.

Pecetowa wersja gry będzie funkcjonować na platformie Battle.net, umożliwiając wszystkie funkcje społecznościowe, takie jak dostęp do listy znajomych i możliwość wysyłania prywatnych wiadomości. Gra ma być przystosowana do rozdzielczości 4K i ultrapanoramicznych wyświetlaczy.

5.1 Wymagania sprzętowe

[Aktualizacja #3]: Producent podał szczegółowe konfiguracje PC.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  1. Crash
  2. System operacyjny: Windows 7 lub nowszy (64-bit)
  3. Procesor: Intel Core i3-4340 / AMD FX-6300
  4. Pamięć RAM: 8 GB
  5. Karta graficzna: GeForce GTX 660 2 GB / GeForce GTX 1050 2 GB lub Radeon HD 7950 2 GB

Rekomendowane wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
  • Procesor: Intel i5-2500K / Ryzen R5 1600X
  • Pamięć RAM: 12 GB
  • Karta graficzna: GeForce GTX 970 4 GB / GTX 1060 6 GB lub Radeon R9 390 / AMD RX 580

Wymagania dla monitorów z wysoką częstotliwością odświeżania w 1080p:

  • System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
  • Procesor: Intel i7-8700K / AMD Ryzen 1800X
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • Karta graficzna: GeForce GTX 1080 lub Radeon RX Vega64

Wymagania dla maksymalnych ustawień na monitorach 4k:

  • System operacyjny: Windows 10 (64-bit)
  • Procesor: i7-8700K / AMD Ryzen 2700X
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • Karta graficzna: GeForce GTX 1080Ti

[Aktualizacja #4]: Firmy Nvidia i AMD przygotowały do obsługi Call of Duty: Black Ops IIII specjalne sterowniki dla swoich kart graficznych. Nvidia udostępniła 11 października 2018 roku driver Game Ready o symbolu NVIDIA GeForce 416.34 - WHQL, przygotowany specjalnie dla gier Call of Duty: Black Ops IIII, Soulcalibur VI i GRIP. AMD wypuścił natomiast 10 października 2018 roku pakiet Radeon Software Adrenalin Edition 18.10.1, poprawiający podczas zabawy w nową grę Treyarch wydajność kart Radeon RX Vega 64 (8 GB) o 5% i o kart Radeon RX 580 (8 GB) o 6%, w porównaniu z poprzednim pakietem, oznaczonym symbolem 18.9.3.

5.2 Day One patch

[Aktualizacja #3]: Podczas instalacji Call of Duty: Black Ops IIII z płyt posiadacze PS4 i Xbox One muszą ściągnąć i zainstalować ważącą 50 GB aktualizację. Tryb Blackout można uruchomić już po osiągnięciu 30% instalacji (ok. 16-20 GB), tryby Multiplayer, Zombies oraz Specialist Headquarters są dostępne po zakończeniu procesu instalacji.

W celu optymalizacji procesu instalacji, gra potrzebuje 112 GB wolnej przestrzeni na twardym dysku. Finalnie gra zajmuje w przybliżeniu 55 GB.

Kopie cyfrowe mają wielkość ok. 55 GB.

6. Edycje specjalne i DLC

Gracze nie będą mieli możliwości zakupu indywidualnych DLC, jak to się odbywało do tej pory. Aby uzyskać dostęp do dodatkowej zawartości, niezbędny będzie zakup Przepustki Black Ops (ang. Black Ops Pass), która odblokuje wszystkie dodatki.

6.1 Edycje specjalne

[akt. #2] 11 czerwca 2018 przekazywaliśmy naszym czytelnikom wieści o tym, że Firma Activision ujawniła trzy edycje specjalne. 19 lipca 2018 informowaliśmy o kolejnym wydaniu w postaci Mystery Box Edition.

Digital Deluxe Edition

Wszystko o Call of Duty: Black Ops 4 (data premiery, wymagania sprzętowe, mapy) - akt. #3 - ilustracja #6

Zawartość Cyfrowej Edycji Deluxe to:

  1. pełna wersja gry,
  2. Przepustka Black Ops (ang. Black Ops Pass), która daje dostęp do popremierowych DLC oraz nowych epizodów trybu Zombie. W dniu premiery posiadacze przepustki zyskają dostęp do „Utajnionego” (ang. Classified) epizodu oraz do czterech kolejnych po premierze. Kolejnym bonusem są cztery nowe mapy przeznaczone do rozgrywki wieloosobowej oraz cztery ekskluzywne postacie dla trybu Blackout,
  3. cyfrowe dodatki w formie wirtualnych przedmiotów,
  4. 2400 punktów Call of Duty.

Digital Deluxe Enhanced Edition

Wszystko o Call of Duty: Black Ops 4 (data premiery, wymagania sprzętowe, mapy) - akt. #3 - ilustracja #7

Zawartość Rozszerzonej Cyfrowej Edycji Deluxe to:

  1. pełna wersja gry,
  2. Przepustka Black Ops (ang. Black Ops Pass) z zawartością jak wyżej,
  3. cyfrowe dodatki w formie wirtualnych przedmiotów,
  4. 8500 punktów Call of Duty.

Pro Edition

Wszystko o Call of Duty: Black Ops 4 (data premiery, wymagania sprzętowe, mapy) - akt. #3 - ilustracja #8

Edycja Pro zostanie wydana w fizycznej formie. Jej zawartość to:

  1. pełna wersja gry,
  2. Przepustka Black Ops (ang. Black Ops Pass) z zawartością jak wyżej,
  3. cyfrowe dodatki w formie wirtualnych przedmiotów,
  4. 1100 punktów Call of Duty,
  5. Steelbook,
  6. 10 naszywek,
  7. trzy kolekcjonerskie karty z artworkami,
  8. uchwyt do telefonu.

Mystery Box Edition

Wszystko o Call of Duty: Black Ops 4 (data premiery, wymagania sprzętowe, mapy) - akt. #3 - ilustracja #9

Edycja Mystery Box to fizyczne wydanie specjalne gry, w którym znajdziemy sporo ciekawych gadżetów. Jej pełna zawartość to:

  1. pełna wersja gry,
  2. Przepustka Black Ops (ang. Black Ops Pass) z zawartością jak wyżej,
  3. pudło stylizowane na grobowiec z rzeźbami zombie,
  4. steelbook,
  5. cztery znaczki FiGPiN z bohaterami gry (Scarlett Rhodes, Bruno Delacroix, Diego Necalli oraz Stanton Shaw),
  6. trzy litografie z obrazami z kampanii zombie,
  7. pierwszy numer komiksu Call of Duty: Black Ops 4 Zombies,
  8. puzzle (1000 elementów) z obrazkiem upamiętniającym dekadę trybu zombie w grach studia Treyatch,
  9. uchwyt Popsocket do telefonu,
  10. dziesięć naszywek z logami Specjalistów z gry.

6.1 Black Ops Pass

Przepustka Black Ops (ang. Black Ops Pass) zapewnia dostęp do popremierowych DLC oraz nowych epizodów trybu Zombie. W dniu premiery posiadacze przepustki zyskają dostęp do „Utajnionego” (ang. Classified) epizodu oraz do czterech kolejnych po premierze. Kolejnym bonusem mają być cztery nowe mapy przeznaczone do rozgrywki wieloosobowej oraz cztery ekskluzywne postacie dla trybu Blackout.

7. Beta-testy

Zamknięte testy będą obejmowały podstawowy tryb rozgrywki wieloosobowej na sześciu różnych mapach oraz w pięciu różnych wariantach gry, które obejmą Team Deathmatch, Domination, Hardpoint, Search & Destroy, a także nowy dla serii tryb Control.

Testy dla platformy PC będą się odbywać wyłącznie za pomocą usługi Battle.net.

7.1 Harmonogram testów beta

  1. Zamknięte testy na PlayStation 4: rozpoczną się 3 sierpnia o godzinie 19:00, a zakończą 6 sierpnia o 19:00.
  2. Zamknięte testy na PlayStation 4 oraz Xbox One: wystartują 10 sierpnia o 19:00, zakończą się 13 sierpnia o godzinie 19:00.
  3. Beta PC Early Access: start tych testów przewidziano na 10 sierpnia o godzinie 19:00.
  4. Otwarte testy Beta dla PC: testy rozpoczną się 11 sierpnia o 19:00 i zakończą 13 sierpnia o 19:00.
  5. Testy trybu Blackout na PlayStation 4: ruszą we wrześniu 2018 roku.

7.2 Dostęp do testów beta

W zamkniętych testach oraz w becie Early Access na PC wezmą udział wyłącznie ci gracze, którzy dokonali zamówień przedpremierowych. Pozostali gracze będą mieli dostęp wyłącznie do otwartych beta testów na platformie PC.

8. Multimedia

{golvideo]37304{/golvideo}

Oficjalna strona internetowa gry Call of Duty: Black Ops IIII.

Wszystko o Call of Duty: Black Ops 4 (data premiery, wymagania sprzętowe, mapy) - akt. #3 - ilustracja #10

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Informacja pojawiła sie pierwotnie 13 lipca 2018, 14:33.

Call of Duty: Black Ops IIII

Call of Duty: Black Ops IIII