Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lipca 2018, 10:39

Jade Raymond i EA Motive tworzą dwie nowe gry

EA Motive, odpowiedzialne za kampanię dla pojedynczego gracza w Star Wars: Battlefront II, pracuje nad dwoma nowymi tytułami. Szefowa studia, Jade Raymond, zdradziła nieco szczegółów.

Jade Raymond i EA Motive tworzą dwie nowe gry - ilustracja #1

Należące do Electronic Arts studio Motive pracuje obecnie nad dwoma tytułami. Według Jade Raymond jedną z nich będzie duża przygodowa gra akcji. Drugi tytuł ma być znacznie mniejszy – początkowo kilku pracowników tworzyło go „po godzinach”, ale projekt rozrósł się i uzyskał wsparcie szefostwa.

Nowa marka przygotowywana przez Motive zapowiadana jest już od jakiegoś czasu. Jade Raymond przed przejściem do Electronic Arts była producentką Assassin’s Creed i dlatego wielu spodziewa się, że gra studia Motive będzie podobna do produkcji Ubisoftu. Twórcy zapowiadają jednak, że zależy im na stworzeniu czegoś nowatorskiego.

W wywiadzie, którego Jade Raymond udzieliła serwisowi Game Informer, producentka twierdzi, że w jej nowej grze świat będzie dynamiczny i żywy. Tytuł utrzymany ma być w klimatach science fiction, a gameplay nie będzie ograniczał się do strzelania i zabijania, gdyż twórcy duży nacisk kładą choćby na eksplorację. W grze można się spodziewać wielu elementów społecznościowych – dla Jade Raymond bardzo ważne jest, aby dzielić się doświadczeniami z przyjaciółmi i znajomymi.

Jade Raymond i EA Motive tworzą dwie nowe gry - ilustracja #2

Choć pierwsze informacje o nowej marce tworzonej przez EA Motive pochodzą jeszcze z 2015 roku, gra nadal jest na dość wczesnym etapie produkcji. Według Jade Raymond tytuł zaliczył sporo wzlotów i upadków, a część osób zajmujących się nim od początku odeszła ze studia. Prawdopodobnie więcej konkretów ujawnione zostanie w przyszłym roku.

Nadal niewiele wiadomo o drugim tytule, którym zajmuje się EA Motive. Początkowo stanowił on jedynie dodatkowy projekt, rozwijany w wolnym czasie przez trzech pracowników studia. Z czasem wzbudził większe zainteresowanie w szeregach EA Motive i kierownictwo zdecydowało się udzielić mu oficjalnego wsparcia. Jade Raymond nazwała go „ekscytującym” i wyraziła chęć dalszego promowania kreatywności i własnej inicjatywy wśród współpracowników.

EA Motive powołano do życia trzy lata temu, między innymi w celu przygotowania trybu dla pojedynczego gracza do Star Wars: Battlefront II. Studio szybko się rozrosło, „wchłaniając” większość pracowników rozwiązanego BioWare Montreal (odpowiedzialnego za Mass Effect: Andromeda) oraz przejmując EA Vancouver, które przemianowano na Motive Vancouver.

Aktualnie Motive Vancouver zajmuje się grą w uniwersum Star Wars oraz kolejną częścią Plants vs. Zombies. Gwiezdnowojenny projekt został przejęty z zamkniętego przez EA studia Visceral Games (znanego z trylogii Dead Space).

Michał Ostiak

Michał Ostiak

Poznańska Pyra, z wykształcenia Administratywista (nie mylić z Administrator). Po kilku latach pracy w kinie filmy stały się jego zboczeniem zawodowym. Oprócz tego interesuje się szeroko rozumianą technologią. Gra we wszystko i na wszystkim. Uwielbia Gwiezdne wojny, Tarantino i Tolkiena – ale jeśli chodzi o książki, to wyżej ceni literaturę faktu od fantastyki.

więcej