Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 czerwca 2018, 09:59

autor: Adrian Werner

Studio Avalanche pracuje nad sześcioma projektami

Szef studia Avalanche zdradził, że poza RAGE 2, Just Cause 4 i Generation Zero, jego zespół pracuje również nad kilkoma niezapowiedzianymi jeszcze projektami.

Obok wysokobudżetowych produkcji opracowywanych dla największych wydawców, studio chce również tworzyć mniejsze, ale własne marki, takie jak zapowiedziane kilka tygodni temu Generation Zero. - Studio Avalanche pracuje nad sześcioma projektami - wiadomość - 2018-06-27
Obok wysokobudżetowych produkcji opracowywanych dla największych wydawców, studio chce również tworzyć mniejsze, ale własne marki, takie jak zapowiedziane kilka tygodni temu Generation Zero.

Ostatnie tygodnie były dla szwedzkiego studia Avalanche wyjątkowo intensywne. Zapowiedziano bowiem aż trzy gry tego zespołu – RAGE 2, Generation Zero oraz Just Cause 4. Okazuje się jednak, że ten tercet projektów wcale nie wyczerpuje potencjału produkcyjnego dewelopera.

Prezes studia Avalanche, Pim Holfve, w wywiadzie z serwisem Games Industry.biz zdradził, że zespół pracuje nad sześcioma projektami. Biorąc pod uwagę zapowiedziane już oficjalnie gry, oznacza to, że deweloper zajmuje się także dwiema lub trzema produkcjami, które nie zostały jeszcze oficjalnie ujawnione. Niepewność odnośnie dokładnej liczby wynika z faktu, że nie wiemy, czy Holfve zalicza do tej szóstki theHunter: Call of the Wild. Projekt ten dalej jest rozwijany przez odrębne studio Expansive Worlds, które jest jednak własnością Avalanche.

Warto przypomnieć, że pod koniec maja tego roku Avalanche zostało wykupione przez firmę Nordisk Film. Koncern ten nie jest wydawcą, dzięki czemu deweloper będzie mógł nadal współpracować z wieloma innymi podmiotami. Jednocześnie nowy właściciel ma zapewnić mu stabilność finansową.

Pim Holfve wytłumaczył strategię Avalanche na przyszłość. Zespół chce produkować wysokobudżetowe superprodukcje dla wydawców i równolegle opracowywać mniejsze własne marki. Wzorcem dla tej drugiej kategorii jest theHunter: Call of the Wild i doświadczenia uzyskane przy tworzeniu tego tytułu są teraz wykorzystywane przy Generation Zero.

Własne marki Avalanche mają mieć budżety w wysokości ok. 30% produkcji AAA. Jednocześnie będą po premierze rozwijane przez długie lata za pomocą darmowych aktualizacji i płatnych dodatków, w ramach popularnego obecnie modelu „gier jako usług”.

Przypomnijmy, że następną produkcją dewelopera będzie Just Cause 4. Gra zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4 i ukaże się 4 grudnia 2018 r. Na te same platformy wydane zostaną dwa kolejne projekty zespołu, czyli RAGE 2 i Generation Zero, na które poczekamy do przyszłego roku. Wszystkie te tytuły, jak również dwa lub trzy jeszcze nieujawnione, powstają na bazie silnika APEX, będącego autorską technologią dewelopera.

  1. Oficjalna strona studia Avalanche

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej