Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 czerwca 2018, 10:25

autor: Adrian Werner

Anthem bez cross-playa i handlu między graczami

Producent gry Anthem ujawnił kilka nowych detali. Najważniejsze dotyczą tego, czego w grze zabraknie – systemu handlu oraz opcji cross-play.

Na grę poczekamy do lutego przyszłego roku. - Anthem bez cross-playa i handlu między graczami - wiadomość - 2018-06-26
Na grę poczekamy do lutego przyszłego roku.

Tegoroczna edycja targów E3 już za nami, ale studio BioWare nie zamierza pozwolić nam zapomnieć o swoim przyszłorocznym projekcie, czyli sieciowej strzelance Anthem. Producent gry, Mark Darrah, był ostatnio bardzo aktywny na Twitterze, odpowiadając na masę pytań fanów. Powtórzył sporo informacji, o których wiemy już od dawna, ale w jego odpowiedziach znalazło się również kilka nowych konkretów.

Niestety, przynajmniej w dniu premiery, zabraknie systemu handlu między graczami. Nie ma również w planach cross-playa pozwalającego na wspólną zabawę posiadaczom pecetów i konsol. Możliwe za to mają być pewne interakcje z użytkownikami, którzy nie są częścią naszej drużyny. Będą mogli oni np. uratować nas przed śmiercią, gdy zostaniemy powaleni przez wroga.

Gracze będą mogli posiadać wiele postaci na jednym koncie, choć na razie nie ustalono dokładnej liczby. Pojawi się także opcja zapisywania konfiguracji javelinów, czyli kombinezonów bojowych, tak abyśmy pomiędzy misjami mogli szybko przełączać się między kilkoma ustalonymi przez nas zestawami, zamiast za każdym razem ustawiać je ręcznie.

Przedmioty będziemy zdobywali nie tylko podczas walki i misji. Sporo z nich ma być także nagrodą za eksplorację. Znajdowane podczas rozgrywki fanty będą dopasowane poziomem do naszej postaci, a nie kombinezonów. Ma to zachęcić graczy do wypróbowywania różnych modeli pancerzy zamiast trzymania się jednego. Ponadto otrzymamy możliwość cofnięcia decyzji odnośnie rozwoju bohatera, co pozwoli na odmienne rozdysponowanie punktów doświadczenia.

Na razie gra ignoruje ogień bratobójczy, ale twórcy jeszcze rozważają, czy tego nie zmienić. Ponadto Anthem nie pozwoli zmieniać kombinezonu w trakcie misji, więc jeśli skończy nam się energia to zadanie zakończy się porażką. Ten aspekt javelinów będzie można jednak ulepszać, co umożliwi dłuższe wyprawy. Warto wspomnieć, że pancerze mają być niezniszczalne, więc nie trzeba będzie się martwić, że przez byle błąd stracimy czas zainwestowany w dany model.

Przypomnijmy, że Anthem zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Premiera gry odbędzie się 22 lutego 2019 roku.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej