Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość kompendia 12 grudnia 2018, 13:51

autor: Vergil

Wszystko o RAGE 2 (data premiery, cena, gameplay) - Akt. #2

Niniejszy artykuł stanowi kompendium wiedzy na temat RAGE 2, czyli drugiej odsłony cyklu strzelanin, zapoczątkowanego przez studio id Software w 2011 roku. 14 maja 2019 roku produkcja trafi na PC, PlayStation 4 i Xboksa One. Tekst będzie uzupełniany o najważniejsze informacje i materiały.

RAGE 2 – kompendium wiedzy - Wszystko o RAGE 2 (data premiery, cena, gameplay) - Akt. #2 - wiadomość - 2018-12-12
RAGE 2 – kompendium wiedzy
Spis treści:

1. Fabuła;

2. Świat gry, aktywności i pojazdy;

3. Walka (3.1. Przeciwnicy, 3.2. Bronie, 3.3. Umiejętności);

4. Wymagania sprzętowe i inne technikalia;

5. Preordery i edycje kolekcjonerskie;

6. Ciekawostki

7. Trailery i inne video.

W 2011 roku firma Bethesda Softworks wydała grę RAGE – FPS studia id Software, które choć przeszło bez większego echa, zdobyło grono fanów. Po ośmiu latach owa strzelanka doczeka się kontynuacji, na potrzeby której deweloperzy, mający w swoim portfolio takie serie jak Doom oraz Quake, nawiązali współpracę z zespołem Avalanche Studios – autorami popularnego cyklu Just Cause. 14 maja 2019 roku RAGE 2 trafi na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One, a jego rekomendowana cena to 249 zł (PC) lub 290 zł (PS4, XONE); poniżej znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje na jego temat.

[Aktualizacja #2]: Oprócz daty premiery kompendium rozbudowano o konkrety na temat aktywności czekających w świecie gry (2. Świat gry, aktywności i pojazdy) i jednej z zabójczych zabawek (3.2. Bronie).

[Aktualizacja #1]: Kompendium zaktualizowano o informacje na temat struktury świata gry i wsparcia dla modów (4. Technikalia) oraz ciekawostkę związaną z zespołem Avalanche Studios (6. Ciekawostki).

1. Fabuła

Akcja RAGE 2 została osadzona na postapokaliptycznej Ziemi. Błękitna (niegdyś) planeta została zrujnowana w wyniku uderzenia asteroidy, a ci, którzy zdołali przetrwać, żyją z dnia na dzień w niewielkich osadach. Rządy twardej ręki sprawuje tutaj Władza, na której czele stoi tak zwany Generał Cross; przywódca tego ugrupowania robi, co w jego mocy, by wyeliminować ludzi pochodzących z Ark – specjalnych schronów, dzięki którym starannie wyselekcjonowane osoby mogły przetrwać kataklizm.

Po trzydziestu latach od zakończenia pierwszego RAGE’a na scenę wkroczy Walker, czyli ostatni ze strażników z Vineland, w którego wcielimy się w trakcie rozgrywki. Po tym, jak jego dom zostanie zdewastowany, wściekły protagonista zapragnie dokonać zemsty na sprawcach; w trakcie swojej wyprawy (polegającej w dużej mierze na rozlewie krwi, o czym za chwilę) zajdzie za skórę wyżej wspomnianej Władzy i Crossowi.

Choć Ziemia nie jest już błękitną planetą, życie toczy się dalej. - Wszystko o RAGE 2 (data premiery, cena, gameplay) - Akt. #2 - wiadomość - 2018-12-12
Choć Ziemia nie jest już błękitną planetą, życie toczy się dalej.

Warto odnotować, że w przeciwieństwie do Nicholasa Raine’a, czyli protagonisty z „jedynki”, Walker nie będzie niemy, co powinno dobrze wpłynąć na całokształt opowieści. Poza tym autorzy obiecują, że gracze, którzy z uwagą śledzili historię z pierwszego RAGE’a, otrzymają odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Choć obecnie nie wiadomo, czy w omawianej grze pojawi się Raine we własnej osobie, potwierdzono obecność doktora Kvasira.

2. Świat gry, aktywności i pojazdy

Pierwszy RAGE nie miał w pełni otwartego świata; terytorium stworzone na potrzeby tej produkcji było podzielone na mniejsze, odrębne regiony. RAGE 2 będzie jednak sandboksem z prawdziwego zdarzenia. Choć twórcy nie podzielili się jeszcze konkretami na temat rozmiarów „piaskownicy”, wiemy już, że będzie ona różnorodna; obejmie zarówno piaszczyste pustkowia rodem z Mad Maksa oraz półpustynne tereny przywodzące na myśl sawannę, jak i tętniące życiem dżungle oraz mroczne bagna czy wreszcie ruiny miast. Po mapie nie będziemy poruszać się wyłącznie na piechotę; podobnie jak w pierwszej części serii, w grze pojawią się pojazdy pokroju aut terenowych, buggy oraz monster trucków. Poza tym twórcy pozwolą nam wznieść się w przestworza, oddając w nasze ręce tak zwane wiatrakowce, czyli jednoosobowe helikoptery.

W trakcie zabawy przyjdzie nam wykonywać zadania fabularne i misje poboczne oraz podejmować się rozmaitych aktywności opcjonalnych.

[Aktualizacja #2]: Lista tych ostatnich prezentuje się następująco:

  1. wyścigi – zwycięstwa odniesione na trasach upstrzonych rampami, skrótami i rozmaitymi pułapkami, zapewnią nam dostęp do nowych pojazdów; poza tym nic nie stanie na przeszkodzie, by wyzwać na pojedynek innych kierowców przemierzających pustkowia;
  2. konwoje – zmotoryzowane fortece patrolujące wybrany fragment pustkowi, na których czele znajdziemy doskonale uzbrojonego lidera; każdy konwój będzie się składał ze zróżnicowanych pojazdów – od szybkich i zwrotnych motocykli, aż po mniejsze lub większe samochody;
  3. Mutant Bash – telewizyjne show, w którym stawimy czoła falom tytułowych mutantów na specjalnej arenie;
  4. poszukiwanie ark – choć niektóre arki odwiedzimy w ramach misji fabularnych, inne trzeba będzie znaleźć na własną rękę; gra ma być warta świeczki, bo znajdziemy w nich unikalne wyposażenie;
  5. łowca nagród – w niektórych miastach znajdziemy zlecenia na zabicie określonego celu, za których realizację zostaniemy sowicie wynagrodzeni;
  6. pomoc kierowcom w potrzebie – przemierzając pustkowia, często natkniemy się na kierowców zaatakowanych przez bandytów, którzy odwdzięczą się za okazaną im pomoc;
  7. starcia z siłami Władzy – wojska podległe Władzy będą nieustannie przemierzać pustkowia, przez co atak z ich strony będzie mógł nastąpić dosłownie w każdej chwili; z samolotu transportowego Władza wyrzuci nie tylko wrogich żołnierzy, lecz również automatyczne wieżyczki, więc owe bitwy nie będą należeć do najłatwiejszych.
Zespoły id Software i Avalanche Studios pozwolą nam zasiąść za sterami rozmaitych pojazdów oraz maszyn. - Wszystko o RAGE 2 (data premiery, cena, gameplay) - Akt. #2 - wiadomość - 2018-12-12
Zespoły id Software i Avalanche Studios pozwolą nam zasiąść za sterami rozmaitych pojazdów oraz maszyn.

3. Walka

3.1. Przeciwnicy

Obok eksploracji i realizacji zadań najważniejszym elementem rozgrywki w RAGE 2 będzie walka. Na naszej drodze staną zróżnicowani przeciwnicy – mowa między innymi o agresywnych członkach gangów, a także o mniejszych lub większych mutantach; wśród nich prym będą wiedli bossowie dysponujący olbrzymią siłą ataku i odpornością na obrażenia.

3.2. Bronie

Na polu walki wykorzystamy między innymi pistolety, karabiny maszynowe, strzelby, granaty czy wyrzutnie rakiet. Fanów pierwszej odsłony cyklu z pewnością ucieszy fakt, że wielki powrót zaliczy Wingstick (w polskiej wersji znany jako Śmiglik). Mowa o specyficznym bumerangu przypominającym wiatrak, przy pomocy którego powalimy oponentów na ziemię; dodatkowo Wingstick pozwoli również na unieszkodliwianie wrogów ukrywających się za osłonami. [Aktualizacja #2]: Poza tym na sprawdzenie będzie czekał również Gravity Gun, przy pomocy którego oznaczymy dowolny cel i dosłownie przerzucimy go w inne miejsce na polu walki. Co ciekawe, im więcej znaczników w niego wpakujemy, tym bardziej brutalna będzie jego „teleportacja”. Warto odnotować, że poszczególne giwery będzie można modyfikować.

Choć RAGE 2 odda w nasze ręce rozbudowany arsenał, w wielu przypadkach lepszym wyjściem będzie skorzystanie z szerokiego wachlarza zdolności bojowych protagonisty. - Wszystko o RAGE 2 (data premiery, cena, gameplay) - Akt. #2 - wiadomość - 2018-12-12
Choć RAGE 2 odda w nasze ręce rozbudowany arsenał, w wielu przypadkach lepszym wyjściem będzie skorzystanie z szerokiego wachlarza zdolności bojowych protagonisty.

3.3. Umiejętności

Walker będzie mógł udoskonalić swoje ciało przy pomocy wszczepów, zdobywając w ten sposób nadnaturalne, „nanotrytowe” zdolności. Mowa między innymi o wykonywaniu błyskawicznych uników, odrzucaniu od siebie wrogów przy pomocy energetycznego podmuchu (skill zwany Shatter) czy choćby uderzaniu w podłoże i zadawaniu obrażeń obszarowych wszystkim nieprzyjaciołom znajdującym się w zasięgu (Slam).

Poza tym warto wspomnieć o tak zwanym Przesterze (ang. Overdrive) – po naładowaniu specjalnego paska Walker będzie nie tylko dysponował zwiększonym refleksem, lecz także przekroczy mechaniczne ograniczenia poszczególnych giwer i zada adwersarzom zwiększone obrażenia; efekt będzie potęgowany przez jaskrawą, żółto-fioletową kolorystykę.

Nawet kopniak z półobrotu w wykonaniu Chucka Norrisa nie mógłby zatrzymać rozpędzonego monster trucka. - Wszystko o RAGE 2 (data premiery, cena, gameplay) - Akt. #2 - wiadomość - 2018-12-12
Nawet kopniak z półobrotu w wykonaniu Chucka Norrisa nie mógłby zatrzymać rozpędzonego monster trucka.

4. Wymagania sprzętowe i inne technikalia

RAGE 2 nie będzie działać w oparciu o stworzoną przez id Software technologię id Tech (która napędza między innymi Dooma oraz gry z serii Wolfenstein tworzone przez Machine Games), lecz o silnik graficzny Apex opracowany przez Avalanche Studios. Dzięki temu tytuł będzie mógł się pochwalić nie tylko obecnością otwartego świata i wysoką jakością grafiki, lecz także rozbudowanymi możliwościami destrukcji otoczenia; dość powiedzieć, że skorzystanie z wyżej wspomnianego Slama spowoduje wyrzucenie w powietrze zarówno oponentów, jak i mniejszych elementów otoczenia. Obecnie nie wiemy, jak to wszystko przełoży się na wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry.

[Aktualizacja #1]: Jak powiedział Tim Willits z id Software w rozmowie z Official PlayStation Magazine, dzięki nowej strukturze „piaskownicy”, która nie zostanie podzielona na mniejsze segmenty, RAGE 2 nie powtórzy błędów swojego poprzednika. Poszczególne wyzwania będzie można realizować na rozmaite sposoby, a zabawa nie będzie przerywana ekranami ładowania. Poza tym warto odnotować, że choć produkcja nie doczeka się wsparcia dla modów w dniu premiery, twórcy ujawnili, że jest ono w planach – nie wiadomo jednak, „kiedy i w jaki sposób” zostanie ono zaimplementowane.

5. Preordery i edycje kolekcjonerskie

Zamówienie przedpremierowe

Zamawiając RAGE 2 przed premierą, otrzymamy dostęp do kilku cyfrowych dodatków. Ich lista prezentuje się następująco:

  1. misja „Kult boga śmierci” (w której przyjdzie nam się zmierzyć z szalonymi mutantami oddającymi cześć Nicholasowi Raine’owi – bohaterowi pierwszego RAGE’a);
  2. znany z pierwowzoru Pistolet osadników;
  3. pancerz Nicholasa Raine’a (którego zdobycie wiąże się z koniecznością pokonania Czarownika Abadonu rezydującego w kanałach);
  4. skórka do monster trucka zwana „Mutant”.

Edycja Deluxe

Oprócz standardowej wersji, RAGE 2 można nabyć w przedsprzedaży również w tak zwanej Edycji Deluxe. Poza wyżej wymienionymi „dobrami”, pakiet wyceniony na 339 zł (PC) lub 379 zł (konsole) zawiera:

  1. rozszerzenie „Powstanie duchów”;
  2. broń BFG z uniwersum Doom;
  3. kody „Czarodzieja pustkowi” (służące do odblokowania „dodatkowej jatki”);
  4. booster postępu;
  5. sztandar bitewny.
Zawartość Edycji deluxe w całej okazałości. - Wszystko o RAGE 2 (data premiery, cena, gameplay) - Akt. #2 - wiadomość - 2018-12-12
Zawartość Edycji deluxe w całej okazałości.

Edycja kolekcjonerska

Najdroższa, bo wyceniona na około 570 złotych edycja gry zawiera (oczywiście poza wszystkimi dodatkami z wersji standardowej i Deluxe):

  1. gadającą głowę Rabana Miażdżyciela do powieszenia na ścianie;
  2. stalowe pudełko ozdobione graffiti z gry;
  3. kolekcjonerski plakat.
Chyba każdy mieszkaniec pustkowi marzy o powieszeniu na ścianie trofeum w postaci odciętej głowy agresywnego mutanta. - Wszystko o RAGE 2 (data premiery, cena, gameplay) - Akt. #2 - wiadomość - 2018-12-12
Chyba każdy mieszkaniec pustkowi marzy o powieszeniu na ścianie trofeum w postaci odciętej głowy agresywnego mutanta.

6. Ciekawostki

  1. RAGE 2 po raz pierwszy usłyszeliśmy 9 maja, kiedy to gra pojawiła się w ofercie kanadyjskiego Walmartu. Firma Bethesda Softworks postanowiła zabrać głos w sprawie, punktując błędy znajdujące się na opublikowanej przez sklep okładce pełniącej funkcję „placeholdera”. Cztery dni później wydawca oficjalnie zapowiedział tę produkcję.
  2. Równolegle do RAGE 2 zespół Avalanche Studios pracuje nad pięcioma innymi projektami. Wygląda więc na to, że oprócz opisywanej pozycji, Generation Zero oraz Just Cause 4, autorzy tworzą lub współtworzą dwa albo trzy (w zależności od tego, czy do tej szóstki zalicza się wciąż rozwijane theHunter: Call of the Wild) niezapowiedziane jeszcze projekty.

7. Trailery i inne video

  1. Oficjalna strona internetowa gry RAGE 2
  2. Graliśmy w Rage 2 – Doom w postapokaliptycznej piaskownicy

Informacja pojawiła sie pierwotnie 19 czerwca 2018, 15:11.

RAGE 2

RAGE 2