Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 czerwca 2018, 13:57

autor: Radosław Kowalczyk

Ogromna aktualizacja Overwatch i zmiany Symmetry

Na Publiczny Serwer Testowy trafiła od dawna oczekiwana aktualizacja. Oprócz zapowiadanych zmian w statystykach Symmetry, można przetestować nowy system pochwał oraz przypisywanie ról konkretnym graczom.

Czy świat będzie lepszy dzięki nowej Symmetrze? - Ogromna aktualizacja Overwatch i zmiany Symmetry - wiadomość - 2018-06-06
Czy świat będzie lepszy dzięki nowej Symmetrze?

Wielu fanów Overwatch od dłuższego czasu czekało na zapowiadane zmiany jednej z postaci w grze – Symmetry. Na Publiczny Serwer Testowy właśnie wpadła nowa aktualizacja, w której możemy zapoznać się z reworkiem bohaterki, zanim trafi do gry właściwej. Oprócz tego update przyniósł również szereg innych, istotnych zmian. Wprowadzono nowy podział bohaterów, system oceniania zachowań graczy, możliwość ustalania ról w drużynie, a także przebudowano jedną z bardziej kontrowersyjnych map – Kolonię Księżycową Horyzont.

Zmiany Symmetry

Jest to jedna z najbardziej istotnych aktualizacji w historii Overwatch, zacznijmy więc po kolei. Przede wszystkim, bohaterów obrony oraz ataku połączono w jedną kategorię – natarcie. Wśród nich znalazła się także Symmetra, która wcześniej była postacią wsparcia. Zmiany jej umiejętności czynią z niej bohaterkę bardziej mobilną, zadającą większe obrażenia oraz lepiej wpasowują się w jej nową rolę.

Postać otrzymała nową broń - Spawarkę Łukową, która zastąpiła Projektor Frontowy. Zwiększono zasięg podstawowego ataku do 10 metrów, zadawane obrażenia, a także czas podnoszenia obrażeń (z 1 sekundy do 2). Promień wystrzeliwany z broni Symmetry działa teraz niczym ten Zarii, czyli nie przykleja się automatycznie do celu. Zmianom uległ także atak alternatywny - ładuje się szybciej, a wystrzelona kula leci z większą prędkością i zadaje większe obrażenia (nie przebija jednak celu).

Pierwsza główna umiejętność Symmetry, wieżyczki, rozstawiane są teraz poprzez rzucenie nimi ze znacznej odległości w wycelowane miejsce. Można rozstawić jednocześnie 3 wieżyczki (a nie tak jak wcześniej 6), jednak mają one większy zasięg, zadają więcej obrażeń, a także bardziej spowalniają cel.

Tarcza wystrzeliwana przez bohaterkę została usunięta, a jej drugą główną umiejętnością jest teleport, który wcześniej funkcjonował jako superzdolność (ult). Jednak nie służy on już do teleportowania sojuszników z miejsca spawnu na pole bitwy, a do przenoszenia ich z dowolnego miejsca do konkretnej lokalizacji, pod warunkiem że znajduje się ona do 25 metrów od Symmetry. Teleport ma mniejszą wytrzymałość na obrażenia i działa 10 sekund lub do jego zniszczenia przez oponentów. Może także transportować więcej obiektów (np. niektóre ulty innych postaci), a stawia się go w sposób podobny jak ścianę Mei.

Symmetra stawia dwa teleporty jednocześnie, umożliwiając przez 10 sekund transportowanie się między nimi. - Ogromna aktualizacja Overwatch i zmiany Symmetry - wiadomość - 2018-06-06
Symmetra stawia dwa teleporty jednocześnie, umożliwiając przez 10 sekund transportowanie się między nimi.

No i w końcu superzdolność Symmetry. Zamiast teleportacji z miejsca spawnu lub generatora tarcz, bohaterka rozstawia teraz ogromną Barierę Frontową na szerokość i wysokość całej mapy. Tarcza ma 5000 punktów wytrzymałości oraz działa przez 15 sekund. Wrogowie mogą przez nią przejść, jednak tarcza nie przepuszcza ich pocisków.

Tworzenie i dołączanie do ekip

Jedną z najciekawszych zmian zaprezentowanych na PST jest możliwość wyszukiwania i tworzenia ekipy do gry. Wiążę się to z masą interesujących opcji, o które gracze prosili Blizzard już od dawna. Możemy więc tworzyć mecze, określając ilu potrzebujemy w nim tanków, lekarzy czy bohaterów natarcia, ustawić preferowany sposób komunikacji czy poziom pochwał gracza (co wiąże się z kolejną nową opcją, o której przeczytacie w następnym akapicie). Pojawiła się również opcja zablokowania roli dla konkretnego gracza. Dzięki temu rozwiązaniu unikniemy nagłych zmian w drużynie oraz braku np. lekarzy.

Oprócz stworzenia własnej ekipy możemy także dołączać do już istniejących. W specjalnym okienku widzimy, jakie role są potrzebne w grze, rodzaj meczu, preferowany poziom pochwał gracza i informację, czy założono blokadę ról.

System pochwał

Inną nową opcją w grze jest system pochwał. To kolejne narzędzie Blizzarda w walce z toksycznym zachowaniem graczy, ale ma również zachęcać ich do spójniejszej gry zespołowej. System działa w prosty i przejrzysty sposób. Po każdym meczu możemy przyznać pochwały maksymalnie trzem graczom (przy czym jeden gracz może od nas otrzymać pochwałę raz na 12 godzin) w trzech różnych kategoriach:

  • inicjatywa – pochwały w tej kategorii można przyznawać tylko sojusznikom i dotyczą one tych graczy, którzy w dobry sposób kierują zespołem, doradzają podczas meczu lub podejmują konkretne akcje mające wpływ na rozgrywkę (np. określanie momentu lub kierunku ataku, polecenie wstrzymania ultów do odpowiedniego czasu etc.);
  • gra zespołowa – pochwały za grę zespołową przyznawane są dla tych graczy, którzy są otwarci na sugestie drużyny oraz współpracują z nią w szerokim tego słowa znaczeniu (np. zmiany bohaterów na bardziej przydatnych w konkretnym meczu albo słuchanie próśb o wyleczenie);
  • gra fair – czyli pochwały za sportowe zachowanie, uprzejme odnoszenie się do innych członków drużyny, a także do rywali (oraz rywali do nas).

Otrzymując pochwały, gracze budują swój poziom pochwał, a do każdego rodzaju przypisany jest odpowiedni kolor, który umożliwia wgląd w nasze mocne strony. Poziom pochwał nie jest wartością stałą i będzie mógł spadać w zależności od naszych zachowań, a w niektórych przypadkach zostanie wyzerowany całkowicie (np. jeśli zostanie nam zawieszone konto). System ten idealnie łączy się z nową opcją tworzenia ekipy, która pozwala nam na dobieranie graczy z konkretnym poziomem pochwał. Warto więc zacząć zwracać szczególną uwagę na swoje zachowanie podczas meczu, ponieważ będzie ono miało niebagatelne znaczenie, a toksyczni użytkownicy mogą wkrótce mieć problem ze znajdowaniem rozgrywek.

Zmiany na mapie Kolonia Księżycowa Horyzont

Przebudowa tej mapy to również coś, o co od dawna prosili gracze. Już w dniu jej premiery wielu fanów twierdziło, że jest źle skonstruowana, a statystyki pokazywały znacznie większą różnicę procentową zwycięstw pomiędzy obroną, a atakiem (prawie 10% z korzyścią dla atakujących, podczas gdy w innych mapach wartości te są prawie równe). Zmiany dotyczą głównie okolic obrony punktu A oraz punktu B. Pojawiło się więcej osłon, dodano lub usunięto przejścia oraz schody, a także zmieniono wyjście ze spawnu obrońców. Broniący się na punkcie A powinni mieć też więcej okazji do wypatrzenia atakujących oraz odpowiedniego zareagowania.

Na Kolonii Księżycowej Horyzont dodano liczne obiekty, pełniące funkcje zasłon. Zmiany mają głównie pomóc obrońcom i wyrównać szanse na zwycięstwo po obu stronach. - Ogromna aktualizacja Overwatch i zmiany Symmetry - wiadomość - 2018-06-06
Na Kolonii Księżycowej Horyzont dodano liczne obiekty, pełniące funkcje zasłon. Zmiany mają głównie pomóc obrońcom i wyrównać szanse na zwycięstwo po obu stronach.

Pozostałe zmiany

Aktualizacja przyniosła również szereg mniejszych zmian oraz poprawki błędów. Zwiększono na przykład prędkość ruchu Pięści Zagłady podczas używania superzdolności Meteor (z 150% do 200%), a także zwiększono przyrost pancerza podczas używania normalnych zdolności z 30 punktów do 35. Zmniejszono też koszt superzdolności dla Orisy (turbodoładowanie) o 15%.

Przypominamy, że wszystkie powyższe zmiany są na razie dostępne tylko na Publicznym Serwerze Testowym na PC (do pobrania za darmo z aplikacji Blizzard dla każdego, kto ma zarejestrowaną kopię gry). Na wprowadzenie ich do gry właściwej trzeba będzie jeszcze poczekać, warto więc wcześniej przetestować zmiany Symmetry, sprawdzić nowy rozkład mapy, a także zobaczyć, jak działają nowe funkcje społecznościowe.