Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 maja 2018, 19:38

NiOh sprzedało się w 2 milionach egzemplarzy

Studio Team Ninja pochwaliło się ostatnimi wynikami sprzedaży NiOh. Ponad rok po premierze japońskie RPG akcji zdołało dobić do dwóch milionów egzemplarzy.

Mieszanka japońskiej mitologii z rozgrywką w stylu Dark Souls okazała się przepisem na sukces. - NiOh sprzedało się w 2 milionach egzemplarzy - wiadomość - 2018-05-28
Mieszanka japońskiej mitologii z rozgrywką w stylu Dark Souls okazała się przepisem na sukces.

Zeszłoroczna premiera NiOh na konsoli PlayStation 4 dała twórcom powody do świętowania. Nowe dzieło studia Team Ninja zostało świetnie przyjęte przez recenzentów i obecnie może pochwalić się średnią 88/100 ze stu recenzji w serwisie Metacritic (u nas otrzymało ocenę 9/10). Do pierwszego miliona gra dobiła w niecały miesiąc, zdobywając tytuł najbardziej udanej premiery na Zachodzie w historii Koei Tecmo. Później, w listopadzie, ukazało się wydanie pecetowe, które mimo początkowych problemów (braku obsługi myszki) pozytywnie wyróżniało się na tle wielu niedopracowanych konwersji z konsol. To wystarczyło, by przekonać kolejnych graczy, o czym świadczy dzisiejszy komunikat. Team Ninja ujawniło na Twitterze, że NiOh sprzedało się już w ponad dwóch milionach egzemplarzy. Nie podano, ile z nich przypadło na pecety.

Być może dwa miliony nie robią wrażenia w porównaniu z wynikami innych produkcji, nawet jeśli pominąć te nastawione na grę sieciową. Dość wspomnieć God of War, które w ciągu miesiąca przebiło tę liczbę ponad dwukrotnie. Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku NiOh mamy do czynienia z zupełnie nową marką, do tego skierowaną do względnie wąskiego kręgu odbiorców. To ostatnie wynika ze specyficznego klimatu japońskiej mitologii, wysokiego poziomu trudności w porównaniu z typowymi tytułami oraz ogólnego postrzegania gry jako inspirowanej serią Dark Souls. W tym kontekście sprzedaż na poziomie dwóch milionów to ogromny sukces, zwłaszcza dla tytułu, który spędził 13 lat w produkcji. Przypomnijmy, że prace nad NiOh rozpoczęły się już w 2004 roku, ale dopiero sześć lat później zaangażowano zespół Team Ninja, któremu w 2012 roku Koei Tecmo powierzyło pieczę nad projektem.

Długa walka o byt w produkcyjnym piekle ostatecznie opłaciła się twórcom. - NiOh sprzedało się w 2 milionach egzemplarzy - wiadomość - 2018-05-28
Długa walka o byt w produkcyjnym piekle ostatecznie opłaciła się twórcom.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej