Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 maja 2018, 13:00

autor: Michał Nowak

RAGE 2 porzuca id Tech na rzecz silnika Apex

Jeden z deweloperów pracujących przy RAGE 2 zdradził, że strzelanka od id Software i Avalanche Studios będzie zasilana technologią drugiego z wymienionych studiów. Ponadto dzięki sklepowi Amazon poznaliśmy zawartość wersji przedsprzedażowej gry.

Od kilku dni w sieci huczy od informacji na temat najnowszej produkcji od id Software i Avalanche Studios. Mowa oczywiście o zapowiedzianym dwa dni temu RAGE 2. Dziś kolejna garść świeżych wieści. Gra będzie działać na autorskim silniku Apex szwedzkiego producenta. To dość niespodziewana decyzja, zwłaszcza przez pryzmat tego, że dwie najnowsze odsłony innej marki id Software – Wolfenstein – pomimo tego, że opracowane zostały przez nowe studio, tj Machine Games, nadal używały silnika id Tech.

O przesiadce na Apex engine poinformował Christofer Sundberg, założyciel Avalanche Studios i osoba odpowiedzialna za kreację świata, za pośrednictwem Twittera, Oczywiście, taki wybór od razu wskazuje na typ rozgrywki jaki zaoferuje RAGE 2 – spodziewajmy się więc ostrego miszmaszu tego, co oferowały poprzednie dzieła Avalanche Studios: Just Cause i Mad Max.

RAGE 2 będzie pierwszoosobową strzelaniną osadzonym w postapokaliptycznym świecie i kontynuacją gry z 2010 roku. Pierwszy zwiastun prezentuje nad wyraz wartką akcję i duży otwarty świat. Za grę odpowiadają twórca oryginału – id Software oraz Avalanche Studios, znane z Just Cause i Mad Max.

Dodatkowo dzięki sklepowi Amazon, dowidzieliśmy się, że osoby, które zdecydują się na zamówienie gry przed premierą, dostaną kilka suwenirów. Mowa o dodatkowej misji Cult of the Death God, pistolecie osadników, pancerzu Nicholasa Raine’a i pojeździe.

RAGE 2 porzuca id Tech na rzecz Apex engine - ilustracja #1

RAGE 2 zapowiedziano na PS4, Xboksa One i komputery PC. Premiera planowana jest na początek 2019 roku. Więcej informacji z pewnością zostanie ujawnionych 11 czerwca na targach E3 podczas konferencji Bethesdy.