Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry na świecie 11 maja 2018, 14:00

autor: Entelarmer

Days Gone – godzinny gameplay z wersji alfa

Serwis Game Informer udostępnił prawie godzinne nagranie rozgrywki z wczesnej wersji gry Days Gone. Materiał pokazuje w akcji wszystko to, o czym pisała amerykańska redakcja w ostatnim artykule, w tym dynamiczną pogodę, wybory moralne oraz walkę.

Ostatnie trzy dni to istna powódź informacji na temat Days Gone – kolejnego tytułu ekskluzywnego dla PlayStation 4, tym razem od zespołu Bend Studio (znanego z pobocznych odsłon serii Uncharted). Nowe szczegóły ujawniła redakcja magazynu Game Informer, która miała okazję zapoznać się ze wczesną wersją gry. Teraz zamieściła prawie godzinne nagranie z tej sesji wraz z komentarzem reżysera Jeffa Rossa oraz dyrektora kreatywnego Johna Garvina.

Days Gone w skrócie:
  • producent: Bend Studio
  • wydawca: Sony Interactive Entertainment
  • gatunek: gra akcji TPP
  • platformy sprzętowe: PS4
  • data premiery: 2019 rok
  • inne: sandbox z elementami survivalu; „zombie”; nacisk na fabułę; brak trybu multiplayer

W zasadzie filmik nie zdradza wiele więcej, niż dowiedzieliśmy się z artykułu napisanego na potrzeby czerwcowego numeru magazynu. Autorzy przedstawili początkowy fragment rozgrywki, w trakcie którego poznajemy najważniejsze założenia. Pokazano więc system wytwarzania przedmiotów, ogromne znaczenie przeszukiwania okolicy oraz walkę z zarażonymi (zwanymi Freakers) i ludźmi. W tym miejscu wypada przypomnieć, że zachowanie niby-zombie (zainfekowani żyją, niczym ofiary grzyba z The Last of Us) ma być uzależnione od pogody. Ochłodzenie towarzyszące opadom czy zapadnięciu nocy nie tylko zwiększy liczbę niemilców, lecz także wzmocni ich, zapewniając potworom większą wytrzymałość oraz szybkość.

Days Gone zadebiutuje w przyszłym roku. - Days Gone – godzinny gameplay z wersji alfa - wiadomość - 2018-05-12
Days Gone zadebiutuje w przyszłym roku.

W trakcie prezentacji nie zabrakło też wyborów moralnych (mających spore znaczenie dla fabuły i relacji z kumplem głównego bohatera, najemnikiem Boozerem), jak również kilku wskazówek na temat dalszej części gry. Twórcy potwierdzili, że w Days Gone znajdzie się opcja szybkiej podróży, jednak na odblokowanie jej trzeba będzie sobie zasłużyć, niszcząc gniazda zarażonych. Początek daje też wskazówkę na temat zasadzek z samochodów ustawionych w poprzek drogi, jak również prezentuje postacie niezależne: luźne grupy bandytów, mieszkańców jednego z pięciu obozów ocalałych oraz członków kultu Rest in Peace – grupy czczącej Freakers jako posłańców końca świata.

Co jednak najważniejsze, gra już w tym momencie prezentuje się bardzo dobrze. Od czasu do czasu da się zauważyć problemy z działaniem sztucznej inteligencji (aczkolwiek niewykraczające ponad to, co da się zauważyć w premierowych wydaniach wielu gier), z rzadka też pojawiają się drobne błędy animacji. Cała reszta wygląda na praktycznie gotową produkcję, co potwierdzałoby pogłoski o opóźnieniu premiery przez Sony nie z powodu przedłużających się prac, lecz z obawy o wydanie gry jednocześnie ze znacznie głośniejszymi produkcjami. Days Gone ukaże się w przyszłym roku, rzekomo przed debiutem kontynuacji The Last of Us.

Losy Deacona i Boozera poznamy w przyszłym roku. - Days Gone – godzinny gameplay z wersji alfa - wiadomość - 2018-05-12
Losy Deacona i Boozera poznamy w przyszłym roku.
Days Gone – godzinny gameplay z wersji alfa - ilustracja #3

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Days Gone

Days Gone