Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 maja 2018, 13:22

Sea of Thieves - kosmetyka i poprawki w nowej aktualizacji

Studio Rare wypuściło kolejną aktualizację gry Sea of Thieves, skupiającą się na drobnych zmianach i nowych przedmiotach kosmetycznych. Przy okazji otrzymaliśmy pierwszy odcinek dziennika dewelopera, ujawniający dalszą przyszłość tej produkcji.

Mimo początkowych problemów załoga Sea of Thieves kontynuuje swój rejs. - Sea of Thieves - kosmetyka i poprawki w nowej aktualizacji - wiadomość - 2018-05-03
Mimo początkowych problemów załoga Sea of Thieves kontynuuje swój rejs.

Jakiś czas temu studio Rare zdradziło plany rozwoju swojej ostatniej produkcji, sieciowego Sea of Thieves, które w najbliższym czasie ma doczekać się kilku dużych pakietów zawartości. Teraz gra otrzymała patch 1.06, nie będący jednak wielką aktualizacją, lecz pomniejszym uaktualnieniem. Wraz z nim pojawiło się więcej przedmiotów kosmetycznych, w tym skórka Launch Crew dla długodystansowej broni Eye of Reach, zastępująca celownik optyczny nieco mniej konwencjonalnym rozwiązaniem. Będzie ona dostępna w sklepie gry jedynie przez kilka tygodni za cenę jednej sztuki złota. Gracze otrzymali też więcej opcji dostosowania wyglądu postaci i broni, a także statków.

Estetyka to nie jedyny element Sea of Thieves poprawiony w nowej aktualizacji. Twórcy rozwiązali kolejne problemy zgłaszane przez społeczność, w tym niesławną niewrażliwość na obrażenia w samouczku gry. Jak się okazało, pokaźna liczba graczy nadużywała tę mechanikę i po prostu nie opuszczała pierwszej lokacji, przez co nowicjusze, którzy ukończyli wstęp, po powrocie musieli liczyć się z przywitaniem przez nieśmiertelnych przeciwników. Z drugiej strony wielu początkujących długo żyło w przekonaniu, że w początkowej lokacji śmierć nigdy nie ma władzy nad ich postaciami, nawet po ukończeniu samouczka. Dlatego Rare zdecydowało się na całkowite usunięcie tej mechaniki.

Nowa aktualizacja to kolejne drobne poprawki i pierwszy popremierowy zestaw przedmiotów kosmetycznych. - Sea of Thieves - kosmetyka i poprawki w nowej aktualizacji - wiadomość - 2018-05-03
Nowa aktualizacja to kolejne drobne poprawki i pierwszy popremierowy zestaw przedmiotów kosmetycznych.

To nie wszystkie pomniejsze zmiany, jakich doczekała się gra. Działa wykorzystywane przez szkielety są teraz mniej celne, co ułatwia ucieczkę z ich pola rażenia z minimalnymi stratami. Zmieniono też lokację dzwonu okrętowego – dotychczas znajdował się on zbyt blisko drabiny i nierzadko gracze używali go przypadkiem przy próbie wspięcia na maszt. Ponadto przyśpieszono odradzanie się na przeklętym statku. Pełną listę zmian w języku angielskim znajdziecie na oficjalnym forum Sea of Thieves.

Tyle w sprawie aktualizacji 1.06, ale to jeszcze nie koniec nowych informacji. Rare opublikowało pierwszy odcinek dziennika dewelopera, w którym zdradzono co nieco na temat najbliższej przyszłości Sea of Thieves. Producent wykonawczy Joe Neate poinformował, że nachodzące uaktualnienie Hungering Deeps ma być „średnich rozmiarów”, w przeciwieństwie do kolejnych i wyraźnie większych aktualizacji: Forsaken Shores oraz Cursed Sails. Co ciekawe, każda z nich ma skupić się na innym aspekcie gry i jest tworzona przez osobny zespół, opracowujący także tygodniowe wydarzenia (kolejna nowość zapowiedziana w kwietniu) powiązane z tematyką danego rozszerzenia.

Oprócz tego Neate ujawnił nowość, jaką otrzymamy we wtorek 8 maja wraz z debiutem następnej aktualizacji. Gracze w końcu będą mogli tworzyć prywatne i publiczne grupy, co pozwoli im wybrać pomiędzy zabawą z losowymi osobami lub grą ze znajomymi. Zapobiegnie to też dołączaniu nieznanych osobników w sytuacji, gdy jeden z naszych kolegów utraci połączenie z grą. Ponadto pojawi się opcja dzielenia zasobami z członkami załogi. Więcej informacji poznamy wraz z publikowaniem kolejnych dzienników dewelopera, które mają przybrać formę regularnie ukazującej się serii.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej