Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 kwietnia 2018, 11:18

autor: Adrian Werner

Analiza problemów Wiedźmina 3 na PlayStation 4 z patchem 1.61

Serwis Digital Foundry udostępnił materiał wideo, który dokładnie pokazuje pogorszenie niektórych elementów oprawy graficznej w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon odpalanej na PlayStation 4 Pro w rozdzielczości 4K i z efektem HDR.

Dwa tygodnie temu ukazał się nowy patch do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, w którym dodano obsługę technologii HDR na konsolach PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro. Aktualizacja spowodowała spore problemy na drugiej z tych platform w przypadku zabawy w rozdzielczości 4K. Pisaliśmy już o tym, ale warto wrócić do tego tematu, gdyż serwis Digital Foundry opublikował świetny materiał wideo dokładnie pokazujący te niedogodności.

Posiadacze PlayStation 4 Pro, którzy chcą się bawić w rozdzielczości 4K i z włączonym efektem HDR, muszą być gotowi do sporych poświęceń. Gdy korzystamy z obu opcji, silnik mocno ogranicza dystans, na jakim roślinność wyświetlana jest w wysokich detalach. Blisko bohatera wszystko wygląda dobrze, ale wystarczy zerknąć trochę dalej, aby zobaczyć znacznie mniej szczegółowe drzewa, krzewy i trawę.

Porównując roślinność po prawej stronie Geralta, wyraźnie widać, że nowy patch obniżył poziom detali i cieni. - Analiza problemów Wiedźmina 3 na PlayStation 4 z patchem 1.61 - wiadomość - 2018-04-29
Porównując roślinność po prawej stronie Geralta, wyraźnie widać, że nowy patch obniżył poziom detali i cieni.

Do tego silnik przełącza się na wersje obiektów z większą ilością detali dopiero, gdy się do nich mocno zbliżymy, co powoduje paskudny efekt roślinności niemalże wyskakującej z ziemi. Podobne ograniczenia dotknęły systemu cieni. Gra zawsze na pewnym dystansie przestawała je wyświetlać, ale teraz ten dystans został wyraźnie skrócony.

HDR nie jest aż tak wymagającym efektem, aby tylko jego dodanie wymusiło takie zmiany w detalach. Bardziej prawdopodobne jest, że zrobiono to, aby przy okazji ulepszyć wydajność. Testy Digital Foundry wykazały bowiem, że z najnowszym patchem gra działa trochę płynniej i rzadziej schodzi poniżej poziomu 30 klatek na sekundę.

Co ciekawe, użytkownicy PlayStation 4 Pro, którzy już zainstalowali patch 1.61, mogą w ustawieniach systemowych konsoli ręcznie wybrać rozdzielczość 1080p. Wtedy gra powraca do starego sposobu wyświetlania roślinności i cieni, ale jednocześnie pogarsza to jakość efektu ambient occlusion, przez co niektóre elementy otoczenia (np. trawa) potrafią brzydko migać.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Recenzje gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej