Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 kwietnia 2018, 11:34

autor: Adrian Werner

59 mln użytkowników Xbox Live i inne dane z raportu Microsoftu

Microsoft podzielił się wynikami finansowymi za okres od 1 stycznia do 31 marca tego roku. Przychody działu gier wzrosły o 18%, a liczba użytkowników usługi Xbox Live spuchła do 59 mln.

Dział gier w firmie Microsoft radzi sobie coraz lepiej. - 59 mln użytkowników Xbox Live i inne dane z raportu Microsoftu - wiadomość - 2018-04-27
Dział gier w firmie Microsoft radzi sobie coraz lepiej.

Firma Microsoft opublikowała raport z wynikami finansowymi za pierwszy kwartał tego roku. Przychody wyniosły 26,8 mld dolarów, czyli o 16% więcej niż w analogicznym okresie 2017 r. Z kolei zysk netto wzrósł o 35%, osiągając kwotę 7,4 mld dolarów.

Oczywiście w sprawozdaniu finansowym Microsoftu najbardziej interesują nas liczby dotyczące gier. Ten dział firmy, obejmujący nie tylko konsole Xbox i powiązane z nimi usługi, ale również m.in. produkcje pecetowe, wygenerował przychód w wysokości 2,25 mld dolarów, co stanowi wzrost o 18% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Co ciekawe, otwarcie przyznano, że była to głównie zasługa wzrostu w sprzedaży gier innych wydawców.

Ponadto firma pochwaliła się, że liczba aktywnych użytkowników usługi Xbox Live wzrosła z 52 to 59 milionów. W skład tej grupy wchodzą osoby korzystające z tego serwisu zarówno na konsolach, jak i pecetach oraz urządzeniach mobilnych.

Omawiając wyniki firmy warto także wspomnieć o danych udostępnionych wczoraj przez firmę analityczną Superdata. Według niej w pierwszym miesiącu od premiery w Sea of Thieves zagrały dwa miliony osób, co pokrywa się z liczbą udostępnioną w marcu przez samych autorów. Nową informacją jest natomiast fakt, że 283 tysiące przypadło na użytkowników pecetów, a reszta graczy bawiła się na konsoli Xbox One.

Liczby te są imponujące, ale w rzeczywistości nie dają prawdziwego obrazu sukcesu Sea of Thieves. Według analityków Superdata ponad połowa z tych dwóch milionów osób sprawdziła grę wykorzystując darmowy okres próbny oferowany przez usługę Xbox Game Pass. Dlatego na razie trudno prognozować, jak produkcja poradzi sobie w dłuższej perspektywie.

  1. Oficjalna strona firmy Microsoft

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej