Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 kwietnia 2018, 13:04

Wrażenia z pokazu wczesnej wersji Ancestors: The Humankind Odyssey

Podczas konferencji Reboot Develop kanadyjski deweloper Patrice Désilets pokazał za zamkniętymi drzwiami rozgrywkę z gry Ancestors: The Humankind Odyssey. Dzięki temu zdobyliśmy sporo informacji o tym nietuzinkowym projekcie.

Długo czekaliśmy na nowe informacje na temat Ancestors: The Humankind Odyssey (pierwszy pełnoprawny zwiastun zadebiutował niemal dwanaście miesięcy temu), ambitnego projektu, którego liderem jest Patrice Désilets, posiadający w swoim portfolio m.in. Prince of Persia: Piaski Czasu i pierwsze trzy odsłony serii Assassin’s Creed. Podczas zakończonej wczoraj konferencji Reboot Develop kanadyjski deweloper postanowił jednak zaprezentować zgromadzonej widowni fragment rozgrywki z gry, nadal znajdującej się na bardzo wczesnym etapie rozwoju. Nagrywanie było zabronione, toteż materiał wideo nie jest dostępny, jednak serwis Eurogamer postanowił opowiedzieć graczom, co właściwie zostało pokazane podczas imprezy w chorwackim Dubrowniku.

Studio nie opublikowało nowych materiałów – z prezentacji na Reboot Develop możemy zobaczyć wyłącznie zdjęcia autorstwa zagranicznych dziennikarzy. / źródło: Eurogamer. - Wrażenia z pokazu wczesnej wersji Ancestors: The Humankind Odyssey - wiadomość - 2018-04-22
Studio nie opublikowało nowych materiałów – z prezentacji na Reboot Develop możemy zobaczyć wyłącznie zdjęcia autorstwa zagranicznych dziennikarzy. / źródło: Eurogamer.

W opublikowanych wrażeniach trudno wyczuć jakiś większy entuzjazm, co sugeruje, że zaprezentowany fragment nie robił kolosalnego wrażenia. Należy jednak pamiętać, że Désilets pochwalił się wersją pre-alpha – błędów i „drewnianych” animacji można się więc było spodziewać. Cały pokaz skupiał się na wczesnych etapach gry – akcja toczyła się w afrykańskiej dżungli, gdzie każde stworzenie mogło w dowolnej chwili paść ofiarą większego od siebie drapieżnika. Widzowie zebrani na sali mogli obejrzeć działanie łańcucha pokarmowego w czasie rzeczywistym – najpierw małpa została pożarta przez krokodyla, następnie ten sam krokodyl stał się pożywieniem dla wielkiego kota o długich i ostrych jak brzytwa kłach, natomiast tego z kolei zadusił gigantycznych rozmiarów wąż dusiciel. Ponadto fragment pokazywał grupę małp (czy raczej ich przodków, z których mają następnie wyewoluować ludzie), jednak poza iskaniem i przesiadywaniem w grupach nie było pomiędzy nimi poważniejszych interakcji.

Wygląda więc na to, że początkowe etapy Ancestors: The Humankind Odyssey skupią się na ewolucji człowieka i być może wynalezieniu pierwszych narzędzi. Niewykluczone, że deweloperzy z debiutującego studia Panache Digital Games postawią tutaj na elementy survivalu. Na razie jednak jest za wcześnie, by prognozować ewentualną zawartość gry – bo z jej obecnego stanu dziennikarz serwisu Eurogamer przewiduje, że premiera możliwa jest najwcześniej w przyszłym roku. Zauważa jednak, że pomimo skromniejszego budżetu i mniejszej szczegółowości oprawy wizualnej, przedstawiony świat nadal prezentował się bujnie, kolorowo i atrakcyjnie.

Dobrze wiedzieć, że projekt nadal żyje, bo Désilets raczej nie kwapi się do ujawniania zbyt wielu informacji na jego temat. Szkoda jednak, że wciąż jest na bardzo wczesnym etapie produkcji, co sugeruje, że jeszcze długo na niego poczekamy. Ancestors: The Humankind Odyssey może się okazać wyjątkowo ciekawym tytułem – pytanie tylko, czy niezależny, niewielki zespół deweloperów poradzi sobie z przedsięwzięciem o tak wielkiej skali. Przypomnijmy bowiem, że w planach jest zaprezentowanie wszystkich przełomowych momentów w historii ludzkości, od wynalezienia pierwszych narzędzi aż po pierwszy krok na Księżycu. Jak sądzicie – wyjdzie z tego udana gra, czy może kanadyjskie studio nie sprosta swoim ogromnym ambicjom?

  1. Oficjalna strona internetowa studia Panache Digital Games

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej