Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 marca 2018, 10:20

Twórcy odświeżonego Shadow of the Colossus szykują kolejny remake

Marco Thrush, współzałożyciel i prezes Bluepoint, zdradził, że studio pracuje już nad kolejnym remakiem. Nie wiadomo na razie, co się szykuje, lecz twórca zapewnił, że gracze będą podekscytowani, gdy poznają szczegóły.

Niedawny remake Shadow of the Colossus na PlayStation 4 okazał się spektakularnym sukcesem. Ogromna w tym zasługa studia odpowiedzialnego za odświeżenie tytułu – Bluepoint. „Mistrzowie remasterów”, gdyż tak nazywani są Teksańczycy (od lat zajmują się bowiem głównie przenoszeniem starszych tytułów ekskluzywnych dla PlayStation na konsole nowszej generacji – przygotowali oni między innymi zremasterowane wersje trzech pierwszych części cyklu Uncharted), nie poszli na łatwiznę i przyłożyli się do swojej pracy. W efekcie kultowa gra z PlayStation 2 o zabijaniu ogromnych, majestatycznych stworzeń działa i wygląda lepiej niż kiedykolwiek, lecz jednocześnie nie straciła specyficznego, melancholijnego klimatu. Nic zatem dziwnego, że wiele osób jest niezwykle ciekawych, co będzie kolejnym projektem Bluepoint. Rąbka tajemnicy na ten temat uchylił Marco Thrush, współzałożyciel i prezes studia, który zapytany przez dziennikarzy Digital Foundry, czy nie czas, by Teksańczycy zajęli się stworzeniem jakieś oryginalnej gry, odpowiedział:

Cóż, teoretycznie moglibyśmy, lecz zajmujemy się teraz kolejnym remakiem. (…) Staramy się usprawnić art design, silnik oraz system pracy, gdyż jest to projekt nieco większy od poprzedniego. (…) Jesteśmy niezwykle podekscytowani tym, co właśnie tworzymy, i uważamy, że Wy również będziecie, gdy dowiecie się, co to jest.

Co będzie kolejnym remakiem studia Bluepoint? - Twórcy odświeżonego Shadow of the Colossus szykują kolejny remake - wiadomość - 2018-03-13
Co będzie kolejnym remakiem studia Bluepoint?

Według słów Thrusha, do podjęcia się ambitniejszego zadania w dużej mierze skłoniły ich doświadczenia w tworzeniu remake'u Shadow of the Colossus. To właśnie dzięki niemu studio ewoluowało:

Tamten projekt okazał się doskonałym polem szkoleniowym dla naszego zespołu artystycznego. Dzięki temu dotarł on do punktu, w którym bez problemu może zająć się zawartością dużej gry AAA.

Swojemu szefowi wtóruje Peter Dalton, dyrektor techniczny w studiu Bluepoint:

Dzięki Shadow of the Colossus studio zdecydowanie urosło, zarówno jeśli chodzi o liczbę pracowników, jak i ich umiejętności. Wciąż nie przestajemy się rozwijać i szukać miejsc, gdzie jeszcze możemy się poprawić. Jednym z badanych przez nas aspektów jest odpowiedź na pytanie „Jakie są nasze zdolności w samodzielnym projektowaniu i rozwijaniu elementów, zamiast po prostu ich ulepszaniu?”. Analizujemy to, by jeszcze bardziej wzmocnić nasz zespół, który w konsekwencji sprosta każdemu postawionemu przed nim zadaniu, niezależnie od tego, czy będzie to oryginalna gra, czy kolejny remake.

Wszystkie te wypowiedzi zdecydowanie podsycają ciekawość tego, czym jest ów tajemniczy projekt, który sprawi, że gracze będą podekscytowani. Pierwsze plotki mówią o odświeżonej wersji Demon's Souls na PlayStation 4. Byłby to ruch całkiem logiczny – protoplasta piekielnie trudnego i grywalnego cyklu Souls ma mnóstwo wielbicieli. Jego remake byłby dla nich zachętą do powrotu do tytułu, a być może przyciągnąłby również nowych graczy, którzy nie mieli jeszcze do czynienia z dziełem studia FromSoftware. Lecz czy faktycznie o niego chodzi? Odpowiedź na to pytanie powinniśmy poznać już wkrótce.

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej