futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 4 marca 2018, 12:00

Ankieta sprzętowa Steam za luty - AMD nieco w górę

Steam opublikował wyniki ankiety sprzętowej za luty. AMD wciąż pozostaje daleko w tyle za konkurencją, ale poradziło sobie lepiej niż w poprzednich miesiącach.

Kolejny miesiąc za nami, przyszła więc pora na podzielenie się wynikami ostatniej ankiety sprzętowej przeprowadzonej na Steamie. Fanów AMD może ucieszyć lepszy wynik producenta. Zarówno karty grafiki, jak i procesory tej firmy cieszyły się nieco większą popularnością w lutym, aczkolwiek nie ma mowy o dramatycznych zmianach, a jedynie niewielkim zwiększeniu udziałów (odpowiednio o 0,6% i 1,03%). Tym samym z produktów AMD korzystało niecałe 10% ankietowanych, ciężko więc mówić o nawiązaniu walki z konkurencją. Intel wciąż rządzi na rynku procesorów z udziałami rzędu 90%, a dedykowane karty grafiki od Nvidia zostawiają obie firmy daleko w tyle z wynikiem 85,3%.

AMD odrabia straty, ale wciąż pozostaje daleko w tyle. - Ankieta sprzętowa Steam za luty - AMD nieco w górę - wiadomość - 2018-03-04
AMD odrabia straty, ale wciąż pozostaje daleko w tyle.

Jeśli chodzi o poszczególne układy grafiki, największą popularnością cieszyły się – jakże by inaczej – trzy układy Nvidii z rodziny GeForce. GTX 1060 wyprzedził swoich starszych kuzynów GTX 750 Ti i GTX 960, a tuż za podium znalazł się słabszy brat zwycięzcy, czyli GTX 1050 Ti. Nie mamy tak dokładnych danych na temat wykorzystywanych procesorów, wiemy jednak, że zdecydowana większość użytkowników Steama preferuje układy z czterema fizycznymi rdzeniami (71,99%, nieco mniej niż miesiąc temu) i częstotliwością pracy od 3 GHz wzwyż (prawie 60% na Windowsach).

Większe zmiany nie zaszły w kwestii preferowanych systemów operacyjnych. Po nagłym wzroście popularności w październiku i objęciu prowadzenia w grudniu Windows 7 w wersji 64-bitowej nadal dominuje na rynku z wynikiem 68,5% (o 3% gorszym niż miesiąc temu). Nie zmieniła się popularność języka chińskiego (a dokładniej jego uproszczonej wersji, z której na Steamie korzysta ponad 60% użytkowników) ani też większość podzespołów w komputerach graczy. Jedyna znacząca zmiana dotyczy zestawów rzeczywistości wirtualnej. W lutym Oculus Rift stanowił prawie 48% wszystkich używanych urządzeń VR, dzięki czemu po raz pierwszy wyprzedził konkurencyjne HTC Vive (45,4%).

Źródło: Steam. - Ankieta sprzętowa Steam za luty - AMD nieco w górę - wiadomość - 2018-03-04
Źródło: Steam.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej