Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 lutego 2018, 11:00

Cyberpunk 2077 przebije Wiedźmina 3? Twórcy opowiadają o swoich ambicjach

Adam Kiciński oraz Piotr Nielubowicz zdradzili nieco informacji na temat Cyberpunk 2077. W trakcie konferencji Pareto Securities Gaming Seminar nie padły żadne konkrety na temat rozgrywki, ale twórcy podkreślili, że ich ambicje są znacznie większe, niż miało to miejsce w przypadku ostatniej odsłony Wiedźmina. Potwierdzono też, że gra ukaże się na Steamie.

Cyberpunk skorzysta z dorobku Wiedźmina, ale ma być znacznie ambitniejszą produkcją. - Cyberpunk 2077 przebije Wiedźmina 3? Twórcy opowiadają o swoich ambicjach - wiadomość - 2018-02-27
Cyberpunk skorzysta z dorobku Wiedźmina, ale ma być znacznie ambitniejszą produkcją.

Od zapowiedzi Cyberpunk 2077 niedługo minie sześć lat, ale nowa gra polskiego CD Projekt RED pozostaje niemal równie tajemnicza, co w 2012 roku. Co prawda, w ostatnich miesiącach nie brakowało doniesień na temat nadchodzącej produkcji, jednak nie ujawniały zbyt wiele informacji na temat rozgrywki. Nie inaczej było na niedawnym panelu w trakcie konferencji Pareto Securities Gaming Seminar, w trakcie którego polski deweloper wspomniał co nieco o Cyberpunk 2077. Prezes Adam Kiciński oraz wiceprezes ds. finansowych Piotr Nielubowicz skupili się na podkreśleniu rozmachu projektu. Ambicją Polaków jest sprawienie, by Cyberpunk z miejsca stał się kolejną liczącą się marką studia. Stąd też ogromny budżet oraz zespół pracujący nad grą, składający się z 300 osób. Dla porównania – nad produkcją trzeciego Wiedźmina czuwało około 250 specjalistów.

Jeśli już o Wiedźminie mowa, twórcy kilkakrotnie odnieśli się do swojego bezsprzecznie najwybitniejszego dzieła w kontekście nowej produkcji. Tak jak Dziki Gon był szczytowym osiągnięciem studia dzięki doświadczeniom wyniesionym z pracy nad poprzednimi odsłonami cyklu, tak Cyberpunk 2077 powstanie w oparciu o lekcje wyniesione z tamtego projektu. Innymi słowy, tytuł skorzysta z podobnej formuły RPG z otwartym światem i dojrzałą treścią, jednak znacząco rozwiniętą w stosunku do oryginału. Istotnym czynnikiem jest znacznie większa swoboda w zakresie tworzenia świata, niż miało to miejsce w przypadku wiedźmińskiej trylogii. Wtedy twórcy musieli uwzględniać ograniczenia narzucone przez opowiadania Andrzeja Sapkowskiego: obecność określonych postaci, ich wzajemne relacje itp. W przypadku Cyberpunk 2077 zespół ma wolną rękę w kreowaniu świata gry.

Mała liczba elementów narzuconych przez oryginał daje twórcom większe pole do popisu - Cyberpunk 2077 przebije Wiedźmina 3? Twórcy opowiadają o swoich ambicjach - wiadomość - 2018-02-27
Mała liczba elementów narzuconych przez oryginał daje twórcom większe pole do popisu

Wróćmy jeszcze do samego Wiedźmina. Szefowie CD Projekt RED ponownie podkreślili, że wirtualne przygody Geralta od początku powstawały jako trylogia. Tak więc bezpośrednia kontynuacja Dzikiego Gonu jest absolutnie wykluczona, aczkolwiek twórcy nie przekreślają powrotu do uniwersum w osobnej produkcji. Jednak jest to kwestia dalekiej przyszłości – na ten moment oczkiem w głowie studia jest Cyberpunk 2077, a także karciany Gwint. Rozwiano też wątpliwości co do pojawienia się kolejnych dodatków do trójki.

Polscy twórcy uznają Wiedźmin 3: Dziki Gon za definitywne zakończenie serii. - Cyberpunk 2077 przebije Wiedźmina 3? Twórcy opowiadają o swoich ambicjach - wiadomość - 2018-02-27
Polscy twórcy uznają Wiedźmin 3: Dziki Gon za definitywne zakończenie serii.

Na zakończenie informacja niezwiązana z rozgrywką, ale jednak istotna. Kiciński potwierdził, że Cyberpunk 2077 na pewno ukaże się nie tylko w serwisie GOG.com, lecz także na Steamie. Oficjalne oświadczenie w – wydawałoby się – tak oczywistej sprawie może nieco dziwić, skoro dotychczas CD Projekt Red udostępniało swoje produkcje na platformie firmy Valve. Należy jednak przypomnieć niedawne wydanie Age of Empires: Definitive Edition wyłącznie w sklepie Microsoftu oraz wynikłe z tego krytyczne głosy pod adresem amerykańskiej korporacji. Zapewne Kiciński uznał, że lepiej rozwiać wątpliwości zawczasu, tak jak uczynił to prezes Marcin Iwiński w kwestii lootboksów. Jeśli interesuje was cała treść omawianego panelu, poniżej znajdziecie pełne nagranie konferencji.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej