Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lutego 2018, 10:00

PUBG – w marcu poznamy plany rozwoju gry

Studio Bluehole wypowiedziało się w kwestii dalszego rozwoju Playerunknown's Battlegrounds. Od marca twórcy rozpoczną ujawnianie planów związanych z produkcją, obejmujących dodanie kolejnej mapy oraz pogłębienie i urealnienie rozgrywki. Wytłumaczono też, dlaczego od premiery pełnej wersji nie otrzymaliśmy żadnej większej aktualizacji.

W ostatnich miesiącach twórców PUBG pochłonęła walka z oszustami, ale zespół nie zapomniał o rozwoju gry. - PUBG – w marcu poznamy plany rozwoju gry - wiadomość - 2018-02-21
W ostatnich miesiącach twórców PUBG pochłonęła walka z oszustami, ale zespół nie zapomniał o rozwoju gry.

Od premiery pełnej wersji Playerunknown’s Battlegrounds w grudniu nieustannie słyszeliśmy o walce twórców z plagą oszustów, wyrażającej się nie tylko w masowym blokowaniu kont (vide: aresztowanie twórców cheatów przez chińskiego wydawcę). Jednak wśród wszystkich tych doniesień zabrakło innych wyczekiwanych informacji – tych zapowiadających dalszy rozwój gry, pomimo wyjścia z Wczesnego Dostępu wciąż pozostawiającej nieco do życzenia, tak w kwestii zawartości, jak i wydajności. Deweloper poruszył tę kwestię w najnowszym ogłoszeniu na Steamie, w którym wytłumaczono brak większych aktualizacji po grudniu właśnie walką z oszustami. Jak czytamy, prace nad zabezpieczeniami przeciwko nieuczciwym graczom odciągnęły zespół od projektów związanych z innymi elementami Playerunknown’s Battlegrounds, co w połączeniu z innymi czynnikami nie pozwoliło twórcom nawet na przedstawienie planów na kolejne miesiące.

Nie znaczy to, że Bluehole nie ma nic do pokazania. Od następnego miesiąca rozpocznie się ujawnianie planów na pierwszą połowę 2018 roku. Nadchodzące modyfikacje mają sprawić, że rozgrywka nabierze większej głębi oraz realizmu. Nie pokuszono się o podanie konkretów, aczkolwiek ogłoszenie wspomina o dodaniu trzeciej mapy na PC (posiadacze konsoli Xbox One wciąż czekają na drugie pole bitwy). Więcej wiemy na temat najbliższych zmian, jako że trafiły one na serwery testowe gry. Twórcy skupili się na usunięciu błędów oraz dopracowaniu wydajności gry, czemu służy m.in. zastąpienie ogrodzeń na Marimarze ich niezniszczalnymi odpowiednikami oraz usunięcie widoku z wnętrza samolotu na początku rozgrywki. Osobną kwestią jest rozwiązanie problemu graczy ze słabszym łączem. Pierwotnie Bluehole planowało wprowadzić ograniczenie maksymalnego pingu, jednak studio zdecydowało się sprawdzić alternatywne rozwiązanie. Gracze z niższym pingiem otrzymają priorytet przy dołączaniu do serwerów, co w zamierzeniu powinno poprawić doświadczenia z rozgrywki bez wykluczania z gry osób z wolniejszym łączem. Testy systemu rozpoczną się jeszcze w tym tygodniu.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej